bluee Skrevet October 17, 2005 Rapporter Skrevet October 17, 2005 Har købt en ny lejlighed hvori jeg vil have opsat et tag vindue i et rum der ikke har nogen vinduer. Jeg bor øverst i lejligheden. Jeg har snakket med en dansk håndværker og han mener det kan gøres uden stilladt mv. sættes op. Mit spørgsmål er dog. Ejendomsmægleren sagde jeg skulle få tilladelse fra kommunen. Nogen der har erfaring med det? Evt. ved hvor jeg direkte han henvende mig. Man skal vel også have tilladelse fra foreningen?
Miriam Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Her kunne være et sted at starte http://malmo.se/special/sok.4.33aee30d103b8f15916800099.html?query=bygglov
Nils Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Har købt en ny lejlighed hvori jeg vil have opsat et tag vindue i et rum der ikke har nogen vinduer. Jeg bor øverst i lejligheden. Jeg har snakket med en dansk håndværker og han mener det kan gøres uden stilladt mv. sættes op. Mit spørgsmål er dog. Ejendomsmægleren sagde jeg skulle få tilladelse fra kommunen. Nogen der har erfaring med det? Evt. ved hvor jeg direkte han henvende mig. Man skal vel også have tilladelse fra foreningen? Ja, du skal have GO fra foreningen, for det er jo dens hus, du vil bygge om på. Og når den tid kommer, skal du foretage en bygganmälan til byggnadsnänmden i kommunen.
Guest jxhab Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Ja, du skal have GO fra foreningen, for det er jo dens hus, du vil bygge om på. Og når den tid kommer, skal du foretage en bygganmälan til byggnadsnänmden i kommunen. Hej Nils, Ved du om det er gældende til alt? Jeg skal have understøttet et tag, dvs der kommer nogle og arbejder under taget og understøtter det.
Gio Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Når det er ombygning i dén kaliber, og det handler om den grundlæggende konstruktion i ejendommen, så skal du ikke begynde på noget uden at föreningan har sagt god for projektet. Alternativt standser de arbejdet. Endnu mere alternativt, hvis du fløjter og kigger den anden vej, så kyler de dig ud. Sagt med andre ord: er noget af "det større" i ejendommen udsat, så skal styrelsen informeres og godkende. Tænk hvis deres tag pludselig styrtede sammen, fordi "danskaren" lige ville lave ovenlysvinduer ;)
Nils Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Hej Nils, Ved du om det er gældende til alt? Jeg skal have understøttet et tag, dvs der kommer nogle og arbejder under taget og understøtter det. Jeg går ud fra du er husejer og ikke har nogen bostadsrättsförening til at blande sig i din tilværelse, så vil jeg sige, at hvad man laver indendøre, behøver man ikke belemre kommunen med. I øvrigt er der byggetilladelsesmæssigt stor forskel på at bo på landet og bo i såkaldt detaljplaneret område - typisk bymæssig bebyggelse, hvor der også kan være områdebestemmelser, der indskrænker ens handlefrihed, og hvor man altid skal anmelde et byggeri (der kan ses udenpå huset). Hvis man derimod bor på landet kan man gøre ret meget uden bygglov. Enig med Gio. Vi tror på én almægtig bostadsrättsförening. :)
Thomas Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Jeg går ud fra du er husejer og ikke har nogen bostadsrättsförening til at blande sig i din tilværelse, så vil jeg sige, at hvad man laver indendøre, behøver man ikke belemre kommunen med. I øvrigt er der byggetilladelsesmæssigt stor forskel på at bo på landet og bo i såkaldt detaljplaneret område - typisk bymæssig bebyggelse, hvor der også kan være områdebestemmelser, der indskrænker ens handlefrihed, og hvor man altid skal anmelde et byggeri (der kan ses udenpå huset). Hvis man derimod bor på landet kan man gøre ret meget uden bygglov. Enig med Gio. Vi tror på én almægtig bostadsrättsförening. :) Nu skriver han jo at han bor i lejlighed, så at gå ud fra at han er husejer. hmm;)
Guest jxhab Besvaret October 17, 2005 Rapporter Besvaret October 17, 2005 Nu skriver han jo at han bor i lejlighed' date=' så at gå ud fra at han er husejer. hmm;)[/quote'] Nej nej det var svar på mit spørgsmål. Jeg skulle nok heller ikke spørge om noget helt andet i samme tråd, men jeg er husejer og bor ikke i lejlighed =)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu