Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en kollega der har sat sin lejlighed til salg gennem en ejendomsmægler. Der har været visning etc etc. Jeg snakkede med ham lige efter han havde indgået aftale med ejendomsmægler, men inden visning. Er der nogen der ved om han kan sælge til mig direkte, og så slippe for salær til ejendomsmægler? Den ryger i budrunde på mandag, så det kunne være fedt hvis vi kunne stå på sidelinien og byde lidt under eller det samme som de andre, men få den fordi det er uden om mægler :-) Nogen der ved noget? Jeg har tjekket at ejendomsmægleren kræver at man kun bruger dem, men om det betyder at han ikke må sælge privat ved jeg ikke...

Besvaret

Ja uhada hvor fedt at se prisen stige og stige, og hvis så den bliver budt over det som i vil gi. Tror du så selv han vil gå ned i pris! Skulle i have købt den uden om mægler skulle i nok have været smarte og have gjort det inde den kom i budrunde så den ikke kom alt for meget op i pris!!!! Ellers kan du da købe min uden om mægler:)

Besvaret

Kan ikke helt se om du har misforstået eller bare er arrig? Pkt 1: Hvis ejendomsmægleren tager 60000kr for at sælge den, og så vi byder 30000kr under det ellers højeste bud, får sælger jo 30000kr mere ud af det, eftersom mægleren ikke skal betales... Pkt 2: Og det tror du ikke vi overvejede? Men sælger er selvfølgelig interesseret i at få så meget for den som muligt, derfor håbede vi på scenariet uden om mægleren... Ellers go weekend allesammen... Vi var i banken igår og få købebevis så nu skal der bare købes lejlighed. Så har man jo også et landshold at holde med til sommer hæhæ...

Guest Supermule
Besvaret

Kommer an på om der står "med ensamrätt" i den kontrakt han har indgået med mægleren....

Besvaret

Det har de fleste mæglere...eneret på at sælge boligen i en vis periode. (Typisk tre måneder, mener jeg) Først derefter kan sælger vælge en anden mægler, eller sælge selv til anden side. Hvis han sælger inden denne klausuls udløb, så skal mægler stadig have dækket sine omkostninger. (læs: lejligheden skal sælges igennem denne mægler, eller han skal have det beløb han ville skulle have haft ved salg alligevel)

Besvaret

Hvor meget vil en gns mægler tage for en lejlighed mellem 400.000 og 500.000?

Besvaret
i malmø er salæret mellem 4 og 7 procent - og det med at binde sig i et hvis antal mdr. er et dansk fenomen. - du kan opsige aftale når du vil i sverige
Nej, der gælder det, der står i den aftale, man indgår med mægleren. Hvis mægleren har eneret på salget, kan man ikke bare opsige aftalen, når man vil. :)
Besvaret
i malmø er salæret mellem 4 og 7 procent - og det med at binde sig i et hvis antal mdr. er et dansk fenomen. - du kan opsige aftale når du vil i sverige
Du kan godt opsige en aftale, men det koster ikke gratis.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...