Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle, Nu nærmer min kone og jeg os langsomt målet med at finde noget "ovre ved jer andre", og jeg har i den forbindelse et par spørgsmål jeg ikke kan finde nogle nyere svar på... 1. Vi har kontaktet Bredbandsbolaget, som lover at kunne levere 24/1 Mbit til ejendommen, men så siger kundeservice personen efterfølgende, at de IKKE kan levere IP telefoni på den forbindelse! Der er det så jeg undrer mig, med en linie ind, bør det jo ikke være noget problem da IP jo ikke kræver andet...eller gør det? (grønskolling på det punkt i IT!) Kan det betyde at jeg eks. ikke kan bestille et abonnement hos Redspot når BBB siger ovenstående, altså findes der virkeligt en fysisk hindring på "linien" som umuliggør IP telefoni? eller er det bare af uvisse årsager BBB der ikke vil levere varen til det område vi skal bo i? 2. Vi vælger at udelade fastnets telefon (medmindre det bliver et problem senere!), og istedet få en Svensk Mobil, er der nogle som har gode referencer til evt. firmaer med god service/pris? Venlig hilsen Thomas & Anne Katrine + En lille ny til Januar

Besvaret

1. I skal ikke høre på hvad bbb siger ang. ip! Det er bare en router på forbindelsen derhjemme, og så en adapter! Men der er en tråd hvor der står meget mere om det med ip! 2. Tele2 comviq er billige og det er halebop også. Men servicen er en by i rusland.

Besvaret

Vi bruger Telsome til IP (der får du dansk nummer = stor fordel for en grænsegænger) og djuice.se til mobil. Vi har heller ingen fastnet og har heller ikke brug for det. Det er næsten billigere at ringe fra den danske IP til en svensk nr end fra en normal svensk fastnet. Sidste måneds regning fra Telsome. 20,59 dkk + 20 kr i abonnement:)

Besvaret

Tak for svarene :-) Var det ikke Telsome der var en hel del problemer med iflg. tidligere tråd om IP telefoni? Fik det indtryk at Redspot var mere stabilt, eller tog jeg fejl? Det er godt nok skræmmende at se hvordan svenske mobil takster er 1/2 pris af danske...eller ser jeg forkert? Ved i noget om problemer med viderestilling fra "Dansk" IP telefon til Svensk mobil, eller er det billigere at bare at ringe direkte til den svenske mobil fra at dansk nummer? (Eksemplet er, at familien ringer til den "danske" IP telefon nr. som så viderestiller til svensk mobil når vi ikke er i hjemmet, men er i Sverige)

Besvaret
Tak for svarene :-) Var det ikke Telsome der var en hel del problemer med iflg. tidligere tråd om IP telefoni? Fik det indtryk at Redspot var mere stabilt, eller tog jeg fejl? Det er godt nok skræmmende at se hvordan svenske mobil takster er 1/2 pris af danske...eller ser jeg forkert? Ved i noget om problemer med viderestilling fra "Dansk" IP telefon til Svensk mobil, eller er det billigere at bare at ringe direkte til den svenske mobil fra at dansk nummer? (Eksemplet er, at familien ringer til den "danske" IP telefon nr. som så viderestiller til svensk mobil når vi ikke er i hjemmet, men er i Sverige)
Nej det var Telefin der var/er håbløse, jeg er tidligere Telefin kunde og har kun positive ting at fortælle om Telsome.. Vi viderestiller ikke, vi bruger primært danske mobiler i SE ("3" der er gratis ved roaming på svensk 3 net) . Hvis du viderestiller fra en dansk IP til en svensk mobil er det dig og ikke den der ringer op der betaler omkostningen for viderestilling. Ved direkte opkald betaler den der ringer op udlandstakst for at ringe til svensk mobil.
Besvaret

Ja nu kan jeg da godt se logikken i det med viderestilling fra dansk IP, da den jo opfattes som værende i DK :-) Så er det vel bare at opveje alle fordele og ulemper ved 3's gratis på danske net til andre 3, kontra det at bibeholde vores to Sonofon mobiler til 90 øre/min intet abbonement, og så ydermere to svenske mobiler + IP telefon til fastnet samtaler hjemmefra... Regne, regne, regne.... :-D

Besvaret
Ja nu kan jeg da godt se logikken i det med viderestilling fra dansk IP, da den jo opfattes som værende i DK :-) Så er det vel bare at opveje alle fordele og ulemper ved 3's gratis på danske net til andre 3, kontra det at bibeholde vores to Sonofon mobiler til 90 øre/min intet abbonement, og så ydermere to svenske mobiler + IP telefon til fastnet samtaler hjemmefra... Regne, regne, regne.... :-D
Du kan få mit budget... IP hos Telsome ca 25 kr i taletid + 20 i abonnement = 45 kr pr måned 2 * 3 mobil (vi ringer og sms'er som det passer os) = ca 650 kr pr måned Svensk mobil hos Djuice (indsat 100 kr for 5 mdr siden) = 5 kr Da vi havde 2 Telia mobiler gav vi mellem 1000-1300 dkk om måneden. Husk en roamingafgift på 6,50 i minuttet og sms til 2,50 løber rigtig hurtigt op...
Besvaret

Vores plan var nu, at de to danske telefoner vidrestiller til IP telefonen, når vi ikke er i DK, og så skulle de svenske mobiler kun være så det officielle sverige kan få fat i os, og at vi så talte lidt billigere sammen på det svenske net. IP telefonen er til samtaler med dem i DK. Bør det ikke kunne holdes på et rimeligt beløb, sålænge man husker at slukke/viderstille når man ikke er i DK? Det brude jo ikke være så dyrt, når folk ringer til vores DK mobil som så viderstiller til DK IP telefonen? Der er jo ingen roaming afgift dér! Det du skriver med jeres 3 mobiler, er det primært samtaler med hinanden, eller er det også til andre på begge sider af vandet og både mobil og fastnet?

Besvaret

Jeg ville da sige at en svensk mobil der ligger derhjemme er rigeligt, og så 2 tre telefoner. og så måske en ip telefon. Men der er altså ikke nogen der siger at man skal have svensk mobil, jeg købte det kun for at kunne sætte ann. ind på blocket.

Besvaret
Vores plan var nu, at de to danske telefoner vidrestiller til IP telefonen, når vi ikke er i DK, og så skulle de svenske mobiler kun være så det officielle sverige kan få fat i os, og at vi så talte lidt billigere sammen på det svenske net. IP telefonen er til samtaler med dem i DK. Bør det ikke kunne holdes på et rimeligt beløb, sålænge man husker at slukke/viderstille når man ikke er i DK? Det brude jo ikke være så dyrt, når folk ringer til vores DK mobil som så viderstiller til DK IP telefonen? Der er jo ingen roaming afgift dér! Det du skriver med jeres 3 mobiler, er det primært samtaler med hinanden, eller er det også til andre på begge sider af vandet og både mobil og fastnet?
Vores "3" mobiler bruger vi til samtaler i Dk og SE til hinanden og til andre udenfor "3". Vi ringer primært svenske numre fra vores IP telefon. Du betaler stadig afgift for at viderestille opkald fra mobil til fastnet. Også selvom det er DK-->DK. Det mener jeg bestemt man gør...
Besvaret

Du kan så ikke få IP Telefoni via Bredbåndsbolaget men du kan bare tage en anden feks. Redspot.dk Bredbåndsbolaget kan/vil kun acceptere deres egen IP Telefoni på deres eget bredbånd. Det betyder bare at man ikke kan tage Bredbåndsbolagets IP telefon med ud i byen og ringe fra et andet bredbånd. Men du kan sagtens välge en anden leverandör af IP telefoni og Köre på Bredbåndsbolagets internetlinie, det kan de ikke forhindre. Jeg har selv Bredbåndsbolagets Internet med 10 MB (opgraderes til 100 Mb til marts) og der har jeg også mit svenske IP telefonnummer på, men det er fordi det er bredbånd og ikke ADSL som du skal have. Derudover har jeg et dansk IP telefonnummer (Unifon.dk) så jeg ringer til lokal pris til familie og venner i DK. Så du välger bare en eller anden leverandör af IP Telefoni, feks. Redspot.dk som har flatrate i skandinavien.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...