Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg planlægger at rykke over sundet når huset i DK bliver solgt, og har fulgt en del med herinde den sidste tid - hvilket besvarer hovedparten af de mange spørgsmål man går og tumler med. Jeg har dog ikke set noget om at medbringe fugle (min dræber-undulat "Pipsvin") over grænsen - kan man gå ud fra at når emnet ikke er berørt herinde, så er det fordi der ikke er noget at tage hensyn til i det henseende?

Besvaret
- kan man gå ud fra at når emnet ikke er berørt herinde' date=' så er det fordi der ikke er noget at tage hensyn til i det henseende?[/quote'] Eller.... det kunne være fordi vi ikke har fugl ??? Kan du ikke bare sige at den selv er fløjet over ??? Altså, man kan også hænge sig i for mange detaljer, ikk ?? Nu er undulater jo ikke kendt for at bevæge sig for meget i offentlighedens søgelys, modsat en en hund f.eks., derved spredes sygdomme vel næppe ...
Besvaret

"Umfufu", min gale parakit, har taget turen over to gange nu - og helt uden problemer. Første gang med en nysgerrig tolder, der kiggede interesseret på "den tildækkede kasse" på bagsædet. Jeg fortalte at det var en fugl..*PIP*, var den prompte bemærkning fra bagsædet. Og så grinede han, og vinkede mig videre.

Besvaret

Jeg så tilfældigvis, i morges på Svågertorp, at der er kommet sådan et skilt op hvor på der står man ikke må indføre fugle.. Gad ikke lige læse det som sådan, men jeg kan da lige lure det når jeg kommer hjem i eftermiddag, hvad der egentlig stod. Skiltet sidder på skuret ved siden af cykelstativerne.Måske der allerede er en anden der ved præcis hvad der står på skiltet..

Besvaret
Kan du ikke bare sige at den selv er fløjet over ??? Altså, man kan også hænge sig i for mange detaljer, ikk ?? Nu er undulater jo ikke kendt for at bevæge sig for meget i offentlighedens søgelys, modsat en en hund f.eks., derved spredes sygdomme vel næppe ...
Nu kan man jo (som Gio også har oplevet) risikere at tolderne gerne vil se hvad man har med :scared: , især måske hvis man kommer i en lastbil med sine møbler mv. Og netop den aktuelle situation omkring fugle-influ kan måske have afstedkommet ændrede regler som svensk-bosiddende måske var stødt på i medierne hinsidan - en tilbagemelding på omtalte skilt er meget velkommen PS: :new:
Besvaret

Nu kan man vel godt formode, at en undulat, som har siddet i et bur i en bolig i må ske længere tid, ikke har haft særlig stor chance for et blive smittet med influenza, ikk. - så jeg tror ikke på noget forbud. Men hvis det er alvor, hvad gør man så ved alle trækfuglene? Sætter stooooore skilte op med ballon'er, så fuglene kan læse, at her må de så sandelig ikke flyve!!??! :laugh::rolleye:

Besvaret

Hej jeg har fundet dette på tullverket. Finkar, undulater och parakiter Införsel av papegojfåglar får ske under förutsättning att de är uppfödda i fångenskap. Enstaka men högst tre stycken finkar, undulater, nymfparakiter och halsbandsparakiter som innehafts av ägaren under minst sex månader eller sedan födseln får fritt föras in från EU/EFTA-land. Vid införsel från tredje land krävs införseltillstånd i varje särskilt fall.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...