Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Jeg skal til at sælge en importbil, en som vel og mærke er fra Danmark. Ved i umiddelbart hvad chancen er for at få den solgt her i sverige. Bilen er dansk og det har den altid været. En bilforhandler tilbyder mig 32.000 kr men på bytbil.com ligger en tilsvarende på 60.000 dog for en "ikke import" bil. Bilen er i god stand. Fortæl mig om bilhandleren vil blæse mig, eller betyder dét at den er importbil så meget?

Guest Palle...
Besvaret

Jeg havde min bil til salg for ca. 60.000 SEK.... jeg blev tilbudt 38.000 af en forhandler... solgte den privat for 59.000. Sælg den privat hvis du kan

Besvaret

Jeg har haft en bil med fra Danmark. Den blev for et år siden solgt til en forhandler her i Sverige. Det gav overhovedet ingen problemer. Prisen var bestemt OK. Personligt tror jeg, at der kan være stor forskel afhængig af, om den pågældende bil er normal i Sverige eller er en lidt mere eksotisk model. I vores tilfælde var bilen almindelig i Sverige, men udstyret i vores danske model var lidt ringe i forhold til en "svensksåld".

Besvaret

Jeg var et halvt år om at sælge min dansk importerede Opel Vectra 2,2. Jeg havde endda haft den fra ny og havde alle papirer. Til sidst var det netop det at jeg havde alle papirer der gjorde at jeg endelig fik den brugt som byttebil ved køb af en anden brugt bil hos en forhandler. Alle forhandlere ville ikke røre den med en ildtang fordi den var importeret. Prøv evt. at sælge på autocom.dk i Danmark. Vilkårene der er ret gode og det koster ikke noget hvis man ikke får sin mindste pris. Jeg har lige været tæt på at sælge en svenskregistreret bil der (fik dog ikke helt hvad jeg ville) og andre jeg kender har solgt der under gruppen biler uden afgift.

Besvaret

Dan: Autocom giver ikke særlig gode priser, specielt ikke når det er uden afgift. Det er dog stadig en mulighed, jeg tror dog chancen for en ordentlig pris er bedre på bilbasen.dk Hvis man derudover har en ca. afgift så er chancen endnu bedre. Hvilken model og årgang er det Tom?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...