Jais Skrevet September 25, 2005 Rapporter Skrevet September 25, 2005 Hej Jeg vil gerne tage springet og flytte til Malmø, for at se om det er noget for mig vil jeg starte med at leje en lejlighed, hvilket jeg har fundet frem til via en privat. Er der nogen der ved hvad man skal være opmærksom på med kontrakter, depositum osv. evt. faldgrupper?
Gio Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Jais...velkommen til...og med al respekt, så tag lige en søger i de gamle indlæg først ;)
Jais Besvaret September 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2005 Jais...velkommen til...og med al respekt' date=' så tag lige en søger i de gamle indlæg først ;)[/quote'] Ja, det er klassikeren når man tilmelder sig et nyt forum, måske er det mig der er snotdum, men umiddelbart ved søgning kunne jeg intet finde.
Nils Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Jais...velkommen til...og med al respekt' date=' så tag lige en søger i de gamle indlæg først ;)[/quote'] Gio, der står faktisk ikke en s*** om faldgrupper i tidligere indlæg... :)
Gio Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Gio' date=' der står faktisk ikke en s*** om faldgrupper i tidligere indlæg... :)[/quote']Nils...din drillepind ;) Jais: Hvis du søger på "lejebolig" o.s.v. burde der da dukke en del op...(tjekkede lige...og sørme om der ikke dukker en masse tråde op via http://www.sunddebat.com/debat/search.php?searchid=27355 - og så kan du ellers forfine din søgning, eller gå igang med at læse. Vi er leveringsdygtige i info om alt fra katte, over frisører... til skattespørgsmål. :))
Jais Besvaret September 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2005 Nils...din drillepind ;) Jais: Hvis du søger på "lejebolig" o.s.v. burde der da dukke en del op...(tjekkede lige...og sørme om der ikke dukker en masse tråde op via http://www.sunddebat.com/debat/search.php?searchid=27355 - og så kan du ellers forfine din søgning, eller gå igang med at læse. Vi er leveringsdygtige i info om alt fra katte, over frisører... til skattespørgsmål. :)) Jeg fandt desværre ikke noget i ovenstående link.
Gio Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Wow...læste du altsammen på syv minutter!? *respekt og håndtegn, dér* :)
Jais Besvaret September 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2005 Wow...læste du altsammen på syv minutter!? *respekt og håndtegn' date=' dér* :)[/quote'] Haha... :D Jeg scannede det med mit super internet øje, men altså der er 1,5 side med topics, det er jo ikke fordi det tager så lang tid at klikke ind på de forskellige og konstaterer at der intet står om faldgrupper ved indgåelse af privat lejekontrakt. Kun spørgsmål om skyldnersvig og lån til lejligheder.
Gio Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 "faldgruber"...men jeg går ud fra du har søgt på andre ting også. Men måske vi bare ikke helt forstår hvad du mener, når du spørger til "faldgruber". Det kan jo være så meget. For den ene er det at glemme at afmelde sin telefon i DK - for en anden er det mangel på helbredsattest på en ejendom. Det er ret relativt.
torben Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Gio' date=' der står faktisk ikke en s*** om faldgrupper i tidligere indlæg... :)[/quote'] Hej Niels Niels, der står faktisk ikke en s*** . om udlejer er Dansker eller Svensker. Er det en Bostadsrätt, eller første salen i et hus han skal leje ?????????.
Jais Besvaret September 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2005 "faldgruber"...men jeg går ud fra du har søgt på andre ting også. Men måske vi bare ikke helt forstår hvad du mener' date=' når du spørger til "faldgruber". Det kan jo være så meget. For den ene er det at glemme at afmelde sin telefon i DK - for en anden er det mangel på helbredsattest på en ejendom. Det er ret relativt.[/quote'] Som tidligere skrevet er det faldgrupper ved indgåelse af kontrakt, betaling af depositum etc. Jeg tænker mere på om der var nogle måder man gjorde det i Sverige som var anderledes end i Danmark. Ny har jeg ikke haft lejelejlighed i Danmark før men man har da hørt nogle grelle eksempler på snyd hvor f. eks en påstået udlejer havde lejet den samme lejlighed ud flere gange og dermed fået x antal gange depositum hvorefter at være skredet med det hele. Det er det jeg mener, sådanne ting og ting som evt. er normalt at svenske bolighajer undlader at skrive i en kontrakt fordi de ved at en dansk tilflytter er helt grøn, men som er vigtigt man får med. Hvad ved jeg, det kan da også være sådanne ting ikke finder sted, men nu spørger jeg bare da jeg er en af disse grønne danskere.
Gio Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Jais...fair nok - og tak for præciseringen. Så bliver det jo lidt nemmere at svare på. Men det bliver ikke lige herfra foreløbig. Efter 11 timer på job, så gid´s jeg ikk´ mer´ idag - og vil futte hjem til min, fortsat (suk), u-opkoblede lejlighed.
Nils Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Hej Niels Niels, der står faktisk ikke en s*** . om udlejer er Dansker eller Svensker. Er det en Bostadsrätt, eller første salen i et hus han skal leje ?????????. Jamen der er ingen undertekst, jeg konstaterer kun, hvad jeg konstaterer, at vi aldrig har skrevet om faldgrupper. :)
Heidi Besvaret September 25, 2005 Rapporter Besvaret September 25, 2005 Hej Jais Ved ikke om det har stået i de andre indlæg for jeg har ikke læst dem. Prøv at kikke her og meld dig evt ind Hyregästföreningen det svarer til Lejernes lands org. i DK. Det koster omkring 900,- om året, men jeg syntes at det er godt givet ud, da man hurtig kan blive meget fattigere hvis man render ind i problemer. Som lejer syntes jeg det er et must at være medlem der ( både i DK og i S alt efter hvor man bor) de ved alt om faldgrupper og de har "sorte lister" over dårlige udlejere. De kårer også de dårligeste udlejere og de nomineret er også et kik værd her Den sorte liste laver de i "vår bostad" som er deres medlemsblad, hvor der er en del rigtig gode artikler for lejere. Velkommen til Sverige
Jais Besvaret September 25, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2005 Hej Jais Ved ikke om det har stået i de andre indlæg for jeg har ikke læst dem. Prøv at kikke her og meld dig evt ind Hyregästföreningen det svarer til Lejernes lands org. i DK. Det koster omkring 900,- om året, men jeg syntes at det er godt givet ud, da man hurtig kan blive meget fattigere hvis man render ind i problemer. Som lejer syntes jeg det er et must at være medlem der ( både i DK og i S alt efter hvor man bor) de ved alt om faldgrupper og de har "sorte lister" over dårlige udlejere. De kårer også de dårligeste udlejere og de nomineret er også et kik værd her Den sorte liste laver de i "vår bostad" som er deres medlemsblad, hvor der er en del rigtig gode artikler for lejere. Velkommen til Sverige Mange tak! - lige den form for info jeg søgte.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu