Jump to content

Overvejelser omkring at flytte til Sverige

Recommended Posts

Skrevet
:new: - hej til alle her på forummet :) Jeg har kigget lidt rundt omkring og læst en masse interessante indlæg her på jeres geniale forum, da jeg går og leger lidt med tanken om at flytte til Sverige. Grundlaget er at få en lækker lejlighed og fed bil, til penge som er til at overkomme. Jeg er 25, bor i Greve og arbejder på Amager. Jeg har selvfølgelig kigget meget rundt på hemnet.se og andre bolig sites, men jeg er på ingen måde utrilfreds med min nuværende bolig (som jeg giver 2.000 om måneden for), så det skal være en rigtig lækker lejlighed der skal friste mig ;) Jeg er interesseret i en 2v (evt. 3v) og noget i den her stil ville bestemt ikke være dårligt: http://www.ny-bostad.se/show.aspx?ida=28309 (billeder) :th2: Spørgsmålet er jo så bare om det skal være leje eller "bostadrätt"? Hvis jeg bare lejer er det jo bare "penge ud af vinduet", hvorimod hvis jeg låner til andelen i en "bostadrätt" har muligheden for at tjene lidt på det (hvis priserne i Malmö stiger). Udfra målet er en leljlighed som ovenstående, hvad er så jeres anbefalinger, erfaringer, gode råd osv.? Næste spørgsmål er omkring hvilket område der er "godt" og bo i? Jeg er jo ligeglad med børnefaciliteter og larm bekymrer mig ikke, men jeg gider ikke skulle være bekymret for at gå udenfor døren (døgnet rundt) og bilen skulle jo også gerne kunne holde sikkert. Selvfølgelig helst tæt på broen! Hvordan ser det ellers ud med dansk fjernsyn i Malmös lejligheder? Kan se der bliver skrevet meget herinde omkring paraboler, så frygter lidt man skal have sådan en op for at kunne se danske kanaler? Hvad med internet - er det dejlige lynhurtige "Bredband" fra Bredbandsbolaget til at få i Malmö?
Besvaret

Hvis du havde læst lidt mere herinde i stedet for bare at kigge, ville du havde fået svar på alle dine spørgsmål! "Spørgsmålet er jo så bare om det skal være leje eller "bostadrätt"? Hvis jeg bare lejer er det jo bare "penge ud af vinduet" Forskellen er groft sagt at til en "eje" betaler du bare det mere, i form af at du skal betale til dit lån også!

Besvaret

Køb en lejlighed. Med de prisstigninger vi har kan jeg ikke komme med mange modargumenter. Altså med mindre du ikke er sikker på om du vil blive her i hvert fald et par år.

Besvaret

Lasse S: Som Thomas rigtig nok påpeger, så findes der svar på dine spørgsmål masser af steder her på debatten. Brug søgefunktionen - når du lige har luret den, så er der guf i vente. Men udover det, så er mit råd klart: køb! Hvis du har råd til at sidde for 9.000 sek/md i en lejet lejlighed, så har du også råd til at købe ganske centralt i Malmö.

Besvaret

Hej Lasse. Ja hvis du vil give 9000 sek/md så for du igen problemer med at finde en lejlighed mit i centrum, gågaden og alt det andet. Bor selv mit i centrum på 3 år, så det kan klart anbefales. William.

Besvaret

Mange tak for svarene allesammen! :th2: Jeg kan se på det hele, at købe nok er det mest fornuftige (hvis jeg kan holde ud og bo herovre i flere år ligefrem :laugh: ). Så må jeg jo se om jeg kan finde noget lige så nyt og lækkert som den leje jeg har kig på ;)

