Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

05-08-26KL. 15:26 spacer.gifBrød fra Jylland til Skåne spacer.gifDen danske bagerikæde Emmerys har åbnet sin første butik i Malmö.spacer.gifEmmerys opstod i Århus i 1996 og er siden da vokset sig stor. Der er i dag ni butikker i København og nu også en på den svenske side af Øresund. Manden bag Emmerys, Per Brun, siger til Jyllands-Posten: ”Jeg kigger på butikker i København hver uge, og jeg tror også, der kommer et par stykker til i år. I Malmö åbner vi også helt sikkert flere butikker, men her skal vi først lære at krybe, før vi kan spurte af sted.” Emmerys bager brød med mel, vand og salt og bruger ikke sukker og fedtstoffer. ”Årstiderne” har i et stykke tid leveret Emmerys brød til kunder i Skåne, men nu ligger der altså også en butik. (NFØ)

Besvaret
www.emmerys.dk nævner desværre ikke noget om Malmö. Så hvor biksen er at finde..tja!? Men *uhh*...glæder mig SÅ meget til fortsat at kunne få thebirkes á la Emmerys, når jeg hopper hinsidan igen. For ikke at nævne deres hvide Brownies *umm*...og...og...:laugh:
Besvaret

Jeg opdagede den nye Emmerys i forrige uge (sorry, jeg ikke har delt dette med Jer andre på siden her..) - den ligger på Södra Forstadstgatan 3 (samme side og lige i nærheden af Diesel-butikken - hvis I ved hvor den ligger... :cool: )

Guest Supermule
Besvaret

Hahahahahahahahahaahahaha..... Nej hun mener Diesel butikken..... :)

Besvaret

Priserne er....melede ;) Men Emmerys laver suuuper-godt brød, bagt på økologiske råvarer osv. Jeg skal fluks over og tjekke den ud, når jeg lander i Malmö igen om små 11 dage. Så må jeg se om den er lige så god som den der ligger 100 meter fra jobbet :)

• 2 years later...
Besvaret
Jeg kan stadig ikke se noget om Sverige på deres hjemmeside' date=' ved nogen om de stadig er aktive i Malmö og om der er flere butikker ?[/quote']-> :(
Besvaret
Er den genåbnet? Den har været lukket et pænt stykke tid.. :(
Lukket og slukket. Efter en del økonomiske problemer hos Emmery's, har man besluttet at lukke det svenske datterselskab.
Besvaret
Lukket og slukket. Efter en del økonomiske problemer hos Emmery's' date=' har man besluttet at lukke det svenske datterselskab.[/quote']Ah...okey...en skam :(
Besvaret

Æv, jeg var ellers glad for at gå derned i weekenden og bruge mine sparepenge på deres rundstykker og andet godt :( Edit: Med 25.000 danskere i Malmø, skulle man tro at man kunne sælge en masse rundstykker i weekenderne ...

Besvaret

Hvis det var den på strøget, så forstår jeg den lukkede. Deres rundstykker var som kanonkugler - uspiselige! Jeg glæder mig stadig til den dag hvor en fornuftig dansk bager åbner en butik i Malmö, evt. Västra hamnen :D

Besvaret
Hvis det var den på strøget' date=' så forstår jeg den lukkede. Deres rundstykker var som kanonkugler - uspiselige! Jeg glæder mig stadig til den dag hvor en fornuftig dansk bager åbner en butik i Malmö, evt. Västra hamnen :D[/quote'] Smag og behag, jeg syntes der kanonkugler var ret gode :)
Besvaret
Almindelige "danske" rundstykker er for kedelige. De eksploderer når man bider i dem, og indholdet er ikke meget andet end luft. Så var jeg også mere til Emmery's kompakte brød - meget gerne med en masse kerner i - og helst så mørkt som muligt. Nå ja...deres Brownies var gude-stykker. Og dem lavet på hvid chokolade var også forrygende (har endnu ikke set andre forsøge sig med "Whities" ;o)) Og Bomben: Deres chokolade-kage man betalte efter vægt *SAVL* :th2:
Du ved godt at de stadig har butikker i København, hvor du alligevel kommer forbi når du skal på fabrikken?
Besvaret
Hmm' date=' sikke noget skidt, brød er ikke lige en kunst form i sverige[/quote'] Åbenbart heller ikke i Danmark. Emmerys har røde tal på bundlinien. Derfor besluttede man at lukke butikken i Malmö, samt droppede man planen om at åbne flere butikker i Skåne/Sverige.
Besvaret
Åbenbart heller ikke i Danmark. Emmerys har røde tal på bundlinien. Derfor besluttede man at lukke butikken i Malmö, samt droppede man planen om at åbne flere butikker i Skåne/Sverige.
Hmm...der gik vist kage i den, desværre... c026.gif(sorry...den lå lige til højrebenet)
Du ved godt at de stadig har butikker i København' date=' hvor du alligevel kommer forbi når du skal på fabrikken?c021.gif
Jo da - og det sker skam også at jeg lige drøner forbi. Heldigvis ikke tit, som da jeg arbejdede i Ll. Strandstræde for nogle år tilbage. *fløjte-fløjte*
  • 1 month later...
Besvaret

Hm, jeg kiggede forbi denne tråd for at se om der skulle være nogle nyheder om en dansk bager i Malmö, eller en bager der laver noget a la danske rundstykker. Ved nogen om der findes en ?

• 3 months later...
Besvaret
Hm, jeg kiggede forbi denne tråd for at se om der skulle være nogle nyheder om en dansk bager i Malmö, eller en bager der laver noget a la danske rundstykker. Ved nogen om der findes en ?
altså jeg ved ikke helt hvad i snakker om.... for hernede på österforstadsgatan ligger der en bager og deres brød og rundstykker er helt fine.....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...