Guest ThomasO Besvaret August 26, 2005 Rapporter Besvaret August 26, 2005 Hey bilfreaks... hun spurgte om en bil til 50.000 kan i hjælpe hende, eller skal vi snakke store biler? Hej Persille Jeg vil klart anbefale dig at holde dig fra Megane. En af mine kollegaer har ofret lige så meget på reservedele som på bilen. En skodbil af format. Hvis man køber en bil til 50.000 holdt op med hvad den kostede fra ny, så kan man hurtigt regne ud hvor meget "bil" man får for pengene. Har du en gammel volvo i 400.000kr klassen, eller en Toyota til 170.000, der nu koster 50.000 får du jo nok mest Toyota. De gamle store volvoer, er ret forslugne med benzinen også. Før kørte jeg Toyota, de er ret driftsikre. De har en god service, og der er mange af dem på brugtmarkedet, dvs så er handelsprisen også lav. Prøv at søge inde på bytbil.com og definer prisklasse, bilmærke og eks. Skåne som område. Så får du noget du kan tage ud og kigge på i nærområdet. Du skal også vide at biler i den prisklasse synger lidt imod sidste vers, så køber du en skal du se om du kan få eks en M test med, eller ihvertfald få en mekanikker til at kigge på bilen for jer. Der er en masse tosser der tror de ved en masse om biler, men prøv at få lidt kvalificeret hjælp. Hvis du kigger efter de små bilforhandlere kan du lave en ret god handel, men du kan også blive snydt så vandet driver. De lidt større forhandlere har trods alt et ry at værne om, men det erheller ikke en garanti for noget. Man skal se sig for. Men prøv at høre jer lidt for rundt omkring, eks læse nogle brugtbiltests på nettet. Der er sommetider noget at være opmærksom på, ved de enkelte modeller. Toyotas RAV4, en lidt kedelig stadsjeep. Den spurgte et bilmagasin på kendte fejl på den model hos et M-testcenter. De kunne ikke finde andet... end der engang var noget med nogle bøsninger, ellers var den stortset at betragte som fejlfri. cool... Jeg har haft Mercedes og BMW, og helt ærligt så går de i stykker noget mere end en Toyota. Min tidligere Toyota Carina fik olieskifte, vand, bremser, en ny generator, et batteri.... og tørre tæsk til 280.000km hvor jeg solgte den brugt. Jeg skal have Toyota når facinationen over luxusbiler er faldet lidt i bero igen. Kors i skuret, har været mere på værksted med en MB og en BMW i 3 år, end jeg tidligere var i 10 år med 3 forskellige Toyotaer, som virkeligt kørte mange kilometer. Prøv at kigge på en brugt Toyota Avensis evt, den har en pæn god størrelse og er rimeligt driftsikker, samt at priserne er gode. Men husk slutteligt, at det er ikke altid reelt billigere at købe en billigere bil. Det er enten afskrivning eller reservedele. Biler i den klasse skal tit have et nyt batteri, køler, starter, generator m.v. Markedet vil tilpasse sig, så hvis en bil aldrig krævede stumper, ville den bare have større brugtpris fordi den var eftertragtet, det er jo logik. Det er altid lidt dyrere end man havde tænkt sig.
Persille Besvaret August 26, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret August 26, 2005 Hej Thomas, tak for en vældig brugbar og pædagogisk post :) Min holdning er nu også at hvis vi pludselig får MEGET mere bil for pengene ved at spytte 5-10K mere i kassen så er det da det vi gør. Jeg skal bare liiiige have udbetalt provenuet fra vores ejerlejlighed før jeg går ud og shopper bil! Den med mekanikeren har jeg også tænkt på - givet at ingen af os ved noget om brugte biler er det nok en god investering at betale sig fra lidt assistance. Tak - og god weekend!
Guest Palle... Besvaret August 26, 2005 Rapporter Besvaret August 26, 2005 Helt enig med Thomas... Køb en Toyota, så slipper i for at være på fornavn med mekanikeren... Mine har også været utroligt driftsikre, og det er klart det jeg vil ha' hvis jeg evt. skulle pendle...
Gio Besvaret August 26, 2005 Rapporter Besvaret August 26, 2005 Fra en gammel Toyota Corolla-ejer skal der også lyde et "Hear! Hear" herfra. Mage til driftssikker bil skal man dælme lede længe efter.
Lars C Besvaret August 29, 2005 Rapporter Besvaret August 29, 2005 Konsumentverket (forbrugerstyrelsen) har laver et værktøj hvor man kan sammenligne brugte (og nye) biler ud fra flere kriterier (pris,miljø, problemer ved syn osv.) Prøv det... http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/kopguide1.asp?lngCategoryId=1444
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu