Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu begynder skisæsonen snart og det kan kun gå for langsomt med at få spændt skiene fast og komme ned ad bakken :th2: Tænkte derfor på om der er andre herinde der har det på samme måde og som evt. er friske på en endagstur til et af de områder der ligger lige nord for Malmø??? Det er jo ikke Alperne, men i mangel af bedre, så tror jeg fint at man kan få en enkelt dag til at gå på pisterne :) Havde tænkt mig at tage afsted engang i januar måned - inden ferierne starter.........

Besvaret
Nu begynder skisæsonen snart og det kan kun gå for langsomt med at få spændt skiene fast og komme ned ad bakken :th2: Tænkte derfor på om der er andre herinde der har det på samme måde og som evt. er friske på en endagstur til et af de områder der ligger lige nord for Malmø??? Det er jo ikke Alperne, men i mangel af bedre, så tror jeg fint at man kan få en enkelt dag til at gå på pisterne :) Havde tænkt mig at tage afsted engang i januar måned - inden ferierne starter.........
Øhh lige nord for malmø??? Kender kun til isaberg og det ligger 20 mil herfra!
Besvaret
Øhh lige nord for malmø??? Kender kun til isaberg og det ligger 20 mil herfra!
Ja Thomas, nu er Sverige jo et lidt større land end lille DK - så 100 - 150 km nordpå betragter jeg altså som værende lige nord for Malmø ;) :th2:
Besvaret
Jeg har en mand her hjemme, der helt sikkert er frisk..... :th2: Så det er bare at til skrive en PM til mig evt, så kan vi udveksle nærmere kontakt detaljer og så kan "i" jo selv snakke sammen om hvordan og hvorledes. smil fra
Guest Supermule
Besvaret

Hele La Familia herhjemme er friske!! Hvad med en Sunddebat tur??? Kunne være hyggeligt med picnic kurv ognhele balladen!!

Besvaret
Havde tænkt mig at tage afsted engang i januar måned - inden ferierne starter.........
Damn, jeg ville gerne ha' været med, men min ferie starter i begyndelse af januar og varer en måned ... ;) øv øv Mon ikke turen skal arrangeres forholdsvis spontant ? Det har været lidt sløjt med sne de sidste par år, også selv om de har haft kanonene igang.
Guest Supermule
Besvaret

De havde da en lang sæson sidste år Palle??? Der lukkede de da først i April måned.

Besvaret
De havde da en lang sæson sidste år Palle??? Der lukkede de da først i April måned.
Hvor henne ? Da ihvertfald ikke på Valåsen...(?)
Besvaret

Så vidt jeg kunne se på diverse hjemmesider, så åbner de fleste pister i uge 51-52 og der er snekanoner på samtlige steder. Er der ikke nogle af jer som har boet her i flere år, der har været oppe på ski og måske kunne dele lidt ud af erfaringer?? :p Kan da godt være at Palle har ret i at det skal arrangeres forholdsvis spontat - ved det ikke :confused: Nå, men i hvert fald er jeg glad for at der er nogle her på debatten der er friske på en tur. Jeg skal 100% afsted mere end én gang i år - love skiing :love: :) NB Taget fra Sydalpin.se: (Ligger 70 km fra Helsingborg) Aktuellt just nu: SKIDÅKNING Vi öppnar den 25 december om kylan kommer som vanligt

Besvaret
Så vidt jeg kunne se på diverse hjemmesider' date=' så åbner de fleste pister i uge 51-52 og at der er snekanoner på samtlige steder. [/quote'] Selvom de åbner i uge 51-52 og har snekanoner, er det jo ikke det samme som de kan producere sne. En snekanon er faktisk meget simple. Den sprøjter vand ud med et højt tryk, og der skal være frost før de fungere. Eller, ihvertfald før der kommer noget sne ud af dem. Ellers er det bare en avanceret bruser
Besvaret
Vi er 2 friske boardere som er klar på en udflugt! :th2:
Hmm boardere. er det ikke dem der bare sidder alle mulige steder på pisterne og er i vejen for de rigtige skiløbere? :fight:
Besvaret
Jo det er helt rigtigt at vi har større kontakt med sneen da vi falder hele tiden ;)
Kan bare huske da jeg boede i Østrig at der sad sq altid snowboardere de underligste stedder på pisten og specielt lige under pukler på pisten så man ikke kunne se dem :scared:
Besvaret

Ja de der Moonboots i xtra hård plast gør ikke noget godt for nogen :laugh: men det er rigtigt at boardere godt kan li at smide sig midt på pisten for at tage en slapper, hvilket jo ikke altid er så smart! Vi klager dog også hele tider over store grupperinger af skiløbere som synes det er smart at holde møde lige neden for hvor vi bliver smidt af med liften (vi har kun én ben fastspændt på dette tidspunkt så det kan godt være lidt tricky at få sig styret udenom) :scared:

Besvaret

Jeg er kun bange for de snowboardere der ikke kan finde ud af det. Er før blevet pløjet ned bagfra af én som ikke styrede brættet :rolleye: Nu bliver jeg sku' utryk bare jeg hører lyden af et board der kommer bagfra :scared:

Besvaret
Omvendt går man ikke rundt i plastik støvler og ligner en der har skidt i bukserne :D
Heheh...eller man skal høre på dem jamre om at de skal tilbage til lejligheden før de kan gå på afterski... Men jeg er helt sikkert også frisk på en lille tur op i det svenske ski-land.
Besvaret
Jeg er kun bange for de snowboardere der ikke kan finde ud af det. Er før blevet pløjet ned bagfra af én som ikke styrede brættet :rolleye: Nu bliver jeg sku' utryk bare jeg hører lyden af et board der kommer bagfra :scared:
kan godt se det ikke var rart for dig! Skal nok love vi holder os foran dig på hele turen :lol::thumbup:
Besvaret
Jeg er kun bange for de snowboardere der ikke kan finde ud af det. Er før blevet pløjet ned bagfra af én som ikke styrede brættet :rolleye:
Så har du jo ikke kørt hurtigt nok. En snowboarder overhaler sq aldrig når først man er kommet ned i ægget :th2:
Besvaret

De sidste 2år har vi været meget i Vallasen.se Har også prøvet Isaberg men det var slet ikke værd at køre efter. Sidste år var bare en l.... sæson uden rigtig sne. Håber det bliver bedre i år. For 2 år siden tog vi til Vallasen næsten hver weekende der var sne. Nok 8 gange i alt. Og kører ikke længere til Isaberg.. Men sjovt er det, og kan kun vente på at der falder sne igen ;o)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...