Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Det ser ud til at både Mandrake og Suse er forsvundet. Er Linux død ? Har Billyboy vundet ?
Linux er ikke død... Lever i bedste velgående:-) Og der kommer da flere og flere distributioner. OpenSuSE er SuSE/Novells svar på Red Hats Fedora. Og så er der jo Ubuntu, Debian, Gentoo, LFS, etc... Jeg rører ikke en winbox, heller ikke på arbejdet, med mindre jeg skal supporte andres maskiner:-)) Så vi er nogen der bruger Linux endnu:-)
Besvaret

Tak for det. Det er jo ikke så nemt at vide at Mandrake er blevet til Mandriva. Efter at have set på priserne må jeg sige at det sjove ved Linux er ved at gå af. Det virker lidt fjollet at Linux nu er gået hen og blevet dyrere end Windows, når det er så meget sværere (umuligt for ikke nørder?) at finde ud af. Mandrake/riva var nok den eneste jeg kunne gøre mig håb om at finde ud af. Sidst jeg prøvede kom jeg da ret langt.

Besvaret

Syntes netop det er smart med kommercielle versioner af linux, til prof. brug. Lidt uholdbart at skulle have support fra en newsgroup ;o) OpenSuse, fedora og de andre, er der stadig gratis uden support.

Guest ThomasO
Besvaret

Ja bare synd indlæringskurven pludseligt er så stejl. Linux er virkeligt godt. På mit job rensede vi de sidste Linux servere (Mail, print m.v.) ud for nogle år siden, for at køre rent MS miljø..... farvel farvel.....men pufff var de tilbage igen i form af Linuxclustre til beregning. Smart at lade en headnote styre 34 1.8Ghz almindelige PCer, således alle CPUer kører som en kæmpe PC. Sikke nogle beregninger de kan lave, og de har nu om 3 dage kørt 1 år uden at blive genstartet overhovedet. Det er med 80% workload på gennemsnitligt i døgndrift. Så nu skal jeg bygge et til..... Linux kommer vi til at se meget til, se bare MS de er begyndt at efterligne Gnome+KDE m.v da de jo havde flotte brugervenlige brugerflader.(MS Office12="wannabe Linux-ting" Min PC jeg sidder ved lige her reinstallerer jeg 3-4 gang årligt :-) Man burde lære sig Linux en gang for alle....

Besvaret
... Efter at have set på priserne må jeg sige at det sjove ved Linux er ved at gå af.....
Der er flere gratis Linux distributioner:-) Hvor du kan downloade/installere/opdatere uden at det koster det andet end dit strøm/Inet-forbrug. Debian, Ubuntu, OpenSuSE, Fedora er nogle af de gratis distributioner, og der er sikkert også flere:-) Med mindre at man har et behov for windows( læs: spille computer), så plejer jeg at sige Linux... Men råb højt hvis du står med et problem. Der er sikkert flere herinde der bruger Linux, end hvad der lige har givet sig tilkende, og som kan give et råd med på vejen, eller en hånd med et problem:-)
Guest ThomasO
Besvaret

Hvadeh Steen vil du have en Linux box til at køre din server, eller vil du lege med desktop?

Besvaret
Hvadeh Steen vil du have en Linux box til at køre din server' date= eller vil du lege med desktop?
Egentlig skulle jeg have lavet en HTPC til arbejdet, men jeg strander hele tiden pga. min manglende viden om Linux. Bare det at installere et program kræver jo en manual. Alt det med build og compile.Bare linux-folkene kunne opfinde en setup.exe ting, så det var til at finde ud af. Jeg havde håbet at finde en Linux distribution der havde alle de nyeste programmer includeret som f-eks. Myth og Freevo, men hos Mandriva skal man være sølv-medlem for at hente en sådan og jeg gider altså ikke betale hvis jeg ikke ved om jeg kan bruge det.
Besvaret
Man burde lære sig Linux en gang for alle....
Ja, eller skifte til Mac OS X. Alle kan finde ud af det, lækkert system, unødvendigt at geninstallere evig og altid, branchens bedste design.
Besvaret
Ja' date=' eller skifte til Mac OS X. Alle kan finde ud af det, lækkert system, unødvendigt at geninstallere evig og altid, branchens bedste design.[/quote'] But without the feeling of freedom...
Besvaret
But without the feeling of freedom...
JA og vidst også stadig én museknap ikke? :P
  • 2 weeks later...
Besvaret

Men man skal vel også være realistiske. Steen har jo næppe tid til at sidde og kun pille med dette her, ude på arbejdet i de næste mange måneder. Fandt den her, det kender du sikkert til i forvejen fra dit job: http://www.mm-vision.dk/distribution/default.asp?action=vis&varenr=4500&gruppe=htpcsoftware MS OfficeXP Mediacentre er på vej også: http://www.mm-vision.dk/distribution/default.asp?action=vis&varenr=7856&gruppe=htpcsoftware Eller den her: http://www.multimediacenter.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25&PN=1 Hvis man så lige glemmer personlige følelser/ principper og alt det andet, og kigger projektorienteret på hvor hurtigt man får noget op at køre NU.... vil jeg nok kigge på et af disse produkter. Pris og tilgængelighed hænger altid sammen i PC verdenen, det er enten at investere nogle mønter - eller en masse tid.

Besvaret

Det lykkedes mig at skaffe en Windows XP MCE, så Billyboy vandt endnu en gang. Jeg tror jeg må sætte mig ind i Linux derhjemme, før jeg begynder her på arbejdet. Jeg skal også have lavet mig en HTPC herhjemme. Har købt et Ahanix MCE-601 kabinet.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...