Guest lena Skrevet November 1, 2005 Rapporter Skrevet November 1, 2005 hej hvordan foregår det med befordringsfradrag? Jeg bor i oxie og arb i Glostrup og kører ca. 80 km om dagen + brofradrag. hvordan regner man fradraget ud? på forhånd tak for hjælpen
Maria Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Hej. Prøv at søg på ordet befordring herinde så skal du se. Ellers kan du ringe til skatøresund på 70 80 70 91. (Telefontider: mandag til torsdag: 10-15, fredag: 10-13.)
anton Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 (Antal dage X (80-24) X 1,68) + (antal dage med selvbetalt passage af Øresund i bil X 100) Ligningsrådet har snart julefrokost, hvor de fastsætter satserne for 2006. Processen involverer et bånd med limbo-musik, en terning, en ved ritualets indledning levende høne og en voodoopræsts notater - mere kan jeg ikke afsløre af hensyn til Rigets tilstand og sikkerhed.
Guest Trine Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 (Antal dage X (80-24) X 1,68) + (antal dage med selvbetalt passage af Øresund i bil X 100) Ligningsrådet har snart julefrokost, hvor de fastsætter satserne for 2006. Processen involverer et bånd med limbo-musik, en terning, en ved ritualets indledning levende høne og en voodoopræsts notater - mere kan jeg ikke afsløre af hensyn til Rigets tilstand og sikkerhed. Puha det er godt man ikke er ansat i ToldSKat, Undskyld SKAT:lol:
willerup Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 hej hvordan foregår det med befordringsfradrag? Jeg bor i oxie og arb i Glostrup og kører ca. 80 km om dagen + brofradrag. hvordan regner man fradraget ud? på forhånd tak for hjælpen http://tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.htm Hvis du scroller ned, så er der en beregner som kan gøre det meste af arbejdet for dig.
Guest carspar Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Den er fan.. smart kan du Nils ikke lägge den ind på web'en!!
Guest Supermule Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Ja den er sgu kanon.....
anton Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 www.map24.com www.viamichelin.com kan bruges til at beregne afstand mellem hjem og arbejde - læg mærke til at der kan være forskel på hurtigste og korteste vej.
BS Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 www.map24.com www.viamichelin.com kan bruges til at beregne afstand mellem hjem og arbejde - læg mærke til at der kan være forskel på hurtigste og korteste vej. det kan faktisk godt lade sig gøre at argumenterer sig ud af at køre en omvej i forhold til den korteste vej. fx af hensyn til gennemkørsel i et villakvarter :th2:
mrode Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Generelt burde argumenter for brug af mindre tid godt bruges for at køre en længere vej.
Homer Besvaret November 2, 2005 Rapporter Besvaret November 2, 2005 Generelt burde argumenter for brug af mindre tid godt bruges for at køre en længere vej. ..og det kan det... hvis du kan "godtgøre" at omvejen er hurtigere/smartere/bedre end den korteste vej, kan du anvende denne ved beregningen...
Guest Trine Besvaret November 8, 2005 Rapporter Besvaret November 8, 2005 (Antal dage X (80-24) X 1,68) + (antal dage med selvbetalt passage af Øresund i bil X 100) Ligningsrådet har snart julefrokost, hvor de fastsætter satserne for 2006. Processen involverer et bånd med limbo-musik, en terning, en ved ritualets indledning levende høne og en voodoopræsts notater - mere kan jeg ikke afsløre af hensyn til Rigets tilstand og sikkerhed. Så har ligningsrådet tilsyneladende afholdt julefrokost. De nye befordringssatser er her:) http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=653044/
Rivold Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 har du ikke mere end 80 km?? (Antal dage X (80-24) X 1,68) + (antal dage med selvbetalt passage af Øresund i bil X 100) hvis du har over 100 km, ser udregningen således ud.. udregningen er lavet på km 160 pr.dag. Udregning går på at man de første 100 km får kr. 1,68 og over 100 får man kun kr 0,84. og de første 24 betaler man selv, så man siger (100-24)= (76x1,68)+(60x0,84)= 178,08 + 100 i bro, så du har et daglig fradrag pr. dag på kr. 278,40 hvad de finder ud af for 2006 ved man jo aldrig... og man må godt benytte en længere vej, hvis man kan sige at det er en hurtigere eller mere økonomisk vej. f.eks. en ringvej rundt om en by, er jo bedre end at køre igennem byen, så den ville man kunne bruge. kan så lige tilføje at man på årsbasis tager udgangspunkt i at man har 220 arbejdsdage om året, som man ganger med sit km fradrag, og så ligger man de faktiske turer man, har dokumentation på, kørt over broen til.og som naturligvis ikke er en tur i byen lørdag nat... sådan hænger det sammen... ellers ring til SKAT, som det så fint hedder på 72 22 18 18... Rivold
Nils Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Rivold, kig lige på det regnestykke igen... Og hvad de finder ud af for 2006, ved vi jo. :)
Rivold Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 100-24=76, men beløbet stemmer, det var lige i et excelark...278,08 og ja 1,78 og 0,89 for 2006, nu tager jeg lige 2005 først.. eller er der andet du tænker på`??
Nils Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 Nej det var bare det, at du skrev 64X1,68, og at de nye satser er kommet.
Rivold Besvaret November 9, 2005 Rapporter Besvaret November 9, 2005 ja for 2005, og 2006 kommer så her... så bliver det bare 188,68+bro... men det er jo lige at smide det i et excel ark... Du skriver 64X1' date='68. De nye satser eer jo kommet, som moerke fortæller.[/quote']
Marraffay Besvaret March 4, 2008 Rapporter Besvaret March 4, 2008 Befordringsfradrag har været oppe at vende i mange punkter efterhånden. Så jeg valgte bare en random tråd for at få svar på mit spørgsmål. Hvilket går på hvilket tal skal jeg skrive i boksen på selvangivelsen? Jeg har 50km sammenlagt fra og til arbejde? Det vil vel sige 50-24 = 26. 26 x 1,83 = 47,58. Da jeg kun må bruge hele tal runder jeg det op til 48. Er det så det endelig tal jeg skal skrive? Eller skal jeg gange det op med antal hverdage i 2008? Og hvormange er der? Skal jeg sidde og tælle dage i kalenderen eller skal man bruge et standard tal? Håber I kan hjælpe og at I forstår hvad det er jeg prøver at sige :)
mrode Besvaret March 4, 2008 Rapporter Besvaret March 4, 2008 Befordringsfradrag har været oppe at vende i mange punkter efterhånden. Så jeg valgte bare en random tråd for at få svar på mit spørgsmål. Hvilket går på hvilket tal skal jeg skrive i boksen på selvangivelsen? Jeg har 50km sammenlagt fra og til arbejde? Det vil vel sige 50-24 = 26. 26 x 1,83 = 47,58. Da jeg kun må bruge hele tal runder jeg det op til 48. Er det så det endelig tal jeg skal skrive? Eller skal jeg gange det op med antal hverdage i 2008? Og hvormange er der? Skal jeg sidde og tælle dage i kalenderen eller skal man bruge et standard tal? Håber I kan hjælpe og at I forstår hvad det er jeg prøver at sige :) Du skal gange det med antallet af dage du har været på arbejde. Husk det ekstra brofradrag, hvis du rejser over broen. Det skal lægges oveni. Man arbejder normalt 200-220 dage om året, alt efter ferie, sygdom osv. Selvangivelsen for 2008 skal først udfyldes om ca. 1 års tid ;)
Marraffay Besvaret March 4, 2008 Rapporter Besvaret March 4, 2008 Ok, klokken er pænt mange kan jeg godt se! Jeg mente "forskudsopgørelsen" og ikke "selvangivelsen" :) My bad.... Nu er jeg ikke flyttet endnu, så bro er ikke aktuel pt, men bliver det seføli senere. Hvis jeg så ikke har nogen ide om hvornår jeg skal holde fri og er syg i resten af 2008 er det så bare antal km x befordringssatsen x 220 dage? For hvorfor ikke vælge 220 dage istedet for 200...? Tak for dit svar så sent om aftenen :)
mrode Besvaret March 4, 2008 Rapporter Besvaret March 4, 2008 Ok, klokken er pænt mange kan jeg godt se! Jeg mente "forskudsopgørelsen" og ikke "selvangivelsen" :) My bad.... Nu er jeg ikke flyttet endnu, så bro er ikke aktuel pt, men bliver det seføli senere. Hvis jeg så ikke har nogen ide om hvornår jeg skal holde fri og er syg i resten af 2008 er det så bare antal km x befordringssatsen x 220 dage? For hvorfor ikke vælge 220 dage istedet for 200...? Tak for dit svar så sent om aftenen (antal km-24km) x sats x 220 = befordringsfradrag.. jeps Nu arbejder fx. bankansatte jo generelt mindre end resten af befolkningen, så derfor spændet. :) Hvad du bruger er helt op til din egen samvittighed og i sidste ende SKATs ligning. Du kan også bruge 250-300-365 hvis du vil.. men 200-220 er vist det mest normale alt efter hvor mange ugers ferie mv. man har. og ja, jeg har ikke noget bedre at lave så sent om aftenen (udover at følge med i Super Tuesday, the sequel på CNN) :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu