laughingfrog Skrevet December 6, 2005 Rapporter Skrevet December 6, 2005 Hejsa herinde. Jeg er just flyttet til malmø, og er begyndt at kigge lidt billigere løsninger end min danske mobil, hvad angår telefoni med hjemlandet. :) Jeg skal også kunne ringe billigt til rumænien fra tid til anden, og har set at bla misumi (mener jeg de hedder) har billig telefoni dertil. Er der nogen som kender til begrænsninger ved at bruge andre IP telefoni udbydere end BBB's eget? Tænker herpå om de lukker for visse porte gennem deres servere. Jeg bor i bostad, men bredbands udtag i væggen, hvis det har nogen betydning. På forhånd tak Mikael
Gio Besvaret December 6, 2005 Rapporter Besvaret December 6, 2005 Alle gængse IP-telefoni-udbydere burde virke. Jeg mener ikke BBB spærrer for de normale VoIP-porte. Skulle de endelig gøre det, så kan du omkonfigurere din adapter. Alternativt kan du sætte denne til at køre STUN - så burde den selv finde ud af at connecte/logge på igennem "gængse huller". Jeg bruger selv Redspot til IP-telefoni - men vil nok anbefale dig Telsome, da de er nemme at få op at køre. Især hvis du er lidt mindre "kyndig" udi opsætning af router/VoIP-adapter.
Guest carspar Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 Rigtigt Gio, jeg har BBB idag, jeg har også BBB's IP telefoni men derudover har jeg også en dansk IP telefon fra Unifon. BBB's Ip telefoni virker kun på BBB og ikke på andre net. Unifon's IP telefon virker fra alle bredbåndsudtag i hele verden. BBB spärrer mig bekendt ikke for andre. Jeg har dog DHCP i nin router. Jeg har haft lidt 1 dags bövl med BBB's IP telefoni med i löbet af 6 måneder så fint nok. Jeg har aldrig hafty bövl med Unifons Telefoni. Med bövl mener jeg også lidt "knas" (klemt tale)
Guest Supermule Besvaret December 7, 2005 Rapporter Besvaret December 7, 2005 Jeg har haft en del bøvl med Redspot... Aksel er dog meget hjælpsom med support. Dog er deres opsætning lidt tricky og det virker ikke bag en restriktiv firewall... :) Dog er dette problem løst ved at begrænse adgangen til diverse åbne porte til kun denne ene IP adresse.
Guest moha Besvaret December 9, 2005 Rapporter Besvaret December 9, 2005 Clubtele http://www.callback.se/telefoni_mobiltelefoni_internet/bredbandstelefoni.htm er et godt alternativ til Telia.
Thomas Besvaret December 10, 2005 Rapporter Besvaret December 10, 2005 http://www.callback.se/telefoni_mobiltelefoni_internet/bredbandstelefoni.htm er et godt alternativ til Telia. Har du erfaring med dette? For det lyder da til at være meget godt
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu