ccdj Skrevet September 2, 2005 Rapporter Skrevet September 2, 2005 Hejsa Jeg har søgt i tidligere poster men kunne ikke helt sammensætte diveres svar til det jeg gerne ville vide. Danskere der er bosat i Danmark og ingen svensk indkomst har, der ejer et sommerhus i Sverige. Hvad skal de betale i fastighetsskatt? Vil det være et fast "minimums" beløb, eller er det fastsat efter værdien på boligen?? Takker mange gange ...og håber nogle af jer kloge hoveder har svaret
ulmus Besvaret September 2, 2005 Rapporter Besvaret September 2, 2005 En kollega til mig har et sommerhus i Sverige, bor i DK, og betaler 3-400 sek. pr. ÅR i fastihetsskatt. Så det er altså ikke formuer, vi taler om her.
ccdj Besvaret September 2, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 2, 2005 En kollega til mig har et sommerhus i Sverige' date=' bor i DK, og betaler 3-400 sek. pr. ÅR i fastihetsskatt. Så det er altså ikke formuer, vi taler om her.[/quote'] Wow det var da ikke meget nej...men gad vide om det så er sådan for alle ???? smil fra Christina og mange tak ;)
Nils Besvaret September 2, 2005 Rapporter Besvaret September 2, 2005 Hejsa Jeg har søgt i tidligere poster men kunne ikke helt sammensætte diveres svar til det jeg gerne ville vide. Danskere der er bosat i Danmark og ingen svensk indkomst har, der ejer et sommerhus i Sverige. Hvad skal de betale i fastighetsskatt? Vil det være et fast "minimums" beløb, eller er det fastsat efter værdien på boligen?? Takker mange gange ...og håber nogle af jer kloge hoveder har svaret Begrænsningsreglen, der går skatten afhængig af indtægten, gælder kun for en "permanentbostad". Man skal dermed somhovedregel årligt betale 1 procent af "taxeringsvärdet" for et hus, som anvendes som fritidshus.
Nils Besvaret September 2, 2005 Rapporter Besvaret September 2, 2005 Hvis man betaler 400 i fastighetsskatt, så er huset altså 40.000 værd. Det er meget almindeligt, at "taxeringsvärdet" ikke står i forhold til den egentlige værdi.
Kim H Besvaret September 2, 2005 Rapporter Besvaret September 2, 2005 Et næsten uopslideligt emne ... Der findes noget (u)rimeligt detaljeret materiale her http://www.skatteverket.se/broschyrer/296/index.html Det synes næsten sikkert, at der altid skal betales svensk fastighetsskatt, men tilsvarende sikkert er det nok også, at for en svensk ødegård vil beløbet være overskueligt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu