Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Nogen der kender et link til en svensk købelov på nettet? Jeg har købt nogle møbler der er 2 måneder forsinket, nu vil jeg gerne have min depositum tilbage eller 25% af i prisen, men jeg skal lige stifte bekendtskab med loven først. På forhånd tak Nenad

• 2 years later...
Besvaret

Købeloven i Sverige (Garanti/Reklamation) Et opdateret link til den svenske købelov (Köplag) http://www.notisum.se/Rnp/SLS/LAG/19900931.htm Jeg har læst mig frem til at der er 2 års reklamation på løs egendom som jeg antager er det samme som danske løsvarer. Så er spørgsmålet dog hvad er loven i Sverige? Hvem skal bevise fejlen i de 2 år? I DK har vi jo ½ års garanti, dvs. sælger skal påvise at køber har misbrugt varen, hvorefter det halve år er gået det så er køber der skal bevise at det er en fejl/mangel på varen. Jeg overvejer at købe en bærbar herovre, der som så mange andre bærbare har en hitachi harddisk. Jeg forventer at harddisken nok dør om 1 års penge eller så :)

Besvaret
heh .. ehmmm .... jeg søgte bare på købelov :) ... men det lykkedes mig åbenbart at overse det åbentlyse i selvsamme søgning .. men jow.. jeg burde nok ha' kigget på sticky'en først :D
Det er helt ok - det kunne jo være jeg skulle have været hen og opdatere den, hvis noget var ændret væsentligt, eller der var døde links u.s.w.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...