tim_pedersen_ Skrevet September 23, 2005 Rapporter Skrevet September 23, 2005 Hej. Jeg har nu forsøgt at tegne en helforsikring for min snarligt importerede Mercedes-Benz SLK 350. Hos Salusansvar kan de tegne en trafikforsikring alene ud fra Stel nummeret på bilen. Når først bilen er blevet reg. besigtiget kan jeg ringe til dem og tegne en helforsikring. De kræver ikke omkodning af nøgler, indgravering i glas eller lignende. Det er super. Nogle andre som har forsikret en import bil med helforsikring hos Salus som kan bekræfte dette. Det lyder lidt for godt til at være sandt. Mvh Tim
boysen Besvaret September 23, 2005 Rapporter Besvaret September 23, 2005 Det kan jeg godt bekræfte... Der er ikke nogen probs der.
tim_pedersen_ Besvaret September 23, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2005 Hej Boysen.. Tak for det.. Har du selv haft forsikring hos dem på de vilkår.. det må siges at være gode vilkår.. let at få bilen hurtigt forsikret efter en besigtning. Tim
Peter H. Besvaret September 23, 2005 Rapporter Besvaret September 23, 2005 Jeg havde nok taget läns hvis det var mig :)
tim_pedersen_ Besvaret September 23, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2005 Vedr. Lähns - Salus. Hej Peter.. Det ville jeg også have gjort men de vil åbenbart ikke have kunder. For at forsikre en import bil skal man være helkunde. Det betyder at man foruden bilforsikringen skal have 2 andre forsikringer hos dem. F.eks. hemforsikring, nr. 2 bil, ulykkeforsikring osv. Det er heller ikke noget problem. Jeg sagde til dem at jeg gerne ville have dem til at overtage min hemforsikring pr. udløb i Februar fra Salusansvar og tegne en ulykkesforsikring hos dem nu så jeg kunne blive Helkunde og så en forsikring hos dem til min bil. Det kunne man ikke, jeg kunne ringe tilbage i Januar og sige at nu ville jeg flytte mine ting og når jeg så havde de 2 forsikringer hos dem ville de se på om de ville tegne en bilforsikring for mig. Jeg kunde end ikke tegne en hemforsikring hos dem pr. d.d. så jeg blot havde 2 hemforsikringer ind til jeg kunne opsige den i Salus. Efter alt dette blev jeg sur og ringede til mit nuværende selskab salus. De ville gerne forsikre min importerede bil. De havde ikke noget krav om at nøgler skulle kodes og og ruder skulle mærkes. Jeg kunne blot ringe når jeg havde reg nr. så ville de sætte forsikringen i kraft med det samme. Forsikringen er godt nok lidt dyrere end hos Lähns, men efter den behandling de gav mig syntes jeg ikke jeg ville støtte dem. Det var min historie vedr. valg af forsikring for min nye bil. Mers SLK. Mvh Tim
boysen Besvaret September 23, 2005 Rapporter Besvaret September 23, 2005 Hej Tim. Yeps.. jeg har stadig salus, og prismæsssigt osv. har jeg ikke noget at brokke mig over. Desuden er det som du selv skriver nemt med import biler.. ikke så meget pis der...
Peter H. Besvaret September 23, 2005 Rapporter Besvaret September 23, 2005 Tim: Hmm normalt er det ( kun ) 2 forsikringer man skal ha.. og jeg finder lige et nr så du får god service hvis det er :)
larscph Besvaret September 24, 2005 Rapporter Besvaret September 24, 2005 Jeg havde nok taget läns hvis det var mig :) Jeg forsøgte at få et tilbud fra läns. Bil+hus+hem. Da vi bor på en gård ville de ud og besigtige den før at give tilbud, der gik 14 dages tid før der kom en herud og kiggede. Han var her torsdag og ville ringe "under helgen". Det gjorde han ikke, men ringede 10 dage senere en aften midt i maden - spurgte om han ikke kunne ringe næste dag hvor jeg alligevel var hjemme. Det skulle han nok. Vi har ikke hørt noget fra dem siden. Så jeg tror faktisk det er rigtigt, at de ikke ønsker kunder..... :thumbdown
Guest michaelbo Besvaret September 24, 2005 Rapporter Besvaret September 24, 2005 Har salus også med importbil absolut ingen problemer.
Toft Besvaret September 24, 2005 Rapporter Besvaret September 24, 2005 Hej Peter.. Det ville jeg også have gjort men de vil åbenbart ikke have kunder. For at forsikre en import bil skal man være helkunde. Det betyder at man foruden bilforsikringen skal have 2 andre forsikringer hos dem. F.eks. hemforsikring' date=' nr. 2 bil, ulykkeforsikring osv.[/quote'] Min opfattelse er også at Länsförsäkringar er TOTAL LATTERLIG! De ville (som det eneste forsikringsselskab) også have at jeg tegnede to andre forsikringer, ud over bilforsikringen. En hemförsäkring + olycksfallsförsäkring. Nu har jeg så en fin ulykkesforsikring der dækker 24/7 via mit job, så det ville jeg ikke gå med til. Så blev jeg spurgt om jeg havde børn, båd eller dyr - nej, nej og nej. Og herefter sagde jeg, at deres krav for at jeg kunne købe en bilforsikring hos dem var urimeligt, og jeg ikke så der var nogen grund til at fortsætte denne samtale :thumbdown .....FUCK OFF!! Og desuden var deres tilbud på bil og hem ikke billigst alligevel.. Altså, hvis jeg vælger at køre hen til El-Giganten og købe et TV, så forventer jeg fanme heller ikke at jeg så der ud over SKAL købe en vaskemaskine + enten en computer, digital kamera eller DVD afspiller. Så finder jeg i stedet nok frem til at købe mit TV hos ON/OFF, eller hvem der nu lige vil sælge mig hvad jeg har behov for
Peter H. Besvaret September 24, 2005 Rapporter Besvaret September 24, 2005 Jeg er får super service på min m3 jeg betaler 12,000 sek om året med alt og salus ville ha 22.000 sek og de var helt til grin.....
Guest Trinity Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Jeg må altså (desværre) også sige, at mine oplevelser med Läns ikke har været for gode... De er mægtig dygtige til at stille en masse krav, men beder man dem om noget er de til gengæld ikke særlig skarpe... Ret dårlig kombination. Jeg har benyttet Salus og været fuldt ud tilfreds og er nu kunde hos If og dem har jeg også kun ros tilovers for.
credde Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Jeg har kun haft OK Försäkring (en del af Folksam) og har kun haft rigtig gode erfaringer med dem.
Gio Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Mine erfaringer med Läns er også til grin. Jeg tror der er en tråd om det 1½ år tilbage - men har ikke liiige tid til at støve den op ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu