Jump to content

Om køb af bil i Sverige

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa,vi er nye her på debatsiderne. Vi skal snart flytte til Malmø,og har i første omgang koncentreret os om vores nye lækre rækkehus vi skal bo i,men selvfølgelig som så mange andre er vi da også tiltrukket at de billige bilpriser i sverige og vil på et tidspunkt også gerne købe en bil. Nu har vi så en rigtig god bil i forvejen så det kommer ikke til at spille en stor rolle,men hørte i går fra vores veninde at hun havde hørt at svenskerne har indført en ny regel,som siger at man skal have adresse i Sverige i 3 år før man kan købe en bil på svenske plader,hmm,så vi ville bare høre om der var nogen der vidste noget om det?? Det lyder ikke logisk,men kan ikke lade være med at tænke på det :((

Besvaret

Hmm det er vist en and. Man må jo ikke køre på danske plader når man bor i Sverige. Men jeg har dog hørt at visse finansieringsselskaber ikke vil låne penge ud til visse personer før de har boet i Sverige i 2 år... Vi har dog ikke haft nogen problemer og kender heller ikke personligt til nogen der har...

Besvaret
Hejsa' date='vi er nye her på debatsiderne. Vi skal snart flytte til Malmø,og har i første omgang koncentreret os om vores nye lækre rækkehus vi skal bo i,men selvfølgelig som så mange andre er vi da også tiltrukket at de billige bilpriser i sverige og vil på et tidspunkt også gerne købe en bil. Nu har vi så en rigtig god bil i forvejen så det kommer ikke til at spille en stor rolle,men hørte i går fra vores veninde at hun havde hørt at svenskerne har indført en ny regel,som siger at man skal have adresse i Sverige i 3 år før man kan købe en bil på svenske plader,hmm,så vi ville bare høre om der var nogen der vidste noget om det?? Det lyder ikke logisk,men kan ikke lade være med at tænke på det :(([/quote'] Det er ondsindede rygter, som straks kan dementeres. :fight::laugh:
Besvaret
Må man ikke :surprise: Hmm, var jeg ikke klar over - tak for info!
Jo, det må du faktisk godt. Men hvis du bor heroppe skal du have bilen - hvis det er din bil - indregistreret i Sverige. Til gengæld er der ikke noget problem i at du har fx dansk firmabil og bor i Sverige.
Besvaret
Jo, det må du faktisk godt. Men hvis du bor heroppe skal du have bilen - hvis det er din bil - indregistreret i Sverige. Til gengæld er der ikke noget problem i at du har fx dansk firmabil og bor i Sverige.
Årh ja nu gør du det tricky Lars.. Men hvis det er en firmabil så står den jo heller ikke i dit navn?? Der er en overgangsperiode hvor det er tilladt at køre på danske plader, men flere har haft problemer med deres forsikringer og finansieringselskaber i DK når folkeregisteradressen er flyttet...bare så du er forberedt...
Besvaret

Alright, takker! Når jeg flytter skal jeg selvfølgelig også bare af med den jeg har og have en på svenske plader, men det er jo meget rart lige at have et transportmiddel i overgangsperioden :)

Besvaret
Årh ja nu gør du det tricky Lars.. Men hvis det er en firmabil så står den jo heller ikke i dit navn?? Der er en overgangsperiode hvor det er tilladt at køre på danske plader, men flere har haft problemer med deres forsikringer og finansieringselskaber i DK når folkeregisteradressen er flyttet...bare så du er forberedt...
Hihi.. Undskylder mit ordkløveri ;) Det var bare for at undgå en vildfarelse om at SE har samme sjove regel som DK om at fastboende ikke må køre en udenlandsk bil i landet. De har de jo ikke. Men ellers er jeg da helt enig - hvis det er din egen bil så er der ingen vej uden om at få den på svenske skyltar!
Besvaret

Tak for jeres svar :) Ja vi ved jo godt at vores nuværende bil skal være på svenske plader når vi flytter til malmø :) Men det var bare det med at man ikke måtte købe en bil i sverige de første 3 år,det lød mærkeligt :(

Besvaret
for jeres svar :) Ja vi ved jo godt at vores nuværende bil skal være på svenske plader når vi flytter til malmø :) Men det var bare det med at man ikke måtte købe en bil i sverige de første 3 år' date='det lød mærkeligt :([/quote'] Skægt nok kommer de største forvirringer fra bederevidende Danskere, som kommer med velmenene gode råd til andre som påtænker at flytte herover. Dette forum er den største online mulighed for at tilgå informationer om praktiske forhold, da vi åbent deler dem med hinanden. Er der noget du vil vide fra os der virkeligt bor her, så er det bare at spørge løs. Og henvis bare folk, så render man ikke rundt med et løst rygte, det kan man ikke bruge til noget. Godt i fandt os ikk? Held og lykke i jeres søgen, håber snart vi kan ønske "välkomna till" :)
Besvaret

Tak Thomas Ja vi blev rigtig glade da vi opdagede siden,for der er mange informationer at finde :) Ja,det bliver i næste år at vi flytter til Malmø.overtagelsesdatoen er 1.3.06 ,men glæder os helt vildt :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...