Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Så har jeg solgt min dejlige Audi A3 3,2 V6, nu skal jeg så ud og kigge på noget andet. Nr. 1 Mit første spørgsmål er følgende. Hvis jeg køber bilen privat i tyskland med plader på. Har jeg forstået at man kan køre hvem til sverige på de plader, med den tidl. ejers forsikringsdækning. Når man så kommer hjem og har fået svenske plader på bilen kan man sende plader retur til den man købte bilen af. Kan man gøre sådan i praksis, nogle som har prøvet det. ? Umiddelbart løber sælger vel en risiko eller. ? Nr. 2. Jeg overvejer at købe en Mercedes Benz SLK årg 2005. Den nye model. Det skal enten være en 200 kompressor med 5 trins aut gear eller en 350 V6 med 7 trins tronic. Jeg er i tvivl om hvilken bil som vil holde pengene samme bedst. hvad mener i ? Det som taler for 200 kompressor er lavere pris, lavere brændstofforbrug. Det som taler imod den er 4 cyl. motor til en Cap. ?? Ældre aut gear ( alm. 5 gear ). Det som taler for 350 er helt nyudviklet 7 trins aut gear, ægte v6 lyd, mere standardudstyr. Negativt er højere pris, højere brændstofforbrug. Hvad mener i, at låne de flere penge op til en 350 er ikke problemet hvis den kan købet nu til en fornuftig pris og sælges igen i forsommeren til en fornuftig pris også. Mvh Tim

Besvaret

Husk lige, at for at slippe for den svenske moms og kun betale den tyske, skal bilen være minimum 6 måneder gammel og have kørt minimum 6000 km (correct me if I am wrong). Du skal have fat i tyske prøve/eksport plader (de er gule ude i højre side) og dem kan du køre på helt til Sverige. Ejer af bilen kan som regel være behjælpelig med at få fat i sådanne plader.

Besvaret

Hej Christian.. Okay. Kendte ikke til de regler med 6 mdr gammel og 6000 km. nogle som har links til det eller kan af / bekræfte. ? Vedr. prøvenummerplader. Er der også kaskodækning på de plader eller kun ansvar. ? Fidusen var jo at køre videre på de tyske plader som en gang var på bilen og så sende dem tilbage når bilen er afmeldt. Men det kan man måske ikke gøre. Hvad er det normale. ? Tim

Besvaret
Hej Christian.. Okay. Kendte ikke til de regler med 6 mdr gammel og 6000 km. nogle som har links til det eller kan af / bekræfte. ? Vedr. prøvenummerplader. Er der også kaskodækning på de plader eller kun ansvar. ? Fidusen var jo at køre videre på de tyske plader som en gang var på bilen og så sende dem tilbage når bilen er afmeldt. Men det kan man måske ikke gøre. Hvad er det normale. ? Tim
Jeg vil gerne bekræfte Christian.. men det er enten eller. For at bilen kan betragtes som brugt skal den være enten 6 mdr gammel eller have kørt mere end 6000 km, eller betragtes den som ny og du bliver bonnet forskellen fra tysk moms til svensk moms. Dvs 9 % oveni prisen. Det stod på vores importpapirer vi fik fra vägverket da vi fik vores bil hjem fra Tyskland.
Besvaret
Jeg vil gerne bekræfte Christian.. men det er enten eller. For at bilen kan betragtes som brugt skal den være enten 6 mdr gammel eller have kørt mere end 6000 km, eller betragtes den som ny og du bliver bonnet forskellen fra tysk moms til svensk moms. Dvs 9 % oveni prisen. Det stod på vores importpapirer vi fik fra vägverket da vi fik vores bil hjem fra Tyskland.
Hvis man skal stole på hvad der står på Vägverket's side skal både de 6000 km OG 6 månder være opfyldt.
Fordonet anses som nytt om något av följande är uppfyllt: - det har vid köpet körts mindre än 600 mil - det har varit i trafik mindre än 6 månader Exempel på när en bil betraktas som ny: - 500 mil och 5 månader - 500 mil och 2 år - 700 mil och 5 månader
Guest michaelbo
Besvaret

Hvis sælger er indforstået med det kan du lovligt køre til sverige på tyske plader. Du må kun køre en uge (næsten sikker) i en bil du ejer på udenlandske plader i sverige. Vägvärket melder bilen af i tyskland når du "besiktningsyner" bilen i sverige. Du må principielt kun privatimportere en bil om året. Med de benzinpriser vi pt. har ville jeg klart købe en S500. ;)

Besvaret

Jeg ville have svoret at der stod enten eller da jeg læste dokumenterne sidste år, men må jo nok trække i land efter Renés indlæg..sorry :flov:

Besvaret

Hej michael bo Hej med jer alle. Så blev jeg lidt kolgere. De biler som jeg har kig på er omkring 10 måneder gamle og har kørt 10.000 km så der er ingen problemer. Så må jeg bare finde ud af om nogle af de private sælgere er med på at lave den aftale med af jeg kører på deres plader til bilen er omreg. Hvor lang ventetid skal man regne med for at få en tid til bilprøvning og svenske plader lige for tiden. ? Jeg har undersøgt vedr. forsikring og lähnsforsikring kom med det bedste tilbud, de tager ikke mere i forsikring når det er en import. Den skal dog have godkendt alarm, reg nr. indgraveret i rude, samt nøgler skal omkodes eller man skal kunne bevise at man har alle nøgler som findes til bilen. Ved ik hvordan man lige gør det. Nogle som kender til andre selskaber som er bedre ved importbiler. ? Ja Michael.. ja eller en SLk AMG.. ej tror ikke dem som køber en SLK 350 tænker over om benzinen koster 9 eller 12 kr. pr. liter.. har man råd til sådan en bil har man også råd til benz... :D Mvh Tim

Besvaret

Jeg havde købt en SLK55 AMG uden tvivl (hvis jeg da skulle have en SLK)... De andre virker noget sløve og kedelige... Dog er der mange andre biler i det prisleje jeg hellere havde købt istedet. Synes SLK'eren er en fin bil til en ung pige og det er jo ikke dig vel? :)

Besvaret

Jeg stod med samme valg. SLK 160hk eller 360hk. Jeg valgte 360 selvom den var dobbelt så dyr. Nu kom problemet bare. Jeg havde en max grænse på 5000.- på mit benzinkort som vi har brugt nogle år til 3biler. Nu er den kun SLK der bliver brugt og mit kort bliver spærret gang på gang fordi jeg ikke kan nå at modtage min regning og betale inden det bliver spærret igen. Har hævet den til 10000.- og nu der ingen problemer. Så der er ingen tvivl om at den sluger rigtig meget i benz og det skal overvejes meget. Jeg bruger kun bilen til leg, og da jeg har 15km til arbede er det ikke der den er så dyr. Kan kun sige at jeg er glad for jeg valgte AMG! Selvom det kostede det dobbelte og i benz meget mere. Den er det værd! Desværre er jeg blevet lidt træt af at man kun kan være 2pers. Fedt i starten, men kunne nu være rart at man lige kunne presse en ekstra ind i nød. Så næste bliver SL55AMG

Besvaret

Pigebil ??? Hej Trinity. Ved nu ikke om man kan kalde en SLK 350 for sløv. Den går 0-100 på 5,5 Sek med 7 trins Aut gear og 250 km på toppen. :laugh: Ja, den gamle SLK var helt sikkert en Pige bil, syntes nu ik den nye er det så meget. For jeg er ikke en pige. Hvilken bil ville du hellere købe i et prisleje omkring 300.000 Dk kr. ? Hej Nif. Er det den nye 2005 model SLK du har. ? Hvad kører sådan en AMG i snit pr. liter. ? Ved ikke om prisforskellen på omkring 12.000 - 15.000 Euro fra en 350 til en AMG er værd at betale. Vil også tro en AMG stiger meget i forsikringe eller. ? Det som jeg går efter er det nye 7 trins aut gear og så en god motor, tror måske en 350 er lettere at komme af med end en AMG. Hvordan kører det 7 trins aut gear egentlig, kom endelig med dine erfaringer / oplevelser med denne bil. Alt både negativt og positivt om bilen generalt. Mvh Tim

Besvaret

nif: Du kan ikke få mere end max 2 personer ind i en SL55 AMG... Glem det! Har selv haft både en SL55 AMG og en SL500 og det er 100% umuligt..... Tim: Jeg ville købe mange andre ting end en SLK i hvert fald... For det første ville jeg gøre op med mig selv hvad det er jeg gerne vil... * Skal det være en sporty, men "stilet" cab ville jeg gå efter en MB CLK cab (den nye) for der er plads til 4 personer og den er ikke helt så "pige-agtig". Ellers kunne man jo smide en lille smule mere og gå efter en SL500... De er faktisk ikke så dyre længere og der er INGEN sammenligning med den lille SLK. * Skal det være en mere racer mindet bil ville jeg gå efter en BMW M3, en Audi S4 eller måske endda en lidt ældre Porsche 996... Alle 3 fåes i cabriolet hvis det er "et must". Sidst nævnte er dog uden sammenligning nummer 1 i min bog. Nu er 300.000 DKK jo ikke ligefrem alverden, men du kan i hvert fald få en noget federe bil end en SLK og du bliver helt sikkert gladere for det i længden.

Besvaret
nif: Du kan ikke få mere end max 2 personer ind i en SL55 AMG... Glem det! Har selv haft både en SL55 AMG og en SL500 og det er 100% umuligt..... Tim: Jeg ville købe mange andre ting end en SLK i hvert fald... For det første ville jeg gøre op med mig selv hvad det er jeg gerne vil... * Skal det være en sporty, men "stilet" cab ville jeg gå efter en MB CLK cab (den nye) for der er plads til 4 personer og den er ikke helt så "pige-agtig". Ellers kunne man jo smide en lille smule mere og gå efter en SL500... De er faktisk ikke så dyre længere og der er INGEN sammenligning med den lille SLK. * Skal det være en mere racer mindet bil ville jeg gå efter en BMW M3, en Audi S4 eller måske endda en lidt ældre Porsche 996... Alle 3 fåes i cabriolet hvis det er "et must". Sidst nævnte er dog uden sammenligning nummer 1 i min bog. Nu er 300.000 DKK jo ikke ligefrem alverden, men du kan i hvert fald få en noget federe bil end en SLK og du bliver helt sikkert gladere for det i længden.
Du kan få rigtig meget bil for 300.000 DKK her i Sverige - vær sikker på det! :) Ellers er jeg stort set enig med hvad Trinity skriver. Du kan få meget andet for de penge der er mere cool, end en SLK (også selv om det er den nye model, som er langt federe end de forrige SLK'ere)..
Besvaret

. Michael bo. : hvad er det for nogle regler med 1 bil pr. år. ? hvordan tjekker de dem. ? Til toft og trinity. Jeg har kigget på jeres forslag. En CLK cap har ikke hårdt tag, det syntes jeg er et minus vedr. hærværk, vintervejr osv. Den har heller ikke Mercedes nye Aircraft system med varme så man kan køre i Cap'en en større del af året. Men ellers er det også en rigtig lækker bil. Vedr. en SL 500 så er jeg syntes jeg den bliver for stor og prangende at have holdende på min vej, ved ikke om man kan have den holdende i fred, men det kan man måske heller ikke med en SLK. Men ellers er den rigtig fed, prismæssig ligger den også lidt højere, ca. 10000 euro for en 3 år og 35.000 km ældre bil end en SLK. Den mangler også Aircraft. I M3 og S4 er der nye modeller lige på trapperne, derfor vil køb af en sådan bil nu nok alt andet lige betyde et stort værditab hvilket jeg ikke er interreseret i. En 996 er rigtig lækker, og den kunne godt være en mulighed. Selv om man skal tilbage tilen 2000 model for at kunne være med. Hvad skal man forvente at køre pr. L i sådan en og hvad med forsikring, den er vel også sværre end en SLK 350 for en ung mand. ? Mvh Tim

Besvaret

Ja min er desværre en model 2001 så ingen 7trin gear der. Og forsikring på 7500.-sek om året, inkl. div. tillægsforsikringer som hærværk og lign. Trinity> HAHAHA Pigebil ;o) Jeg vil i dette tilfælde give dig 100% ret. Det ER en pigebil. Men alligevel helt ok. SL55Amg snakker vi om at tage børn med bag i. Altså dem man ikke kan sige, Synd du kan ikke være i bilen ;o) Er meget glad for ikke længere at være taxa som da jeg havde M3. Men ikke smart når man lige skal have en 4årige unge med og bliver nød til at støve vinterbilerne af. Jeg synes på ingen måde om hverken M3, CLK eller de andre cab som ligner en barnevogn når den er lukket ;o) En cab skal ALDRIG være lukket hvis det er med en klud på taget.

Besvaret

nif: Endnu engang.... Glem alt om at have nogen bag i en SL55 AMG..... Jeg havde dårligt plads til en taske og da slet ikke noget der lignede et barn.... Jeg prøvede faktisk at få min eks derom engang med passagersædet skubbet helt frem... Det gik ikke og hun vejer altså lige under de 50 kg. Så med mindre du taler om babyer her (og de vil få det ekstremt trængt) så glem det :)

Besvaret
En CLK cap har ikke hårdt tag, det syntes jeg er et minus vedr. hærværk, vintervejr osv. Den har heller ikke Mercedes nye Aircraft system med varme så man kan køre i Cap'en en større del af året. Men ellers er det også en rigtig lækker bil.
Man kan sagtens køre åbent uden et "airscarf" system i sin cabriolet. Det er ligesom med vejret - et spørgsmål om påklædning. Min første åbne bil var en MG Midget - den har jeg kørt med kalechen nede i februar måned - om aftenen. Det første tilbehør, som jeg købte, var en "ægte" pilot-jakke - lammeskind med gedigen krave og lange ærmer - med sådan en kan man sagtens holde varmen på overkroppen. En "nuser-hjelm" kompletterer jakken - tro mig - det er bestemt muligt at køre åbent om vinteren. Har i øvrigt praktiseret det en enkelt gang sidste vinter - med det nævnte udstyr - en god oplevelse.
Guest Supermule
Besvaret

Så ville jeg sgu nok kigge efter en M5 nyere end 2002. Den har alle de kvaliteter du mangler... Der er plads og mange HK.

Besvaret
Michael bo. : hvad er det for nogle regler med 1 bil pr. år. ? hvordan tjekker de dem. ? Til toft og trinity. Jeg har kigget på jeres forslag. En CLK cap har ikke hårdt tag, det syntes jeg er et minus vedr. hærværk, vintervejr osv. Den har heller ikke Mercedes nye Aircraft system med varme så man kan køre i Cap'en en større del af året. Men ellers er det også en rigtig lækker bil. Vedr. en SL 500 så er jeg syntes jeg den bliver for stor og prangende at have holdende på min vej, ved ikke om man kan have den holdende i fred, men det kan man måske heller ikke med en SLK. Men ellers er den rigtig fed, prismæssig ligger den også lidt højere, ca. 10000 euro for en 3 år og 35.000 km ældre bil end en SLK. Den mangler også Aircraft. I M3 og S4 er der nye modeller lige på trapperne, derfor vil køb af en sådan bil nu nok alt andet lige betyde et stort værditab hvilket jeg ikke er interreseret i. En 996 er rigtig lækker, og den kunne godt være en mulighed. Selv om man skal tilbage tilen 2000 model for at kunne være med. Hvad skal man forvente at køre pr. L i sådan en og hvad med forsikring, den er vel også sværre end en SLK 350 for en ung mand. ? Mvh Tim
Du kan også gå efter en 330Ci Cab og derefter finde en hardtop til den, så burde de fleste af dine problemer være løst.... Den kan man vel også bedre have holdende i fred...
Besvaret

Hej Hej med jer. Tror stadig jeg vælger at holde fast i en SLK 350. Men nu må vi se. Jeg har prøvet at kigge alle de gamle indlæg vedr. import gennem men syntes ikke umiddelbart jeg kan finde svar på nedenstående. Hvis jeg køber bilen af en privat / forhandler. Hvordan tjekker jeg om bilen er betalt eller der skyldes penge i den. ? I danmark kan man jo ringe til et register. Bilbogen i Århus. Er der noget lign. i tyskland. ? Hvordan skal betalingen foretages. Har forstået at det nemmeste er CASH.. men er ikke interesseret i at tage 40.000 Euro med til Tyskland CASH, hvilke andre muligheder har jeg. Check / bankoverførsel, og hvor lang tid tager de enkelte muligheder. ? Mvh Tim

Besvaret

I tyskland er det personen som har bilens Fahrzeugbrief (reg.attest) som er ejer af bilen. Dvs., at får du udleveret det brief er du den retmæssige ejer. Såfremdt den tidligere ejers bank fortsat havde pant i bilen ville banken ligge inde med fahrzeugbriefet og ikke ejeren. Jeg overvejede også selv igen at hente en bil i tyskland og var heller ikke interesseret i at medbringe for mange kontanter. Ringede til min bank og de kunne oplyse at de ville være behjælpelige med at oprette en midlertidig konto i en tysk bank hvorfra du så hurtig kan overføre pengene til sælger. mvh peter

Besvaret

Hej DKSEFR Det lyder rigtigt godt. Så hvis han bare kan vise mig det bevis er der ingen fare ved at købe af en privat. Vedr. det med at åbne en bankkonto. Lyder det som en god ide. Hvad er det for en bank i Sverige som vil hjælpe med det. Adresse, kontaktperson. Måske man skulle snakke med dem. ? Mvh Tim

Guest michaelbo
Besvaret

tja' jeg gav ham pengene og så fik jeg nøglerne og farzeugschein' et ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...