Guest Supermule Skrevet August 30, 2005 Rapporter Skrevet August 30, 2005 Jeg ved man kan streame lyd og video via en pc. Mit spørgsmål kommer her: Hvis man er en brf med 24 lejl... Kan man streame tv og radio via et internt netværk? Kvaliteten skal være høj og det skal være til at gå til for brugeren. Dvs, at de mennesker der er på det interne netværk skal kunne sidde og se fjernsyn og høre radio lige så nemt som idag... Kan det lade sig gøre og hvor kan man læse om det???
tommy_h Besvaret August 30, 2005 Rapporter Besvaret August 30, 2005 Det kan man sikkert godt, men det er pænt dyrt udstyr der skal til. + at der sikkert kommer problemer med ophavs rettigheder osv. Det bedste er nok at få nogen til at etablere bredbands tv.
Guest Supermule Besvaret August 30, 2005 Rapporter Besvaret August 30, 2005 Kan du ikke lige uddybe det... Det er jo lige præcis derfor jeg spørger. TV via bredbånd... Kunne jo være lækkert om man kunne streame det til alle... Alternativt om man kunne streame det som kommer via antennestikket...
tommy_h Besvaret August 30, 2005 Rapporter Besvaret August 30, 2005 Jeg tror du skal have fat i nogle prof folk til det. Så vidt jeg ved kan man ik selv købe udstyr som er så advanceret. Det er jo ligesom Comhem, bredbands bolaget osv som også udbyder det. Jeg vil nok kontakte en af dem og spørge til det hos dem, for tror det andet er svært og få bikset sammen og vil koste lidt flere penge end normal folk har på lommen.
Guest Supermule Besvaret August 30, 2005 Rapporter Besvaret August 30, 2005 Gør jeg lige så.... Synes bare jeg læste i et blad at det ikke var så svært, men at det krævede det rigtige software osv...
tommy_h Besvaret August 30, 2005 Rapporter Besvaret August 30, 2005 Du skal jo også have noget og strame med modtage med osv. Det er ikke svært og streame noget på nettet sådan andre kan se det på nettet også, men skal det i tv osv blir det svært. men lige så snart du skal ud over 1 kanal eller lave muligheder skal der noget mere advanceret udstyr til.
Guest Supermule Besvaret August 30, 2005 Rapporter Besvaret August 30, 2005 Jamen... Det skal IKKE kunne ses i TV, men kun via det interne netværk. Således at det bliver attraktivt at koble sig op pga prisen og udbuddet... Dvs at, man skal kunne se tv via sit netværksstik...
Kress & Betina Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Det ville sateme være iorden !! Så kunne man f.eks. se superligaen på computeren !! :th2: Ja find lige ud a noget !!
cbpwr Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 ja det er en god ide, men er næppe lovligt :) Du kan ikke streame mere end en kanal, ad gangen (eller lige så mange tunerkort du har i din pc). Har læst at det vil kræve en mega computer, for at få det til at køre stabilt. Men det kan sagtens virke med den rette software. Synes jeg har hørt at man skal påregne 2mbit pr. kanal eller dvs, hvis der er 10 der kigger på den kanal du streamer skal den kunne klare 20mbit. hvilket jo ikke er noget problem. Er ikke helt updateret, men det ville måske være lovligt at tage et digitalt tv2 signal og sende ud på nettet hvis man gør det fra Sverige af hvor man nemt kan se tv2 digital via antenne Kan huske at koda lukkede en masse netradioer og der snakkede jeg med en i Tiscali og han sagde at hvis man streamede dansk radio via en svensk server kunne de ikke kræve afgift :) dog måtte men ikke sende radio fra dk->se og fra se og ud på nettet fx via en lille adsl fra dk->se, det skulle hives ned i luften i sverige og ud på nettet. Men nu er det vist lavet om igen, idet jeg kan se mange lokal radioer har net streaming igen :) -Claus-
Gio Besvaret July 27, 2006 Rapporter Besvaret July 27, 2006 Kan huske at koda lukkede en masse netradioer og der snakkede jeg med en i Tiscali og han sagde at hvis man streamede dansk radio via en svensk server kunne de ikke kræve afgift :) dog måtte men ikke sende radio fra dk->se og fra se og ud på nettet fx via en lille adsl fra dk->se, det skulle hives ned i luften i sverige og ud på nettet. Men nu er det vist lavet om igen, idet jeg kan se mange lokal radioer har net streaming igen :)KODA/Gramex har netop "lempet" deres udgifter til netradioer - så derfor er der en del der "vover pelsen" for tiden, og prøver at få noget fornuftigt ud af det. Førhen var laveste sats for netradio DK-->The World vist omkring 6.000,- dkr - om måneden!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu