Persille Skrevet September 10, 2005 Rapporter Skrevet September 10, 2005 Hello everyone, er der nogle gør-det-selv-interesserede, der har erfaring med behandling af lækre 70'er træ-listelofter i badeværelser? :D Ikke for det, de er såmænd meget pæne, så vi gider ikke pille dem ned, men de er altså lidt mørke. Jeg havde en skummel plan om at give dem noget halvgennemsigtig hvid ting, så de kommer til at se nærmest ludbehandlede ud. Er der nogen der har prøvet noget lignende og kan sige lidt om hvordan man evt. skal forbehandle, og om der er særlige forhold fordi det er vådrum? Jeg kan selvfølgelig også daffe ned i den lokale Flügger og spørge, jeg er bare så træt af at blive behandlet som om jeg er mindre-intelligent bare fordi jeg ikke er en mand og nej, Jesper har ikke tid til at gøre det, for han skal (og så en hel masse grimme bandeord) have afleveret det sk... speciale inden vi flytter, skal han...
Guest Palle... Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 Flotteste resultat får du, hvis du maler det helt hvidt. Bare almindelig vådrumsmaling. Hvis du vælger noget ludbehandlings-agtigt, så kan det "mørke" trække igennem. Jeg ville vælge at give det hvid maling
Gio Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 Ludbehandlig skal helst ske på friskhøvlet/ubehandlet træ. Et vådrums-loft som jeres, har sikkert trukket en masse fugt og andet guf til sig med tiden (for ikke at tale om at de jo kan være behandlet med "et-eller-andet" tidligere). Og pladrer du lud på dem nu, så kan du nok godt regne med at resultatet kun ville falde i smag hos Picasso (læs: "interessant resultat") :D
Persille Besvaret September 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 10, 2005 Ludbehandlig skal helst ske på friskhøvlet/ubehandlet træ. Et vådrums-loft som jeres, har sikkert trukket en masse fugt og andet guf til sig med tiden (for ikke at tale om at de jo kan være behandlet med "et-eller-andet" tidligere). Og pladrer du lud på dem nu, så kan du nok godt regne med at resultatet kun ville falde i smag hos Picasso (læs: "interessant resultat") :D Arj altså, så hør dog efter hvad jeg siger... Jeg ville jo netop IKKE ludbehandle dem (selv jeg ved at det kræver ubehandlet træ), men male dem med "hvid bejdse" eller noget i samme stil, så jeg kan se træstrukturen igennem (og så kommer de til at se sådan lidt ludbehandlet-agtige ud i mine øjne). Og som udgangspunkt ville jeg nok vaske dem af med kraftvask først.... Nu siger Palle at det er pænere at male helt hvidt - det er jeg nu ikke 100% enig i, for jeg kan personligt godt lide at man kan se træets årer og knaster. Men derfor kan det jo godt være at hvid bejdse (eller hvaddetsåhedder) er en skidt ide fordi det alligevel er svært at få pænt på et gammelt træloft. Og så vil jeg gerne vide om der er noget særligt jeg kan gøre for at det bliver pænt, eller om projektet er håbløst fra starten :)
Gio Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 Arj altså, så hør dog efter hvad jeg siger... Jeg ville jo netop IKKE ludbehandle dem.....Læs mit indlæg igen - jeg kommer med et bud på hvad der sker hvis du ludbehandler dem. Og som du skriver "noget halvgennemsigtig hvid ting, så de kommer til at se nærmest ludbehandlede ud" udelukker jo ikke lud-produkter. Derfor mit indlæg. Men undskyld jeg ikke tolkede dit indlæg på dén måde du havde tiltænkt læseren.
Persille Besvaret September 10, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 10, 2005 Godt ord igen - jeg gik bare ud fra at det var en selvfølge at man ikke ludbehandler gammelt fugtpåvirket træ når jeg nu stiller spørgsmål i den lidt mere maskulint dominerede afdeling ;-)
Guest Palle... Besvaret September 10, 2005 Rapporter Besvaret September 10, 2005 Og så vil jeg gerne vide om der er noget særligt jeg kan gøre for at det bliver pænt' date=' eller om projektet er håbløst fra starten :)[/quote'] Mission impossible.... det bliver aldrig pænt/godt, hvis du vil forsøge at "ludbehandle" ....det vil slå igennem... jeg er søn af en farvehandler...trust me
Gio Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 ...når jeg nu stiller spørgsmål i den lidt mere maskulint dominerede afdeling ;-)Tag intet for givet...og så er jeg al´så ved at være vant til piger med en boremaskine i hånden, eller dybt begravet i nørd-sager på en pc ;)
Persille Besvaret September 11, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 11, 2005 Hm... det kunne godt lyde som om jeg enten skal affinde mig med loftet som det nu er eller male det helt hvidt. Det må vi vist have op på familieråd :D men det er nu heller ikke noget vi har tænkt os at lave før vi flytter ind alligevel! Der nøjes vi med at male det lille og EKSTREMT LYSERØDE gæstetoilet om og så er der i omegnen af 20 kvm køkkenlåger der skal have en kærlig hånd
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu