splint Skrevet November 4, 2005 Rapporter Skrevet November 4, 2005 Halløj Vil lige spørge om hvem der skal betale for eftersyn af bostadsrätt lejlighed. Er det køber eller sælger?
Guest Mogens Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Kort svar: sælger. Det blev jeg ikke tilbudt. Kan jeg kræve det efterfølgende? (overtagelse om en månedstid)
Guest Polle Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Hvad ? Kan vi ikke lige få den uddybet. Hvad menes med eftersyn af lejlighed? Vil det sige at hvis jeg er ins i en lejlighed kan jeg hyre en til at gennemgå den og så sende regning til sælger? Lyder mystisk, så nok noget jeg har misforstået her. Og hvad så hvis jeg alligevel ikke vil købe pga fx for mange fejl.
Miriam Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Ved hus køb er det køber der har undersøgelses pligten. Kan det virkelig være modsat på en lejl ?
Gio Besvaret November 4, 2005 Rapporter Besvaret November 4, 2005 Det der menes her, som jeg har forstået det, er synet som ejer skal igennem, sammen med foreningen, inden lejligheden afhændes til køber. Det er standard - foreningen skal godkende/melde lejligheden "ok/iorden til salg".
splint Besvaret November 4, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret November 4, 2005 Det er lige præcist det jeg mener Gio
Guest Polle Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 Det der menes her' date=' som jeg har forstået det, er synet som ejer skal igennem, sammen med foreningen, inden lejligheden afhændes til køber. Det er standard - foreningen skal godkende/melde lejligheden "ok/iorden til salg".[/quote'] Ok, men det er ikke noget jeg kan genkende fra den jeg købte i sin tid. En HSB borätt. Men det er måske ikke noget køber behøver at have kendskab til?
Gio Besvaret November 5, 2005 Rapporter Besvaret November 5, 2005 Ok, men det er ikke noget jeg kan genkende fra den jeg købte i sin tid. En HSB borätt. Men det er måske ikke noget køber behøver at have kendskab til?Ikke nødvendigvis. Dog er det meget normalt, at sælger og køber kigger på den, sammen med en repræsentant for foreningen. Jeg bor selv i en HSB-forening - og her mødtes jeg med sælger og formanden for foreningen, inden jeg skulle overtage lejligheden.
Xenius Besvaret November 6, 2005 Rapporter Besvaret November 6, 2005 Ikke nødvendigvis. Dog er det meget normalt, at sælger og køber kigger på den, sammen med en repræsentant for foreningen. Jeg bor selv i en HSB-forening - og her mødtes jeg med sælger og formanden for foreningen, inden jeg skulle overtage lejligheden. Yep, gennemgik samme procedure her. Det er under dette møde, man kan gøre indsigelser overfor sælger, såfremt der måtte være ting som er gået i stykker, fjernet, osv. efter første gang man besigtigede lejligheden, og satte sin underskrift på købekontrakten. Sælger har også pligt til, at lejligeheden skal være rengjort ved udflytning (hvis ikke, kan man få den rengjort og sende regningen til sælger). Tror dog desværre det er de færreste, der tager disse retiigheder "seriøst". Vi valgte ikke at følge op på det med rengøring, selvom det mildest talt lignede en svinesti. Vi skulle alligevel have håndværkere på, så vi tænkte "lad gå".. Det er bare med at holde dem til ilden ;)
Gio Besvaret November 6, 2005 Rapporter Besvaret November 6, 2005 "Slut-städning" (slut-rengøring) er obligatorisk herovre. Og hvorfor ikke benytte lejligheden...og kunne flytte ind i et Ajax-paradis!? :) Faktisk, så er mange mæglere begyndt at tilbyde slut-rengøring "gratis" i.f.m. deres gebyr ved salg - så man slipper for at skulle tilbage efter endt flytning, og gnubbe sine hænder fulde af vabler o.l. Det er jo ikke det man har mest lyst til...når der står en ny lejlighed der skal styr på.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu