Jump to content

Problemer med Telia og 2 pc'er på nettet...

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Er der nogen der har haft problemer med at være flere computer på nettet på samme tid?? Nu har jeg snakket med Telia 5 gange, producenten af ADSL modem 2 gange samt dem der har lavet 2 ud af mine 4 routers................og ja stadig ingen held med at komme på nettet. Sidste gang jeg ringede til Telia sagde jeg at hvis jeg havde haft en computer på nettet så skulle der gå 20 min. før at jeg kunne bruge en anden computer på nettet.........jeg forstår det ikke. Jeg har 5 IP adresser og har prøvet med 4 forskellige routers.....Grrrrrr

Besvaret

Pænt snappy svar...........:o) jeg ved ikke lige hvad det betyder "dhcp". Har aldrig haft problemer med at komme på nettet med flere pc'er før

Besvaret

dhcp ved jeg ikke lige hvad betyder sådan hvad bogstaverne står for. Men når du slår dhcp til i din router giver den hver enkelt pc der er koblet til routeren en intern ip. Dvs at de har samme ip adresse på nettet men på lokal nettet har de hver deres. På den måde kan din isp ikke se hvor mange computere der er koblet på. Dvs det kan de godt hvis de vil for de kan bare se hvor mange Mac adresser der er på. Men i og med du så kun bruger 1 ip adresse ud ad til burde der ikke være nogen problemer. Prøv engang i programmer>start>kør at skrive ipconfig. Så burde du kunne se om din router har givet dine computere en IP adresse. hvis ikke er det måske fordi din dhcp ikke er slået til :th2: Nemt ik :D PS: Batman begins er en fuckin fed film :th2:

Guest Supermule
Besvaret

Heyy Johan... Jeg gi'r gerne en hånd hvis det er... Det skulle ikke tage så lang tid...

Hej alle, Er der nogen der har haft problemer med at være flere computer på nettet på samme tid?? Nu har jeg snakket med Telia 5 gange, producenten af ADSL modem 2 gange samt dem der har lavet 2 ud af mine 4 routers................og ja stadig ingen held med at komme på nettet. Sidste gang jeg ringede til Telia sagde jeg at hvis jeg havde haft en computer på nettet så skulle der gå 20 min. før at jeg kunne bruge en anden computer på nettet.........jeg forstår det ikke. Jeg har 5 IP adresser og har prøvet med 4 forskellige routers.....Grrrrrr
Besvaret

I er for seje...........tak for hjælpen. :th2: Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem fra arbejde, men det kan godt være at jeg gerne vil bede om hjælp.........men kigger selv først :new:

Besvaret

Ja jeg havde også rigtig mange problemer med Telia da jeg skulle på med flere. Men mit problem var at der gik ca. en halv time før nettet var klar. Og det var så hver gang man prøvede noget nyt. Altså satte jeg en ruoter på virkede lortet ikke. Og efter alle forsøg prøvede jeg selvfølgelig en anden, men uden held. Men problemet var bare at jeg ikke gav det tid. For alle mine routere virkede hvis jeg bare havde givet dem tid.

Besvaret

Hmmmm...............mærkeligt. jeg har 4 routers og har vel nok samlet brugt en dag eller to på at prøve at få det til at virke. Men hver gang har jeg brugt de der 20 min. som der skal gå i følge telia før at man kan se om det virker.............meeen nej. Nå jeg må lige kigge på det der som i snakkede om med IP opsætningen når jeg en gang kommer hjem...........jeg vil også have weekend!!!!!!!!

Besvaret
start->run->skriv "cmd"->enter ...heri skriver du "ipconfig" Så kan du se hvilke bindings der umiddelbart er knyttet til dine netkort.
argh ja...detalje med command prompten først :th2:
Guest Supermule
Besvaret

Det var ikke meget.... ;) :fight::new: Deeet gaz'.... Kan du ikke lige ridse op hvordan din opstilling af udstyr ser ud??? Jeg kunne godt tænke mig lidt info om router, evt switch osv. Hvordan er det hele sat sammen osv....

Her er hvad jeg får

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...