Besvaret
Mange tak for svarene allesammen! :th2: Jeg kan se på det hele, at købe nok er det mest fornuftige (hvis jeg kan holde ud og bo herovre i flere år ligefrem :laugh: ). Så må jeg jo se om jeg kan finde noget lige så nyt og lækkert som den leje jeg har kig på ;)
Kender du til Annestad? Det er ikke ikke centralt men tæt på broen og helt nyt.. www.annestad.nu
Besvaret
Kender du til Annestad? Det er ikke ikke centralt men tæt på broen og helt nyt.. www.annestad.nu
Jo jeg har kigget lidt på det. Boligerne ser lækre nok ud og noget der er helt nyt er altid nice :) Synes bare det virker sådan lidt for hygge-nygge familie agtigt. Nogen der har set det eller evt. bor der, som kan af- eller bekræfte det? En anden ting - bilforsikring. Kan læse mig frem til prisen er ret afhængig af hvor man bor, så hvor langt væk skal man fra Malmö centrum før priserne begynder og være nede i et rimeligt leje? Jo ikke fedt og få en fed billig bil, og så bare blive slagtet på forsikringen... :scared:
Besvaret

Priserne på forsikring bliver ikke, nødvendigvis, billigere fordi du bevæger dig ud fra centrum. Ja, centrum er dyrt. Men det er nogle af de "mindre lødige" områder i udkanten af byen også. Sagt på en anden måde, så har Malmö også steder hvor der, desværre, bare er mere hærværk, tyveri m.m. Hvis du vil bo i byen, ja, så koster det typisk psyko-boxen at forsikre din bil. Mange steder er der ikke anden parkering end på gaden - og så klinger kasseapparatet. Hvis du VIL bo i centrum, så kig efter lejligheder med egen parkeringskælder - alternativt aflåst/indhegnet parkering. Ellers skal du parkere din bil i nogle af de store parkeringshuse i Malmö. Men, som du også kan finde indlæg om herinde, så er disse heller ikke garant for at din bil ikke trashes eller stjæles. Og..hey - hvis du har pengene og en bil, så er det da bare med at komme ud i nogle af de små byer. Der får du både højt til himmelen, egen plads/carport/garage til dytten osv. :)

Besvaret
Priserne på forsikring bliver ikke, nødvendigvis, billigere fordi du bevæger dig ud fra centrum. Ja, centrum er dyrt. Men det er nogle af de "mindre lødige" områder i udkanten af byen også. Sagt på en anden måde, så har Malmö også steder hvor der, desværre, bare er mere hærværk, tyveri m.m. Hvis du vil bo i byen, ja, så koster det typisk psyko-boxen at forsikre din bil. Mange steder er der ikke anden parkering end på gaden - og så klinger kasseapparatet. Hvis du VIL bo i centrum, så kig efter lejligheder med egen parkeringskælder - alternativt aflåst/indhegnet parkering. Ellers skal du parkere din bil i nogle af de store parkeringshuse i Malmö. Men, som du også kan finde indlæg om herinde, så er disse heller ikke garant for at din bil ikke trashes eller stjæles. Og..hey - hvis du har pengene og en bil, så er det da bare med at komme ud i nogle af de små byer. Der får du både højt til himmelen, egen plads/carport/garage til dytten osv. :)
Jeg VIL nødvendigvis ikke bo i centrum - har intet mod at have 5-10 min. længere på arbejde hver dag, hvis forsikringen er billig og lejligheden lækker ;) Men har du (eller andre) så eksempler på "nogle af de små byer" - går ud fra Annestad, som moerke foreslår, er for tæt på? Lidt nemmere og have noget at gå ud fra, når man skal søge på hemnet :)
Besvaret

Svedala.....Oxie.....Bara....Vellinge....Kristineberg. Vi har hus i Svedala (sprit nyt) på 175 kvm og sidder for under 9000,- skr......så det kan sagtens lade sig gøre. Det tager iøvrigt kun 40 min til Rådhuspladsen herfra !! :)

Guest Supermule
Besvaret

Så har i da også lagt kassen i udbetaling...

Svedala.....Oxie.....Bara....Vellinge....Kristineberg. Vi har hus i Svedala (sprit nyt) på 175 kvm og sidder for under 9000,- skr......så det kan sagtens lade sig gøre. Det tager iøvrigt kun 40 min til Rådhuspladsen herfra !! :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...