Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Folkens den 5 januar 2006 flytter vi fra amager til Malmö (har købt et rækkehus på Folksångsgatan/Vårsången) vi har valgt dette område fordi det ligger tæt på malmö syd (da vi begge 2 arb./studerer i danmark) og fordi det virker som et meget børnevenligt område (vi har en lille knægt på 2 ½ år) i den forbindelse har vi lige nogle spørgsmål: 1: nogen herinde der kender området??? 2: gode/dårlige erfaringer med området????? 3: er der mange børn i området????? 4: kan man spille noget fodbold på motions niveau i området????? 5: kender i nogen der mangler en lejlighed på amager, så har vi en til salg :) M.V.H. Michael & Anna Christiansen www.annaogmichael.dk christiansen.michael@gmail.com annachristiansen80@gmail.com MSN: fananskapur@hotmail.com

Besvaret
Hej Folkens den 5 januar 2006 flytter vi fra amager til Malmö (har købt et rækkehus på Folksångsgatan/Vårsången) vi har valgt dette område fordi det ligger tæt på malmö syd (da vi begge 2 arb./studerer i danmark) og fordi det virker som et meget børnevenligt område (vi har en lille knægt på 2 ½ år) i den forbindelse har vi lige nogle spørgsmål: 1: nogen herinde der kender området??? 2: gode/dårlige erfaringer med området????? 3: er der mange børn i området????? 4: kan man spille noget fodbold på motions niveau i området????? 5: kender i nogen der mangler en lejlighed på amager, så har vi en til salg :) M.V.H. Michael & Anna Christiansen www.annaogmichael.dk christiansen.michael@gmail.com annachristiansen80@gmail.com MSN: fananskapur@hotmail.com
Hej Michael. Velkommen over.. Øh sørg lige for at læse de indlæg omkring det med at flytte til Sverige og samtidig sælge lejligheder i Danmark. Den svenske stat kan opkræve en afgift af det beløb i tjener på lejligheden. Et godt tip er at vente med at flytte CPR numre på en af jer indtil i får solgt lejligheden. Det gjorde vi selv, for at slippe for at ryge igennem maskineriet. Jeg har dog aldrig hørt om nogen der praktisk er blevet tvunget til at betale, men det ville være surt. Deruodover kender jeg ikke området, men mon ikke der er nogle andre herinde der gør =)
Besvaret

Där bor mycket barn, men är ej ett lugnt område. PÅ de senaste åren har där varit en massa oroligheter, bla mord och många bränder i garagen. Har en väninna som bor där, men ej vågar sig ut på kvällarna och därför väljer att flytta. Det är jättenära till skolan, som dock ej har bra rykte. Finns en fotbollsklubb där med, som är jättebra, många fotbollsplaner och motionsspår. Lätt att ta sig med buss in till centrala Malmö. Finns affärer, frisör, apotek, konditori, pizzeria i närheten.

Besvaret
Där bor mycket barn' date=' men är ej ett lugnt område. PÅ de senaste åren har där varit en massa oroligheter, bla mord och många bränder i garagen. [/quote'] Hahaha... lyder som East-LA ... der er sikkert også bander der laver drive by shootings... Jeg ville nu ta' det helt roligt. Der er vist ikke mange områder i Malmö (eller København) hvor der ikke har været et mord eller to. Ikke sagt at det er hverdagskost, men... så sker det altså heller ikke oftere.
Besvaret
Hahaha... lyder som East-LA ... der er sikkert også bander der laver drive by shootings... Jeg ville nu ta' det helt roligt. Der er vist ikke mange områder i Malmö (eller København) hvor der ikke har været et mord eller to. Ikke sagt at det er hverdagskost, men... så sker det altså heller ikke oftere.
Altså vi boede i Vanløse's mest kedelige kvarter, og der blev en rocker likvideret lige udenfor vores hoveddør...
Besvaret

2 mord i samma trapp, hör kanske inte till vanligheterna. Område med dåligt rykte i Malmö är ; Vårsången, Lindängen, Nydala, Hermodsdal, Rosengård, Holma och Kroksbäck.

Besvaret
Altså vi boede i Vanløse's mest kedelige kvarter' date=' og der blev en rocker likvideret lige udenfor vores hoveddør...[/quote'] Og, det havde været et problem hvis det var i sverige... Alle døre åbner udad, så man kan ikke komme ud før de er fjernet. Men, jeg har hørt at lige præcis i det område, der kører man med "fejeblad" hver morgen ca. kl 04.25 for at fjerne alle døde der ligger lige uden for hoveddøren....
Besvaret
Og, det havde været et problem hvis det var i sverige... Alle døre åbner udad, så man kan ikke komme ud før de er fjernet. Men, jeg har hørt at lige præcis i det område, der kører man med "fejeblad" hver morgen ca. kl 04.25 for at fjerne alle døde der ligger lige uden for hoveddøren....
LOL.... Det er humor!
Besvaret
Og, det havde været et problem hvis det var i sverige... Alle døre åbner udad, så man kan ikke komme ud før de er fjernet. Men, jeg har hørt at lige præcis i det område, der kører man med "fejeblad" hver morgen ca. kl 04.25 for at fjerne alle døde der ligger lige uden for hoveddøren....
Ja vi var heldige......det kunne have været os!!! Nå nej, det krævede jo min mand var en højtstående rocker der havde forladt sine brødre og skiftet til.. de andres brødre....
Besvaret
Jeg syntes det sjoveste er at der ikke findes en eneste politiker i sverige' date=' som tør erkende at der er problemer.[/quote'] Hvad mener du Plesner? Politikerne er da ved at falde over hinandens ben for at gøre noget ved problemer med folk, der skyder hinanden på trappeopgange. Især ham bimboen, de har til justitsminister, er ikke til at stoppe. Han smiler og nikker förtjust til alt, hvad der kan gøre livet surt for "grova brottslingar". Hvis så bare polisen kunne fange nogen af dem engang imellem. :)
Besvaret

skulle nok aldrig have startet dette indlæg. min kone tør næsten iki flytte efter at have læst disse indlæg. kan vi ikki få nogle ligt mere seriøse indlæg herinde :) i øjeblikket bor jeg i en sidegade til holmbladsgade, og jeg tror der er slået flere mennesker ihjel gennem tiderne i holmbladsgade end der er i hele malmö. så lige på det punkt frygter jeg ikke for vores fremtid. men hvis der er en der seriøst kender noget til området vårsången, så kom endelig ud af busken, og skriv et par linier

Besvaret

Området är jättefint, nära till skola, förskola, affärer m.m, men är inte ett av de "lugnare områdena", är uppväxt nära Vårsången, o bor just nu på Söderkulla, inte så långt där ifrån och känner till området väl, har jobbat där med.

Besvaret

Jeg tror ikke området er være end i så mange andre større byer, om du så befinder dig i DK eller SE. Man må nok bare erkende at tiderne har ændret sig. Se istedet på alle de positive ting vi får serveret ved at leve i et multikulturelt samfund......en eller anden nævn en ting...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...