Miss W Skrevet October 20, 2005 Rapporter Skrevet October 20, 2005 Har nu siddet og læst en masse gode råd om IP-telefoni, Telefin og andre løsninger... men er bare frygtelig bagud - på bar bund. Så her er flere "begynder" sprøgsmål, som vi ikke kan overskue. Vi er ved at flytte til Sverige, og hvor starter man så telefonisk. Er vi ikke nødt til at have et Telia fastnet abonnement for at få "en ledning" ind i huset?? Og er vi ikke nødt til at have en internet opkopling fra Telia, for overhovedet at have en forbindelse til nettet? Hvordan kommer vi ellers på nettet? Telefin, Redspot og andre udbydere, forudsætter de ikke at vi er på nettet via Telia, eller ?? På forhånd tak! Miss W
Thomas Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Der findes svar herinde på alle dine spørgsmål!!! Men Nej Nej og Nej til dine spørgsmål. Hvad er det lige du har med Telia;) Men igen, det kommer også an på hvor du bor, og hvad der findes af udbyderere der!
Guest Supermule Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Er du stiv Thomas?? Det er svært at få internet uden et fastnetnummer. Dog behøves det ikke at være hos Telia. Dog er det som regele der man bestiller og så flytter man det bagefter.... Vedr. internet kan du få hvilken som helst udbyder. Dog kræver det at de kan levere på din telestation... Og jo... Alle IP udbydere kræver at du er på nettet...Eller har adgang til det.
Miss W Besvaret October 20, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2005 tak tak tak og tak men vi begyndere, kan bare ikke finde et klart svar på hvem vi så kontakter og hvordan vi så forbindes til verden derude.
Guest Supermule Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Hvor kommer i til at bo henne??, og findes der fastnet nummer der hvor i skal flytte hen??
Miss W Besvaret October 20, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2005 Hvor kommer i til at bo henne??' date=' og findes der fastnet nummer der hvor i skal flytte hen??[/quote'] Vi flytter til Trelleborg. Der er fastnet i huset, men ikke oprettet noget nummer/abonnement. Hvis vi opretter hos Telia, hvor er det så smart at flytte det hen bagefter - noget du vil anbefale. Og er det rigtigt forstået at vi spørger internet udbydere om de kan levere til det fastnet nummer vi får hos Telia (og som vi senere rykker) ?? Mht IP - kan vi så tage vores danske fastnet nummer og konvertere det til et IP nummer ?? Tak!!!
BS Besvaret October 20, 2005 Rapporter Besvaret October 20, 2005 Mht IP - kan vi så tage vores danske fastnet nummer og konvertere det til et IP nummer ?? Tak!!! Er jeg 99% sikker på i ikke kan. har ihvertfald ikke set nogen stedder det kan lade sig gøre.
Gio Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Fastnet-numre kan da sagtens porteres til IP. De fleste selskaber tilbyder dette. Bl.a. Redspot.
Thomas Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Er du stiv Thomas?? Det er svært at få internet uden et fastnetnummer. Dog behøves det ikke at være hos Telia. Dog er det som regele der man bestiller og så flytter man det bagefter.... Vedr. internet kan du få hvilken som helst udbyder. Dog kræver det at de kan levere på din telestation... Og jo... Alle IP udbydere kræver at du er på nettet...Eller har adgang til det. Nogen gange skulle man da tro at du var det!!! Jeg har da velfungerende internet og jeg har da ikke og har aldrig haft fastnet nummer:)
Guest Supermule Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Hvem har du som udbyder Thomas???? :)
Miss W Besvaret October 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2005 Nogen gange skulle man da tro at du var det!!! Jeg har da velfungerende internet og jeg har da ikke og har aldrig haft fastnet nummer:) Ja, Thomas - som Supermule siger: Hvem er det din udbyder? :)
boysen Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Jeg har heller ikke på noget tidspunkt haft fastnet nr. Jeg har Comhem som udbyder.
Guest Supermule Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Er det i en forening der har en samlet pakke til alle i foreningen???
boysen Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Hele bygningen har comhem kabeltv, og der er så mulighed for at bestille internet der til via et 3. stik ved tv/radio stikket.
Guest Supermule Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Jep... Der har du svaret... Det kan man ikke når man bor i eget hus...Tror det er yderst sjældent man har comhem i selvstændigt parcelhusbyggeri...
Ronal Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Miss W, Jeg vil stærkt fraråde telefin, idet vi levede med hak og sjove lyde i tlf i 4 måneder, hvis der var forbindelse, og vi fik ikke andet end dårlige undskyldninger fra Telefin, og det skal også siges at deres kunde support stinker. Vi skiftede til en anden udbyder og efter noget opsætning af en meget venlig support kørte det perfekt, og det har det gjort siden. Vi har www.Telsome.dk, og jeg har ingen økonomiske relationer til firmaet. Jeg tror andre kan bekrætige denne historie. Prøv at søg på Telefin så kan du læse omkring de problemer folk har haft, hvis du har et par dage ;)
Guest Trine Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Miss W, Jeg vil stærkt fraråde telefin, idet vi levede med hak og sjove lyde i tlf i 4 måneder, hvis der var forbindelse, og vi fik ikke andet end dårlige undskyldninger fra Telefin, og det skal også siges at deres kunde support stinker. Vi skiftede til en anden udbyder og efter noget opsætning af en meget venlig support kørte det perfekt, og det har det gjort siden. Vi har www.Telsome.dk, og jeg har ingen økonomiske relationer til firmaet. Jeg tror andre kan bekrætige denne historie. Prøv at søg på Telefin så kan du læse omkring de problemer folk har haft, hvis du har et par dage ;) Hermed bekræftet:) 99% Samme historie herfra og ingen økonomiske interesser i Telsome.. Og Telefin har iøvrigt stadig samme problemer og samme dårlige undskyldninger og stinkende kundeservice som da jeg forlod dem i marts..
willerup Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 .... Prøv at søg på Telefin så kan du læse omkring de problemer folk har haft, hvis du har et par dage ;) http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=Telefin+problemer&btnG=Search
Ronal Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 , Jeg mente kun i dette forum, men jeg kan se folk har nogle problemer med Telefin.. for vildt de stadigvæk kan overleve... det var måske noget for et forbruger program. ;)
Thomas Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Jeg har Telia som internet udbyder! Og Telefin er det værste lort!!!
Miss W Besvaret October 21, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2005 Miss W, Jeg vil stærkt fraråde telefin, idet vi levede med hak og sjove lyde i tlf i 4 måneder, hvis der var forbindelse, og vi fik ikke andet end dårlige undskyldninger fra Telefin, og det skal også siges at deres kunde support stinker. Vi skiftede til en anden udbyder og efter noget opsætning af en meget venlig support kørte det perfekt, og det har det gjort siden. Vi har www.Telsome.dk, og jeg har ingen økonomiske relationer til firmaet. Jeg tror andre kan bekrætige denne historie. Prøv at søg på Telefin så kan du læse omkring de problemer folk har haft, hvis du har et par dage ;) Tusind tak - det er noteret :)
Guest gæst Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Er det så forstået korrekt? Når man er flyttet til sverige i eget hus, så får man en svensk telefonlinie hos telia og noget bredbånd hvor man nu synes. Derefter kan man tilmelde sig Telsome og få denne dims. Når konen så er på arbejde i DK kan hun ringe hjem til Sverige, fra den danske mobil (som man beholder når man flytter) til det danske nummer som Telsome giver os. DVS ingen roaming afgifter og andre grimme ting, og familie og venner i DK kan ringe fra fast eller mobil som var det til et sted i Danmark. MVH teletossen
Guest Trine Besvaret October 21, 2005 Rapporter Besvaret October 21, 2005 Når man er flyttet til sverige i eget hus, så får man en svensk telefonlinie hos telia og noget bredbånd hvor man nu synes. Derefter kan man tilmelde sig Telsome og få denne dims. Når konen så er på arbejde i DK kan hun ringe hjem til Sverige, fra den danske mobil (som man beholder når man flytter) til det danske nummer som Telsome giver os. DVS ingen roaming afgifter og andre grimme ting, og familie og venner i DK kan ringe fra fast eller mobil som var det til et sted i Danmark. MVH teletossen Ja helt korrekt, nummeret fungerer som et helt alm dansk fastnetnummer og hvis konen (eller dig selv hvad ved jeg) ringer og sladrer med tøserne fra Sverige (IP/Telsome) til fastnet i DK så er det til 7 øre i minuttet døgnet rundt... Det knageme billigt:) Iøvrigt dækker begrebet roaming altid over at en mobil benytter et andet net end dens eget...så venner der ringer fra Danmark vil altid betale den normale pris, det er mobilen der har forladt eget net der betaler de uhyrlige roamingpriser.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu