Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil starte med at beklage de stave/skrivefejl som er i denne tekst. Den er skrevet hurtigt og ikke læst igennem. Vil bare underholde jer med en historie så i evt. kan tænke over om I har noget som i ikke kan undvære. Det var sidste lørdag d.12.11.05 og klokken var 18.30 her på landet. Vi (min kæreste og jeg.) skulle lige en smut over til naboen (ca. 5min herfra). Gad ikke gå rundt og slukke lyset i hele huset da vi kun regnede med det tog ½-1time. Vi kommer så tilbage 2½time efter til åbne vinduer. Plasmaskærm, LCDskærm, computer, gameboy og div. manglede selvfølgelig. Jeg løber hurtig hele huset igennem da jeg ikke ved om der stadig er nogen. Bagefter ud og løbe langs grunden for at se om de evt. skulle have efterladt noget i vejkanten eller lign. Men intet er efterladt. Politiet kom selvfølgelig og skrev tykke bøger, samt fingeraftryk som der desværre ikke var nogen af. Mandag morgen for vi sat alarm på huset fra Securitas. Så gik der lige et par dage og det blev onsdag. Vi kom hjem, så garage og aneks var tømt for div. ting som man gemmer fordi man ikke synes det skal smides ud. DVD, CD, reciver, microovn, 7år gammelt tv osv. Ja SÅ skal man jo igennem endnu en afhøring samt kontakte forsikringen for 2. gang på 4dage. Af en eller anden grund havde de ikke taget havetraktor, MB-fælge, havefræser samt hele værstedet. Så jeg sov jo ikke hele den dag, da jeg bare lå og ventede på de hentede resten. Jeg tog tidlig fri fra jobben torsdag og stod så ude i garagen 6½ time med brunkager og kakao i bedste lejerturstil i -3grader. Ingen "held" hvis man kan kalde det, det. Ind i varmen med mig, da der snart var gået frost i hele min krop. Det blev så fredag og jeg havde stadig en mistanke om de kom igen for at hente resten. Tidlig hjem med mig. Nåede lige at stå med lukkede garagedøre i 3-4 min, og der vælter en bil ind på garagepladsen. Laver en desperat 3punkt, standser og lukker dørene op. Ud med mig i en fart. De ser mig, smækker dørene og fyrrer bilen godt med spind ud igen. Jeg løber tilbage, åbner garagen, bakker bilen ud og og skynder mig afsted. Endnu engang var jeg glad for jeg havde valgt amg. Alle odds mod mig. Med de bedste nedslidte sommerdæk, minus 3grader og den åndsvage begræning på 250km/t lykkes det alligevel lynhurtigt at indhente den skide Toyota 2,0 og fik ham til at standse på en tankstation. Parkerede ved siden af bilen. Han åbnede døren og jeg løb ud, hen til ham, rev ham ud af bilen og ned på jorden. Hans kammerat ca. 100-110kg åbner døren på den anden side og går rundt om bilen mod mig med en økse. Hmm lidt skod når jeg lige sidder med mit knæ i ryggen på den nar som kørte bilen. Nå men imod mig kom han altså, Jeg griber lige ned i sidelommen på mine bukser hvor der tilfældigt lå stangen til en lille biltema-dunkraft som man jo altid render rundt med, alla Jason fra Terkel i knibe. Tager min venstre hånd på så han ikke lige hugger mig i skalden, mens jeg sætter indersiden af hans knæ i smerte så han bukker lidt sammen. Jeg udnøtter sekundet til at hoppe op i luften og lander i knæhasen så jeg får ham ned på jorden. Ja, følte lidt jeg var helt alene selvom der var personer, biler og naboer i vinduet. Mens jeg så ligger med kæet på han den lidt tunge, kommer den første der røg ned selvfølgelig op igen og jeg bliver nød til endu engang at slippe ham jeg lige havde fået ned. Jeg rev føre af bilen ned igen med hele viskerarmen til bilen som han prøvede at hænge sig fast i. mens ham den anden stak ind i bilen. Ved ikke lige HELT hvad som skete derefter men han løb også ind i bilen hvor de begge stak af. Kørte efter igen, men denne gang mere roligt da jeg i løbet af de 60sek inde på tanken var faldet til ro. Jeg havde jo nummerplade. Det skal lige siges at under jagten hjemmefra var jeg i kontakt med 112 som sendte polisen ud. SKOD SKOD SKOD Jeg havde lagt min telefon med forbindelsen til 112 så den var løbet død. Min GPS kunne ikke længere følge med, da vi kørte på mindre landeveje. Jeg besluttede at droppe at følge efter da jeg kostant var ved at glide af vejen i hvert sving. Efter en snak med polisen som var på min adresse da jeg langt om længe fik fundet nogle veje hjem. Ja selvfølgelig var bilen stjålet. Og jeg ANER ikke hvorfor jeg slet ikke havde haft det i tankerne da jeg tog nummerpladen første gang. Endnu engang skod. Jeg havde ingen mulighed for at holde dem tilbage uden at slå dem hårdt. Det ville sikkert ikke have været godt i en evt. retsag, da der jo slet ikke er beviser for de har noget med de 2 andre indbrud at gøre. Det KUNNE jo tænkes at de ville påstå at de var kørt forkert, og ville vende på garagepladsen. Pt. er der ikke fundet noget nyt i sagen som nu er en uge gammel. Jo jeg har idag modtaget min nye computer. Jeg har nu fået fat i nogle små sporringschip som er beregnet til comp, fladskærme, designermøbler og andet værdifuldt. Så sker det igen i morgen eller om et par år, sender de et fly ud over DK, S, N og F. Når de har ca. hvor det er sender de en bil. Sammen med polisen henter de så min nye comp hjem til mig igen. Det er F..... belastende at jeg slet ikke har frygtet tyveri og derfor ikke har taget nogle sikkerhedskopier af familebilleder og ALT. Jeg vil opfodre jer til at tænke over hvad i holder af, og hvordan man sikre det. For det er bare så ærgeligt at miste noget som ikke kan erstattes af et midre kontantbeløb. Det væreste med disse 3 episoder er at min kæreste ikke længere føler sig tryk. Hvis det stod til hende boede vi på hotel nu. Første gang troede hun på når jeg sagde at de ikke kom igen. Anden gang jeg sagde det kunne jeg godt høre at det lød lidt utroværdigt. Og JA jeg siger stadig at NU kommer de ikke igen. Meeen det er bare kæmpe svært nu. Jeg kan ikke længere lige smutte på tanken, ud og handle eller lign. pga. hendes frygt for de kommer igen. Og DET er noget trist noget!

Besvaret

nif: Jeg mangler sgu´ lidt ord... Det er en utrolig kedelig situation i er havnet i. Jeg kan kun sige, at du ihvertfald har givet mig lidt at tænke over m.h.t. yderligere tyverisikring. Håber din kæreste og du "falder lidt ned" igen. Men det kommer til at tage tid, desværre. Frygten er noget at det usleste at have siddende inde i sig, når det handler om det du har beskrevet. :sad:

Besvaret

Hold da op en gyser !! Jeg sidder her og overvejer om det er en krimi jeg læser mens hårene står op på armene af mig. Jeg håber virkelig de fanger sådan nogle idioter, og tror samtidigt man skal være glad for man selv er i godt behold..

Besvaret
der var securitas alarmer og videoovervågning (som de forøvrigt også stjal).
Stramt :sick: det er fanme nederen at høre sådan en historie det eneste jeg kan forslå er et alarm system og måske en vagt hund en stor en af slagsen.
Besvaret

Det lyder absolut ikke godt. Føler med jer, men vær på vagt. Sådan nogle tåber kunne måske vende tilbage, men ikke for at stjæle denne gang, men måske for at dele røvfuld. Så få fat i nogle bidske bæster!!

Besvaret

WOW. det må jeg nok sige. Spændende men trist læsning. Det meste triste er dog de ar din kæreste har fået for de forsvinder ved gud ikke lige med det samme - desværre. Har sikkerheds kopiere af mine fotos 2 fysisk forskellige steder for jeg havde tænkt worse case scenario.

Besvaret

Puha hvor jeg føler med jer. Vi oplevede også indbrud 1/2 år efter vi flyttede herover, og efterfølgende indbrud i skuret, så jeg kan virkelig sætte mig ind i din kærestes følelser. Alt var rodet til da vi kom hjem, selv vasketøjskurven var delvist tømt, gad vide hvad de ledte efter der :confused: Kan kun sige at det tager tid at blive tryg igen, her 2 år efter tænker jeg slet ikke på det, men det var svært at sove de første uger efter indbruddet. Jeg vågnede ved den mindste lyd, og var hele tiden på vagt. Vi mistede også billeder der kun lå på min bærbare, men siden har vi kopieret alle billederne (og andre viktige dokumenter) og lagt i en bankboks. Håber i snart bliver trygge i jeres hjem igen. Hilsen Anna

Besvaret

Jeg syntes godt nok det var friskt at sætte efter dem på den måde og at du fik hevet en ud af bilen var sgu godt gjort. Det var godt nok ærgeligt at du ikke have nogle af os andre med. Min holdning er kort og godt, at sådan nogle lømler skal bare bures inde, mangel på respekt for andres ejendom. Jeg ved ikke hvor meget man ellers kan gøre, sætte noget video op og håbe på det er nogen som politiet kender i forvejen eller kan finde frem til.

Besvaret

Vi havde også "heldigvis" kun indbrudsforsøg, men min kærste har heller ikke tryg siden. Når vi kommer hjem er vi stadigvæk helt anspændt i kroppen end til vi er kommet ind og har set at alt er i orden..............meeeen jeg tror du har gjort det som vi andre bare håber på at vi kunne Give dem en forskrækkelse som de aldrig glemmer..... Håber at i kommer oven på igen.............tanker fra Johan & Maria

Besvaret

Bitter historie, men det er sku cool at du satte efter dem. Historien er jo næsten lige til AMG's udgave af BMWfilms. Det er altid kedeligt når man bliver krænket på den måde i sit eget hjem, da det er noget man husker længe.

Besvaret

Thumps up, det er genialt du ordnede dem så meget at de stak af 2 gang også. Problemet er bare lidt - ja nu har jeg haft kendskab til vagt og sikkerhedsbranchen i 10 år, og har siddet på lur, kort rondering med og uden hund, været patruljevagt, centervagt, personbeskyttelse .... you name it... En vigtig erfaring er at hvis man presser en narkoman for langt op i en krog gør han hvadsomhelst for at undslippe.... og har han så en skruetrækker i hånden kan den hurtigt sidde adskillige gange i kroppen. Narkomaner står bag mange indbrud, og er det mest ustabile. (Var ved at blive hugget af en brugt kanyle, da jeg ville jage en narkoman ud fra toiletterne på Holbæk station, men nu ved han hvad MagLite og ømme fingre betyder. Styr uden om de mennesker.) Cool du fulgte efter dem, bare husk at hvis du en anden gang skal stå på lur, så sørg for at have mobil m.v. i lommen. Det du ikke har i lommen når du simpelthen ikke at få med når andrealinet kører. Tro mig jeg har været i virksomheder hvor jeg pludseligt opdager jeg ikke er alene. Det er smartest at lede politiet med deres professionalisme og udstyr ind på sporet, så kan de tage affære og "give dem hund" :laugh:Det er bedre end de stopper op og tager slagsmålet som på tanken, som man måske taber til dem et sted langt ude på en skovvej, hvor man ikke aner hvor man er længere. Der kan gå ret lang tid før man bliver fundet liggende derude. Eller have givet den mærkelige situation den bonus, at du også havde smadret bilen fuldstændigt. Det vil din kæreste nok ikke takke dig for og intet er det værd, men man ser det som regel ikke i sin ophidselse. Skulle man overmande en tyv og foretage en civil anholdelse.... nu vil jeg ikke gøre mig klog på Svensk praksis som i danmark kaldes nødret. Men leger man Mcloud og binder banditten med strips olign til politiet kommer frem, så bliver man direkte ansvarlig for tyvens liv og helbred, samt alle evt skader han får. Det kan komme til at koste dyrt hvis han falder ned af en trappe for at gøre skade på sig selv. Et par gode råd: Fysisk sikring er ikke kun pigtråd, høje hegn og automatiske porte. Et pladslys er lige så meget en hindring. Der er ikke noget værre for en tyv, end komme ind på "rekonogcering" og opdage der tænder lys automatisk. Det kan ses langt væk og skriger i mørket om at her er der bevægelse. Nu skal man jo tgae højde for at dyr ikke skal fyre pladslyset af hver gang, så placering af disse sensorere skal udtænkes lidt. Det beste er hvis de er sløret, således at man ikke umiddelbart ser dem, eks i en fuglekasse eller andet, bare så den "ser" en gåede person eller en bil. Man skal jo heller ikke placere dem således at hver gang mikkel ræv er på natrondering, sætter den spore familiepanik i gang - med mor og børn i kælderen og far begynder at bestryge pladsen med haglbøssen ;-) Det kan også være en låst låge der gør at man er nødt til at gå et stykke med tyvekosterne før de kan læsse dem ind i bilen. Det de gerne vil er at hae en flugtbil så absolut tæt på gernings stedet som overhovedet muligt, og minimere den tid det tager at lave deres indbrud. Video overvågning elsker de i sverige, og tyvene hader det. Et skilt kan have lige så stor virkning som reel overvågning. Hvis man overvåger, så husk at gemme videoserveren et sted den ikke bliver stjålet, samt at man overholder gældende lov vedr dette. Falsk hund med skiltning og et par alvorligt tyggede grene og bolde nær hoveddøren, det VIL en indbrudstyv se, enten i første fase eller når han begår selve indbruddet. Det er for tyven en opvejelse af gevinsten vs. risikoen. Når skaden er sket Men husk at minde din kæreste på at det som er det værste er krænkelsen, selvfølgeligt er man "nervøs" for at de kommer igen. Husk at uvisheden som regel leger med en, og man begynder at byge falske trusselsbilleder op, det er meget naturligt. Alt frygt er baseret på det ukendte, og når man erkender det bliver det udvasket lidt. Men de tyve der kan betragtes som en slags mennesker der helst ikke vil i kontakt med ejerne, af det grej de stjæler. Hvis de skulle komme tilbage er vi oppe i nogle meget alvorlige straffe rammer modsat simpelt tyveri. Det ved disse gutter også godt, og de er ikke interesserede i dette rent fagligt, de skal bare lave hurtige penge, ikke sidde inde for noget der er meget værre uden gevinst. De ved også at SÅ får de hele politistyrken på nakken for alvor, hvor som sagen er nu mere er en - sorry... men en skide forsikrings sag. Tag nogle gode lange dybe snakke med din kæreste og jeres venner, og giv hende den tid der skal til for at snakke det samme igennem igen og igen til man bliver grundigt træt af det, jo mere der snakkes ud - jo nemmere kommer man videre. Utroligt mange traumer vi mennesker får i livet, kan faktisk snakkes ud. Du har fået noget af fustrationen ud ved at smaske lidt løs på dem, men din kæreste har kun dig, lad hende snakke så meget hun vil og især også når du syntes det er ved at være dig rimeligt ligegyldigt. Det er vigtigt for hende, i den fase må du ikke svigte hende. Og så prøv at finde ud af hvad der var værst, indbruddet, tingene, uvisheden eller krænkelsen af jeres hjem. I vil sikkert på sigt komme op med at krænkelsen af jeres hjem var det værste trods alt. Og husk det sker hver eneste nat for mange almindelige mennesker. Iøvrigt så husk på hvor mange gange de der gutter stak af fra dig, det var dig der holdt konflikten i live.... de ville bare væk. De tog en chance da de kom tilbage, det skulle de bare aldrig have gjort. Nu ved de hvad der kan vente fra det hus fremover, det har du tydeligt markeret. Hvis de kommer tilbage igen efter så mange gange er de for dumme, de ved jo der bor en hidsig småsindsyg dansker der vil jagte dem skåne rundt. Håber det hjalp lidt... P.S. Kan vi lige få lidt info på de der chips, jeg er fagligt paranoid, og elsker info på securitydevices og lign....

Besvaret

Så er der endnu gået nogle dage, og det er begyndt at komme på afstand igen. Der er i teksten ikke alle detaljer med. Men da jeg stod og ventede i garagen havde jeg 2 mobilteletfoner på mig og en fastnet. Den ene løb død for batt. da jeg var inde på tanken, og den anden prøvede jeg at ringe 112 fra da jeg satte efter dem 2.gang fra tanken. Men af en eller anden grund kunne den slet ikke komme igennem. Efter første indbrud satte jeg trådløst overvågning op i gargagen. Min ide var, at nå tyven kom for at se om bilen stod der, havde jeg det perfekte billede af ham/dem. Dette var også med nightvision så der ikke ville være problemer når det blev mørkt. MEEN havde selvfølgelig et stort problem. Jeg havde kun en VHS video som kun kunne optage 4 timer. Ville købe en dvd som kunne optage 12 timer men fik det aldrig gjort. De kom selvfølgelig om onsdagen EFTER de 4 timer. Og jeg mener altså ikke de er for kloge. De åbner nok og siger, NEEEEJ Et trådløst overvågning. DET nakker vi samt div. For SÅ er der sikkert ikke nogen som tjekker båndet... øøøh hvor dum kan man være. Til deres held var der ingen ting på båndet de første 4timer. øv øv øv Så synes jeg havde gjort en hel del på at forberede mig. Både mht. telefoner, overvågning og lign. Vi bor lidt uden for Helsingborg. En ugen inden det startede 06.11.05 kom der 3 gutter ind og bankede på. De spurgte om jeg ville sælge en bil. Jeg havde 4 biler til at stå på garagepladesen. Bilerne er fra 91 og ikke noget værd. Vi har brugt dem til ligegyldige ting som at køre ned til færgen, på lossepladsen, hente brænde og lign. Når der var noget galt med bilen, købte vi bare en anden da jeg ikke orker at rode med biler. Fint nok tænkte jeg og solge en af dem. Da vi så en uge efter fik indbrud sagde jeg til politiet at der havde været nogen og handle bil. Jeg gav dem personnummer som jeg selvfølgelig ikke havde fået sendt til vägverket. Lige der mistænkte jeg ikke direkte nogen af dem, men alligevel. Efter turen på tanken ved jeg så at det 100% ikke var nogen af dem. Men jeg bed mærke i at politiet spurgte mig om det var dem, for de havde afhørt køberen af min bil, og kunne ikke sætte ham i forbindelse til sagerne. Hmm normalt tager man jo ikke lige ud og afhører en som har handlet en bil på et så spinkelt grundlag. Så kan jo kun tænke mig til hvad der må have stået under hans personnummer da de tjekkede det op. Jeg kørte om aftenen tilbage til tanken og snakkede med personalet. De mente at de havde set lign. typer som jeg beskrev som unge sociale tabere. Kørte så over til adressen personalet havde givet mig. Ja der var ingen tvivl. DET lignede nettop lige en bolig for hele skånes socialbelastede unge. Jeg tog derop igen aften efter aften og holdt foran huset som jeg regner med at fyldt med værelser som et kollegie eller lign. I onsdags da jeg troppede op holdt min gamle bil så ude foran. hmmm. Jeg VED jo at det ikke er dem da jeg har set dem, men tror nu til gengæld at de har siddet og snakket om hvad ham danskeren ellers havde. Jeg besluttede at få ham på ham, men på den anden side havde jeg det også skidt med det. For når jeg tænker over det kom de 3 (30-36år) jo nettop og KØBTE en bil som de i grunden bare kunne have stjålet. """Tilføjet start""" Ja mens jeg sidder og skriver dette og kan se garagepladsen som ligger 50-70meter væk. Der kører en bil forbi langsomt og pejer ind på en af de andre biler som holder der. Jeg stiller mig ud for at se om den kommer igen. ca. 1min efter kommer den tilbage igen. Her hvor jeg bor laver man ikke bare en uvending længere oppe af vejen. Der fortsætter man fordi det er en landevej. De ser mig og hilser :o/ Det lignede en af de 3 personer som købte 1.gang. Igen kommer spørgsmålet, hvorfor ??? De kunne have stoppet fordi de ville noget i stedet for at køre forbi. Hvorfor pejer man ene af de 2 personer med langsom hastighed på min bil. En vej man må køre 90 på. Er BARE træt af man hele tiden skal være på vagt!!!! """"Tilføjet slut""" Ang. Sporring har jeg fået det fra www.guardsystems.dk Ring sælger Vibeke Petersen 39620045 eller skriv vibeke.petersen@gaurdsystems.dk Hun er rigtig flink. Hun ringede til mig fredag middag og jeg fik den chip nogle timer senere.

• 11 months later...
Besvaret

Og de kan blive ved ! Ja så er man på mærkerne igen. Selvfølgelig endnu et indbrud i vores aneks. Måske indbyder det også til det. Det er nogle dårlige bygninger som jeg skal have revet ned så snart vi er færdige med byggeprojektet. Værkstedet bliver aldrig rørt. Måske fordi det ikke er et råddent skur som det andet der ligger lidt længere væk. Men rigtig belastende at folk ikke kan holde sig væk. Nu havde jeg heldigvis fået sat lydløs alarm op efter sidste gang. Men jeg var nu lidt rund på gulvet efter at blive vækket kl 02.50 onsdag nat og tumler rundt i mørket for at komme hurtig i tøjet, og derefter kommer ud til 2 gutter omring de 30år stå inde i vores aneks igang med at tage ting frem som kunne bruges. Det var så der deres nat sluttede. Efter 10min-11min kom 1 Securitas og 3 Policebiler med 6 betjente og hunde. En hel time på maven og hovedet nede i det kolde våde græs, hænderne på ryggen i håndjern mens endnu en police kom og afhentede dem og gennemsøgte deres selvfølgelige stjålede Saab900. Ja så kan de fucking lære det. Meen tvivler nu stærkt på de lærer noget som helst. :fight:

Besvaret
De kunne slå dig ihjel!
Du tager helt fejl. Det var lige omvendt. Og ja helt klart. Jeg flytter lige i en lejlighed i downtown Malmø eller Helsingborg for den sags skyld pga. nogle tabere begår indbrud. Hvad tror du selv.
Godt set Zidane' date= prøv at se hvad der står i mandens signatur.....
:laugh:
Sådan skal det være, NIF. (nysgerrig...blev de frivilligt og ventede på lænkerne?
Den ene tog en stav på 1meter for at slå mig ned. Men fortalte at de skulle blive til politiet kom. :scared: Jeg er jo en person med et roligt sind :rose:.
  • 1 month later...
Besvaret

Føler med jer. . . men din historie/handling gjorde sku at jeg ikke kunne lade være med at oprette mig som bruger her på debatten, for lige at fortælle dig at jeg synes det var lækker handling. Havde selv gjort det samme, selvom det måske nok ikke er det klogeste, men hva..... :new:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...