Gio Skrevet October 4, 2005 Rapporter Skrevet October 4, 2005 Nordea panikstängde i natt alla sina internet-tjänster. Bedragare på nätet har slagit till mot bankens 1,6 miljoner kunder över hela landet. -Vi vet inte hur många som drabbats, säger informationschef Boo Ehlin på Nordea. http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,708222,00.html
Stokholm Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Damn.. Chekkker kontoen pronto :)
Guest Trine Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Damn.. Chekkker kontoen pronto :) Hmm med mindre du har modtaget en mail med besked på at logge på netbanken via et link?? og iøvrigt gjort det?? så skal du nok ikkke være bekymret. Det er en phishing angreb..... Hvor mange gange skal det udpensles at banken ALDRIG kontakter dig via mail for kontooplysninger og pinkoder...jeg fatter ikke folk hopper på den gang på gang..
Gio Besvaret October 4, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 4, 2005 Det er en phisting angreb...../offtopic: Trine...jeg havde godt en idé om at du var en hardcore woman...meeen :p ("phishing" red.) ;)
Guest Trine Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 /offtopic: Trine...jeg havde godt en idé om at du var en hardcore woman...meeen :p ("phishing" red.) ;) Hæ hæ, jeg overvejede at slå ordet op... men tænkte who knows.. og sørme så Gio...
Toft Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Hæ hæ' date= jeg overvejede at slå ordet op... men tænkte who knows.. og sørme så Gio... Ellers kunne du have læst artiklen (Gio's link til aftonbladet), der står der nemlig: CITAT: "Metoden för attacken mor Nordea kallas för phishing".
Guest Trine Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Ellers kunne du have læst artiklen (Gio's link til aftonbladet)' date=' der står der nemlig: CITAT: "Metoden för attacken mor Nordea kallas för phishing". [/quote'] Årh ja kloge Åge, det gjorde jeg faktisk... men jeg havde lukket vinduet igen og, doven som jeg er, gad ikke åbne det igen...og satsede på jeg kunne stave til l..., hvilket Gio gjorde klart for mig..at de kunne jeg tydeligvis ikke.
Nils Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Phisting eller phishing... I hvert fald er der nogen, der prøver at tage røven på en... :D Men man kan undre sig over, hvad det skulle hjælpe, at Nordea paniklukker sine egne tjenester, men måske er det ud fra devisen, at det hjælper ikke, men noget skal man jo gøre. :)
BS Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Phisting eller phishing... I hvert fald er der nogen' date=' der prøver at tage røven på en... :D[/quote'] og så lige midt i morgenkaffen!! Må vi lige bede om kammertonen
Guest Trine Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Phisting eller phishing... I hvert fald er der nogen' date=' der prøver at tage røven på en... :D Men man kan undre sig over, hvad det skulle hjælpe, at Nordea paniklukker sine egne tjenester, men måske er det ud fra devisen, at det hjælper ikke, men noget skal man jo gøre. :)[/quote'] De valgte at lukke netbanken for at sikre at fuskerne ikke kunne udnytte de kontooplysninger/logon de "måske" havde luret til noget. Efter at have fået overblik over sagens omfang valgte man at åbne op igen.. Mailen var skrevet på rigtig dårligt svensk så mange har fattet mistanke så man mener ikke skaden er særlig stor.
Gio Besvaret October 4, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 4, 2005 De valgte at lukke netbanken for at sikre at fuskerne ikke kunne udnytte de kontooplysninger/logon de "måske" havde luret til noget. Efter at have fået overblik over sagens omfang valgte man at åbne op igen.. Mailen var skrevet på rigtig dårligt svensk så mange har fattet mistanke så man mener ikke skaden er særlig stor.Logisk nok - og så må vi håbe at der ikke er faldet for mange danskere i fælden, eftersom de jo nok har haft sværere ved at se den dårlige svenske stavemåde/tegnsætning ;)
Guest Trine Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Logisk nok - og så må vi håbe at der ikke er faldet for mange danskere i fælden' date=' eftersom de jo nok har haft sværere ved at se den dårlige svenske stavemåde/tegnsætning ;)[/quote'] Jeg ved faktisk ikke hvor de har fået mailadresserne fra, men man er vel en tåbe hvis man prøver at phis....en svensk netbank også sende mails med .dk til sidst. Jeg har da ikke en svensk e-mail..så måske er vi phis..sikret
Peter H. Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Brizz kl 13:59 Damm du sover länge :):)
Gio Besvaret October 4, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 4, 2005 Brizz kl 13:59 Damm du sover länge :):)Hint: Lattitude & longitude... ;)
Guest jxhab Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Jeg ved faktisk ikke hvor de har fået mailadresserne fra' date=' men man er vel en tåbe hvis man prøver at phis....en svensk netbank også sende mails med .dk til sidst. Jeg har da ikke en svensk e-mail..så måske er vi phis..sikret[/quote'] Mjah.. Man er ikke en tåbe, det er tåberne der bider på. Men det er bestemt ikke det sidste vi ser, uden at skulle male fanden på vægen, så er det nok et spørgsmål om tid før vi ser det i DK. Det er bare indtil folk lægger mærke til vores netbanker. Desværre er phising de seneste år blevet mere populært og folkene bag er efterhånden også blevet rigtig dygtige til at kopiere sider, så jeg tror at det kun går den gale vej, det er i hvert fald de tedenser jeg ser, set ud fra en professionel synsvinkel.
BS Besvaret October 4, 2005 Rapporter Besvaret October 4, 2005 Brizz kl 13:59 Damm du sover länge :):) Gid det var så vel :o Thule tid = -5 timer så den var ikke meget mere end lidt over 8 og der havde jeg været oppe i et par timer :th2:
Toft Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Gid det var så vel :o Thule tid = -5 timer så den var ikke meget mere end lidt over 8 og der havde jeg været oppe i et par timer :th2: 13.59 - 5 = 8.59 = "lidt over 8"
mrode Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Er det ikke noget med at det er mørkt deroppe i Thule hele døgnet rundt på nuværende tidspunkt?
BS Besvaret October 5, 2005 Rapporter Besvaret October 5, 2005 Er det ikke noget med at det er mørkt deroppe i Thule hele døgnet rundt på nuværende tidspunkt? dog ikke men vi nærmer os. Solen står op omkring kl 820 og går ned igen ved 19-20 tiden (holder ikke lige øje) Men den aftager med godt 20 min hver dag. Regner med sidst på denne mdr er det slut med lyset. Så kommer den igen til Februar :thumbdown Til gengæld er her pissekoldt. Havde -25 her til morgen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu