Jump to content

fastighetsskatt på Sommerhus/Fritidshus i SE

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg har søgt i tidligere poster men kunne ikke helt sammensætte diveres svar til det jeg gerne ville vide. Danskere der er bosat i Danmark og ingen svensk indkomst har, der ejer et sommerhus i Sverige. Hvad skal de betale i fastighetsskatt? Vil det være et fast "minimums" beløb, eller er det fastsat efter værdien på boligen?? Takker mange gange ...og håber nogle af jer kloge hoveder har svaret :laugh:

Besvaret
En kollega til mig har et sommerhus i Sverige' date=' bor i DK, og betaler 3-400 sek. pr. ÅR i fastihetsskatt. Så det er altså ikke formuer, vi taler om her.[/quote'] Wow det var da ikke meget nej...men gad vide om det så er sådan for alle ???? smil fra Christina og mange tak ;)
Besvaret
Hejsa Jeg har søgt i tidligere poster men kunne ikke helt sammensætte diveres svar til det jeg gerne ville vide. Danskere der er bosat i Danmark og ingen svensk indkomst har, der ejer et sommerhus i Sverige. Hvad skal de betale i fastighetsskatt? Vil det være et fast "minimums" beløb, eller er det fastsat efter værdien på boligen?? Takker mange gange ...og håber nogle af jer kloge hoveder har svaret :laugh:
Begrænsningsreglen, der går skatten afhængig af indtægten, gælder kun for en "permanentbostad". Man skal dermed somhovedregel årligt betale 1 procent af "taxeringsvärdet" for et hus, som anvendes som fritidshus.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...