Miss W Besvaret November 12, 2005 Rapporter Besvaret November 12, 2005 Jeg tror desværre som så meget andet' date=' at det afhænger hvem man lige for at i når man ringer. Da folks service niveau er meget forskelligt.[/quote'] Yup! Enig... der findes ikke blot én endegyldig løsning. Og heldigvis for det :)
almir.dk Besvaret November 12, 2005 Rapporter Besvaret November 12, 2005 Jeg kan kun anbefale SEB, bedste service jeg nogensinde har fået fra et bank. Hilsen Almir
Mouse Besvaret November 14, 2005 Rapporter Besvaret November 14, 2005 Vi (min kæreste og jeg) har en ven som havde en rigtig god oplevelse med hans huskøb. Han er kunde i Danske Bank og fortalte henrykt om hvor nemt det havde været at blive godkendt i Skånes Provinsbank. Men sådan er der jo så meget. Vi er selv kunder hos Forstædernes Bank og har også fået huslån hos Skånes Provinsbank i Malmö. De er søde og professionelle. Dem kan jeg anbefale. Og jeg giver også gerne en thumbs-up for vor egen bankrådgiver i Forstædernes... hun har bare været kanon og samarbejdsvillig hele vejen igennem. Smil, Winnie Det ser ud til at Danske Bank er meget svingende. Vores lokalafdeling (Vangede) svarede først, at de da sagtens kunne formidle kontakt og hjælpe til. Da det kom til stykket vidste de ikke noget om noget, og jeg blev efter et par dage rinet op af en i deres centrale afdeling, der spurgte om jeg mente det alvorligt. Da jeg svarede ja, ville han formidle kontakten til Sverige... Senere på dagen vendte han tilbage og sagde, at Danske Bank kun vil være med, hvis jeg kan ligge 10% i udbetaling uden på nogen måde at have træk på min kassekredit - inklusive min firmakassekredit, der stort set altid er i brug... Nå hva' jeg gik i forvejen og overvejede, at skille mine bankforretninger lidt ad...
Guma Besvaret November 22, 2005 Rapporter Besvaret November 22, 2005 Hejsa. Nu har jeg været i Nordea, og har snakket med en rådgiver. Hun synes, at jeg skal tage hele lånet hos dem. De første 20% er for 6,5% om året, og de næste 80% med 4,5%. Hun begrundede det med, at hvis jeg tager lån i Sverige, så bliver min fradrag ikke reguleret, d.v.s. at jeg ikke "stiger" i min fradrag. Nu er jeg ikke (læs overhovedet ikke) fortrolig med skat, banklån m.m. derfor henvender jeg mig til Jer, kære venner. Er det rigtigt det, hun siger? Ellers skal jeg "røve" nogen eller banken for de 10% (Guuuuuuud, hvilken bank skal jeg røve?), som jeg skal udbetale og gå til svenk bank efter resten af pengene? Vil I oplyse mig, hvor meget er der rente i SEB f.x. for de stakkels 90%, hvis jeg låner dem fra SEB? På forhånd tak for jeres svar. Men tænk dog, at Danske bank ville overhovedet kigge på mine papir, og Nordea ville gerne låne tilmig helt op til 1,5 DKK. Utroligt. :)
Miriam Besvaret November 22, 2005 Rapporter Besvaret November 22, 2005 Jeg ved ikke om der er forskel på hus og lån på lejl. men jeg syntes det lyder som en meget høj rente ? Er det en fast rente ? Vi har en variabe rente der hedder 2,35, vi har ingen top lån (lige nu ;) ) men da vi havde var renten 3,15.
Guest Trine Besvaret November 22, 2005 Rapporter Besvaret November 22, 2005 Jeg ved ikke om der er forskel på hus og lån på lejl. men jeg syntes det lyder som en meget høj rente ? Er det en fast rente ? Vi har en variabe rente der hedder 2,35, vi har ingen top lån (lige nu ;) ) men da vi havde var renten 3,15. Ja, men jeg tror måske de har anbefalet Guma at lægge sig langt i lånet. Hvis hun skal købe alene og renterne ser ud til at stige er der måske god ide i at lægge sig i den lange rente.. hvad ved jeg. Den 8 årige faste rente er 4,5 %. Men det skal du gøre op med dig selv om du har råd til at tage en rentestigning. Hvis du har det så læg dig kort i rente og spar de penge. Alt andet lige så kommer rentestigningen jo om 8 år lige meget hvad. Måske er det bedre med små stigninger løbende end en kæmpe stigning om 8 år. Jeg forstår ikke det med fradrag i renten, men du får fradrag i DK for dine svenske renter hvis du selv husker at skrive dem på selvangivelsen. http://www.comboloan.se/ se iøvrigt under renter øverst. Der er ikke særlig stor forskel på Nordea og SEB's renteniveau. Så det er bindingstiden der vil gøre den største forskel, samt hvor stor en del de vil lægge i bundlånet.
Guma Besvaret November 22, 2005 Rapporter Besvaret November 22, 2005 Moerke, mange tak skal du have. Jeg blev lidt klogere. Ja, renten er ikke så forskelligt i Nordea og SEB. Jeg anede faktisk ikke om rentestigning (jeg overhørte simpelthen snak om det), og vil gerne høre om det hos rådgiveren. Miriam, mange tak for dit svar! Jeg har også lavet aftale med SEB bank og møder op på torsdag i Malmö.
Pouria100 Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Hey jeg har tænkt mig at flytte til Malmø og har en andelslejlighed jeg skal sælge og den er vurderet til 200 000 danske kr. Jeg så cirka 240 000 svenske kr at gør godt med i udbetaling. Jeg er studerende og har et deltidsarbejde ved siden af. Jeg har set på lejligheder til cirka 500 000 skr. Jeg skulle hører om nogen af jer ved om det burde være et problem med at låne de resterende af en svensk bank, da jeg er studerende med deltidsarbejde?? Vil være meget glad for hvis nogen kunne besvarer mit spørgsmål.
mrode Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Det kommer jo an på mange andre ting, såsom den månedlige afgift, anden gæld, månedligt forbrug mv. Men umiddelbart ville jeg ikke anse det som noget problem og du vil også kunne låne dem i en dansk bank hvis du har lyst (renten er dog højere).
Pouria100 Besvaret December 13, 2005 Rapporter Besvaret December 13, 2005 Mange tak Det kommer jo an på mange andre ting' date=' såsom den månedlige afgift, anden gæld, månedligt forbrug mv. Men umiddelbart ville jeg ikke anse det som noget problem og du vil også kunne låne dem i en dansk bank hvis du har lyst (renten er dog højere).[/quote'] Hvis jeg har et studielån?? Er det et problem?? Jeg vil helst låne dem i svensk bank da renten er meget lavere?? Er Rosengård et godt sted at bo??
Mohlin Besvaret December 14, 2005 Rapporter Besvaret December 14, 2005 Tror att bankerna kan bli lite försiktiga om du lever på studielån. Rosengård räknas väl knappast till det mest populära stället i Malmö precis...
almir.dk Besvaret December 14, 2005 Rapporter Besvaret December 14, 2005 Rosengård Få kontakt med en bank og spør. Jeg kan anbefale SEB. Med hensyn til Rosengård, læs andre indlæg, evt. brug søgfunktion. Hilsen Almir Hvis jeg har et studielån?? Er det et problem?? Jeg vil helst låne dem i svensk bank da renten er meget lavere?? Er Rosengård et godt sted at bo??
Pouria100 Besvaret December 14, 2005 Rapporter Besvaret December 14, 2005 Få kontakt med en bank og spør. Jeg kan anbefale SEB. Med hensyn til Rosengård, læs andre indlæg, evt. brug søgfunktion. Hilsen Almir Jeg lever ikke af SU lån men det noget jeg har valgt istedet for et kæmpe lån hos en bank som mange studerende har herhjemme! Jeg har også et deltidsarbejde ved siden af SU´en. Er SEB en god bank? Jeg har jo over halvdelen af udbetaling, burde det så være et problem?
almir.dk Besvaret December 14, 2005 Rapporter Besvaret December 14, 2005 Jeg lever ikke af SU lån men det noget jeg har valgt istedet for et kæmpe lån hos en bank som mange studerende har herhjemme! Jeg har også et deltidsarbejde ved siden af SU´en. Er SEB en god bank? Jeg har jo over halvdelen af udbetaling' date=' burde det så være et problem?[/quote'] Hej igen Jeg ved at service er i top hos SEB. SÅ det kan jeg varm anbefale. Almir
Tommyaa Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Til abelones, hvad var det for et beløb du lønte til de renter?? Tommy
Guest Trine Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Til abelones, hvad var det for et beløb du lønte til de renter?? Tommy Bemærk det er et gammelt indlæg, der er sket en del med renterne siden da.
Tommyaa Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Jeg skal i skåne provinsbank på mandag og kan forstå at man skal "prutte" om renten, jeg skal låne ca 8-900.000 hvad skal man "gå" efter at få af rente??? Er der nogen der kan give nogen tips om hvad jeg skal gøre for at få det billigst?? Er det ikke korrekt at det gælder om at få toplånet af vejen hurtigst muligt?? Jeg tænker på at lave bundlånet over 30år rørlig rente og toplånet over 1 år ("kun" 48.000skr) Tommy
Tommyaa Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Og hvordan fungere det egentlig med "rentefradrag" (har aldrig lånt penge før) Had hvis man har 2000 i renter hvad gør man så??? og hvad hvis man er 2 om lånet?? Tommy
Nils Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Det man trækker fra i skat er jo den udgift, man har haft, så hvis renterne er 2000, men du kun betaler det halve, fordi det kun er det halve af lånet, der står i dit navn, så kan du trække 1000 kroner fra i rente på din danske grænsegængerselvangivelse. Det giver dig så en skattebesparelse på knap en tredjedel altså ca. 333 kroner. Hvad du skal betale i rente for dit bottenlån følger formentlig hvad banken nu tager p.t. for den pågældende slags lån, formentlig 3,25 for rörligt. Det der er til diskussion er nok mere toplån og eventuelt lån til handpenning, men det bliver jo ikke det store problem, hvis du satser på kun at have bottenlån inden for et år. Fornuftigt! Som helt ubeskrevet papir er der nok grænser for, hvad du kan forvente af særbehandling, men hvis tilbuddet ikke er tilfredsstillende er det jo i modsætning til Danmark nemt og billigt at skifte - f.eks. til SBAB, der ikke opererer med toplån, så der er grænser for, hvor meget de kan flå dig. :) Løbetiden for lånet betyder ikke så meget som i Danmark, da renten jo ikke er fast i løbetiden her i Sverige, og da man kan vælge ikke at amortere på bundlånet og dermed reelt have uendelig løbetid. :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu