Guest velocity Skrevet November 17, 2005 Rapporter Skrevet November 17, 2005 Hej alle Ja det er ikke så tit at jeg benytter mig af dette forum, men min internordisk flyttebevis (det gule stk papir) er udløbet og jeg skal have fornyet det - spørgsmålet er bare hvor fanden jeg gør det henne??? På forhånd tak Alex
Mohlin Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Ska man förnya det? Ett flyttebevis behöver man väl bara en gång?
BS Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Det gule papirs sygesikringskort skal fornyes 1 gang om året. Det skal gøres i din arbejds giver kommune. Det er den besked jeg har fået de gange jeg har haft brug for det.
BS Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Ska man förnya det? Ett flyttebevis behöver man väl bara en gång? Korrekt men her spørges der til sygesikrings bevis
Guest Trine Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Det gule papirs sygesikringskort skal fornyes 1 gang om året. Det skal gøres i din arbejds giver kommune. Det er den besked jeg har fået de gange jeg har haft brug for det. Hmm jeg mener der er fraflytningkommunen der skal udstede det.. Men da jeg er ansat og tidigere bosat i Kbh Kommune så er jeg sgu ikke helt sikker. Vi får vores papirer fra København...
BS Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Den besked jeg fik fra min fraflytnings kommune var at det var arbejdsgiverens kommune og fik det modsatte af vide i arbejdsgiverens kommune men mest af alt fordi de ikke anede noget som helst om det. Hvis man ser lidt logisk på det er arbejdsgiverens kommune vel også det eneste tilhørsforhold man har til dk. For man bor der jo ikke længere så derfor er fraflytnings kommunen jo ikke aktuel længere. Fandt aldrig 100% ud af det for min fraflytnings kommune endte med atlave det fordi jeg talte godt for min sag og kender et par stykker.
skallstorp Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Det er fraflytnings kommune,har fået lavet mit i Dragör idag. Det var der jeg boede sidst.
thygesen Besvaret November 17, 2005 Rapporter Besvaret November 17, 2005 Jeg har også fået fornyet mit i fraflytningskomunen, husk bevis på ansættelse i danmark, evt. en kopi af en lønseddel
Guest ThomasO Besvaret November 22, 2005 Rapporter Besvaret November 22, 2005 Også fraflytningskommunen her. Vi skulle ikke bevise job i DK, de bad slet ikke om noget. No problem...
Gio Besvaret November 22, 2005 Rapporter Besvaret November 22, 2005 Sidst kom det til mig automatisk. Og der var fraflytningskommunen Roskilde. I denne omgang er det så Frederiksberg - og de gjorde opmærksom på, at jeg selv skulle sørge for at forny det, når tiden kom.
Jesper Lau Besvaret November 22, 2005 Rapporter Besvaret November 22, 2005 Jeg får et brev tilsendt én gang om året som jeg skal underskrive og returnere. Så kommer mit sygesikringskort med posten.
Karina Besvaret January 17, 2006 Rapporter Besvaret January 17, 2006 Det er da heller ikke til at finde ud af. Arbejder selv i Borgerservice i Helsingør Kommune og kender derfor reglerne, da vi har mange kunder af vores slags. Reglen er at første gang er det fraflytningskommunen som udsteder sygesikringsbeviset, og derefter kan man selv vælge om man går til fraflytningskommunen eller arbejdskommunen. De fleste går til arbejdskommunen, da det jo oftest er tættest. VH Karina
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu