DKSEFR Skrevet December 1, 2005 Rapporter Skrevet December 1, 2005 Nu er det igen blevet tid til der skal ske lidt fornyelse i bilparken. Er der nogen som har erfaring med Porsche Cayenne S. Ved godt den er tørstig men det betyder ikke det store. mvh peter
Guest Supermule Besvaret December 1, 2005 Rapporter Besvaret December 1, 2005 Jeg var skuffet.... Vælg turbo'en istedet.
Miriam Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Hej Peter Porschen bliver jo af bilpressen gennerelt udnævnt til den bedste SUV, ja jeg tror det er fælles for dem alle er at de er lidt tørstige primært i by pga vægten. Det jeg tror man skal se på er hvis pengene er til det så gå efter topmodellen. Ligsom på X5 er der ikke meget forskel på benzin økonomien (real life) på R6erne og V8erne da 6erne skal arbejde meget mere. Men ligemeget hvad der den solid, fantastisk velkørende uanset motor. Men afhængig af hvad du kommer fra (billedet) så kan det være en stor omvæltning, selv om Porsche, mercedes og BMW, mere end andre har taget udgangspunkt "onroad" i deres SUVer så er man ikke i kontakt med vejen på samme måde som en SLK eller lignende, din kørefornemmelse bliver noget helt andet, men de er skønne at køre på deres måde.
Michael Stilling Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Ups - kom lige til at skrive i fruens navn :-)
DKSEFR Besvaret December 2, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 2, 2005 Havde faktisk også overvejet lidt turbo modellen men syntes den er forholdsmæssig for dyr i forhold til de ekstra kræfter man får. Og som nummer to bil bliver det måske lige frisk nok ;-) mvh peter
Guest Supermule Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Du kommer til at hade dig selv hvis du ikke vælger turbo'en... Der er ikke meget gensalg i S'eren, da folk typisk vil købe topmodellerne efter et par år!
Michael Stilling Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 Der er jeg ikke helt enig Brian, det er højest sandsynligt det vi to ville have gjort. Sagen er at topmodellerne smider alvorlige summer i det såkaldte kantstens penge og det fortsætter de me hvor de mindre modeller holder sig bedre. Folk teger generelt e mindre da de ofte er bange for benzin økonomi, værkstedsregninger, forsikring i håbet om at det går bedre med den lille model. Men et handler jo om Peters behov vs budget samt hvad han synes dækker ikke så meget andet.
DKSEFR Besvaret December 2, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 2, 2005 Det er jo trods alt en SUV så det behøver ikke være en raket. Den må gerne kunne flytte sig uden man behøver at træde speederen igennem gulvet men rigtig hurtig behøver den ikke at være. Må se om jeg kan finde en forhandler der har begge modeller.....det kan jo være man hurtig skifter mening så......det er sket før ;-) Michael, har du fået solgt din Alpina? Såfremt du skulle kende nogen som ville være interesseret i min må du endelig sige til. mvh peter
Michael Stilling Besvaret December 2, 2005 Rapporter Besvaret December 2, 2005 hej Peter nå det er dig, det sku længe siden - hvor blev du af til Alpina Jubilæet ? Nej Jeg har ikke solgt en, det er stadig et niche markee hvor tingene ikke flytter sig meget. Det er heller ikke fordi den skal sælges, men jeg har 3 biler med automatgear ville gerne have en uen også selv om Alpina me Automat er ennu mer en fornøjelse. Den er i Concoure stand, så det er ikke for en hver pris, nu er den også pakket væk for vinteren.
DKSEFR Besvaret December 3, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 3, 2005 Michael, Jeg ville også gerne have været med men arbejdsbyrden var alt for stor lige der så måtte blive hjemme og arbejde i stedet :( Min Alpina er også pakket ned for vinteren. Har muligvis fundet en køber men bliver det ikke til min pris så sælger jeg den ikke :-) mvh peter
steffenr Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Hvad med en Infiniti Fx 45 den er speciel der køre ikke så mange rundt af dem, og så er den også ok hurtig
aj Besvaret December 3, 2005 Rapporter Besvaret December 3, 2005 Hvad med en Infiniti Fx 45 den er speciel der køre ikke så mange rundt af dem' date=' og så er den også ok hurtig[/quote'] Og så ser den rigtigt lækker ud! Fed SUV.
DKSEFR Besvaret December 4, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret December 4, 2005 Jeg er enig i af en fx 45 er en fed SUV. Syntes dog at bagenden ligner lidt en voksen Alfa 147. Er også lidt usikker på hvordan den vil holde prisen. Mener stadig at de tyske biler holder prisen væsentligt bedre ved brugtsalg. Peter
thomas_lund Besvaret December 4, 2005 Rapporter Besvaret December 4, 2005 Kvaliteten af FX45 er vist også lidt lala - har en kammerat i USA, som lige har afleveret sin FX45 tilbage til sælgeren. Kvaliteten var simpelthen skod, og alt gik i stykker kontant. Den kørte ellers som en drøm, og havde en fed motor. Han kunne selvfølgelig være uheldig med en mandagsbil, men må måske lige spørge sig selv om det bliver nemt at få reservedele hjem når det går galt.
steffenr Besvaret December 4, 2005 Rapporter Besvaret December 4, 2005 Kvaliteten af FX45 er vist også lidt lala - har en kammerat i USA, som lige har afleveret sin FX45 tilbage til sælgeren. Kvaliteten var simpelthen skod, og alt gik i stykker kontant. Den kørte ellers som en drøm, og havde en fed motor. Han kunne selvfølgelig være uheldig med en mandagsbil, men må måske lige spørge sig selv om det bliver nemt at få reservedele hjem når det går galt. det er jo en nissan ligesom lexus er en toyota etc. etc. så der burde vel ikke være dt store plus at der er Autoriseret Forhandlere af dem i sverige, så der burde vel ikke være det store.
Michael Stilling Besvaret December 5, 2005 Rapporter Besvaret December 5, 2005 Ja der er jo mange på markedet af de her SUVer - min erfaring siger mig at hvis man vælger en amerikaner så skal man vende sig til en lidt anden kører stil, de er ekstremt bløde at kører i (alt for meget efter min mening) hvor europæerne er langt mer kontante og faste i undervognen. Jeg her absolut ikke kendskab til japanerne men har dog hørt Lexus skulle være ret god. Vi har fået en X5 og den må jeg sku sige i den grad overasker positivt, men jeg synes også selv i amerikanske test at det er Porsche og BMW det topper hver gang, med mindre man smider dem i tærren med en rangerover og en Discovery, så har vi baladen. Men du skal da vælge den bil du bedst kan lide, og føler dig mest hjemme i, jeg synes sku altid jeg er uenige med de fleste motor joanalister ofte går de også meget op i små ligegyldige ting som ingen betydning har, bare for underholdningens skyld.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu