Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Når man har IP-telefoni skal man jo lige vende sig til at alle samtaler starter med: "Hold op hvor er din telefon dårlig". :thumbdown Nå men hvad faen så får man jo fred :D

Guest Supermule
Besvaret

Har du tjekket dine protokoller??? Brug dem der komprimerer talen, således at din forbindelse bliver belastet mindst muligt. Bruger du QoS???

Besvaret
Når man har IP-telefoni skal man jo lige vende sig til at alle samtaler starter med: "Hold op hvor er din telefon dårlig". :thumbdown Nå men hvad faen så får man jo fred :D
Så er der bestemt noget galt hos dig Steen. Folk der ringer her forstår slet ikke at der IP. De kan slet ikke høre støj eller kradsen eller udfald. Faktisk er vores IP-linie 100 % klar, hvor vores gamle Telia linie var dårlig og havde en rungende lyd. Tror Ulmus engang skrev det lød som stod man på bunden af Øresund...den beskrivelse passede ok.
Besvaret

Jeg tror også at du har et problem Steen Jeg har min svenski IP telefon hos Bredbandsbolaget det körer uden ekko Jeg har min danske IP telefon hos Unifon og der har heller aldrig väret nogen ekko eller stöj Min svenske er en almindelig telefon via en adapter. Min Danske er en rigtig IP telefon.

• 2 weeks later...
Besvaret

Jeg må indrømme jeg også har noget støj. Men det er blevet MEGET bedre efter jeg skiftede teleudbyder, og endnu bedre igen efter jeg fik opgraderet min ADSL. Sikkert nyere grej på telestationen. Måske resten skyldes en ikke alt for dyr tråløs telefon, der er plugget i hele herligheden. Sten du kan prøve at tage den med på arbejde eller til en makker der har ADSL, og se om din boks stadigt giver den lydkvalitet. Alternativt prøv med en anden telefon. Så får du kogt problemet lidt ned til noget konkret. Supermule: Hvadeh Supermule, kan du forklare det der så vi andre kan forstå det? Vi elsker at pille, man føler sig klog når noget man ikke ved hvad er - lykkes .... He he he he... :-)

Besvaret
Jeg må indrømme jeg også har noget støj. Men det er blevet MEGET bedre efter jeg skiftede teleudbyder' date= og endnu bedre igen efter jeg fik opgraderet min ADSL. Sikkert nyere grej på telestationen. Måske resten skyldes en ikke alt for dyr tråløs telefon, der er plugget i hele herligheden. Sten du kan prøve at tage den med på arbejde eller til en makker der har ADSL, og se om din boks stadigt giver den lydkvalitet. Alternativt prøv med en anden telefon. Så får du kogt problemet lidt ned til noget konkret. Supermule: Hvadeh Supermule, kan du forklare det der så vi andre kan forstå det? Vi elsker at pille, man føler sig klog når noget man ikke ved hvad er - lykkes .... He he he he... :-)
Samtale-codecs - hvad bruger de af båndbredde, og hvad kan de: http://gratissip.dk/frontend/SamtaleCodecs QoS - hvad er det, og kan den gøres tam?: http://gratissip.dk/frontend/QoS & http://gratissip.dk/frontend/QualityOfService Ovenstående er bare et par letforståelige sider på dansk. Nørd-litteratur forefindes i rigelige mængder, hvis det ønskes. Google er din tidskrævende ven i dén retning ;)
  • 2 weeks later...
Besvaret

Jeg er så dum og fatter ikke så meget af det tekniske. Hjälp mig. Hvad kräves der af forbindelse hvis man skal have IP telefon. Vi har en MEGET langsom bredbånds forbindelse. Isdl hedder det måske, altså via telefon stikket, fungerer det ?

Besvaret
Jeg er så dum og fatter ikke så meget af det tekniske. Hjälp mig. Hvad kräves der af forbindelse hvis man skal have IP telefon. Vi har en MEGET langsom bredbånds forbindelse. Isdl hedder det måske' date=' altså via telefon stikket, fungerer det ?[/quote']IP-telefoni kræver, som hovedregel, en forbindelse til internettet der leverer minimum 256kbps ned (ind) og 128kbps op (ud). Hent TP-Test her http://tptest.se/ - og test din hastighed. "Hämta test för windows" oppe til venstre. Så tager vi yderligere info, når du kan gi´ os et fingerpeg om din hastighed til internettet. Desuden er der skrevet et væld af info om forskellige teknikker, udbydere af ip-telefoni osv osv. her i "IT & Telefoni"-hovedgruppen. Gør dig selv en stooor tjeneste, og sæt lidt tid af til en gennemgang af indlæggene. Det giver et godt grundlag at starte på.
Besvaret
Nå det kan jeg vist glemme' date=' jeg kan höjst få ADSL 2 m/bits så det kan vist väre lige meget, men tak alligevel.[/quote']2mbps ADSL er lig med 2048kbps i download, og typisk 512kbps i upload. Altså 8x/4x minimumskravene for at det skal have en chance for at fungere bare nogenlunde. Så hvad er problemet, Skallstorp? Hvad fik du ud af den der Tp-Test? Alternativt kan du prøve den her: http://speedtest.raketforskning.com/testing-your-speed.html - det er bare én blandt utallige hastigheds-tests du kan køre direkte fra din browser. Kopiér resultatet herind bagefter.
Besvaret
Jeg har 8/1 Mbit hos comhem og har lige lavet en test. Flååååt comhem :mad:
Problemet med ComHem-linien er jo at den er delt, ikke sandt? Mener den terminerer nede i jeres "kabel-tv"-skab, og at i så er et vist antal om at dele båndbredden. Og tidspunktet her omkring 18-20 stykker er jo et typisk tjekke-post-inden-vi-skal-spise-og-ha-kaffe-tidspunkt *s* Ergo er din download syg, men din upload (som folk jo ikke udnytter nær så meget) ser fornuftig ud.
Besvaret
Problemet med ComHem-linien er jo at den er delt' date=' ikke sandt? Mener den terminerer nede i jeres "kabel-tv"-skab, og at i så er et vist antal om at dele båndbredden. Og tidspunktet her omkring 18-20 stykker er jo et typisk tjekke-post-inden-vi-skal-spise-og-ha-kaffe-tidspunkt *s* Ergo er din download syg, men din upload (som folk jo ikke udnytter nær så meget) ser fornuftig ud.[/quote'] Nu var det jo ikke for mig selv, men serveren jeg opgraderede og hvis man opgraderer fra 256 til 1024, så synes jeg man skal have lidt mere 3-400.
Besvaret
Nu var det jo ikke for mig selv' date=' men serveren jeg opgraderede og hvis man opgraderer fra 256 til 1024, så synes jeg man skal have lidt mere 3-400.[/quote']Øh...om det er dig selv eller serveren er vel ligegyldigt. Du dropper en hastigheds-test, og jeg filosoferer over manglen på hastighed ;) Har du separat linie til serveren?...siden du skriver det sådan.
Besvaret
Øh...om det er dig selv eller serveren er vel ligegyldigt. Du dropper en hastigheds-test, og jeg filosoferer over manglen på hastighed ;) Har du separat linie til serveren?...siden du skriver det sådan.
Nej, men du skriver : "din upload (som folk jo ikke udnytter nær så meget) ser fornuftig ud.". Og det var jo netop uploaden jeg skulle bruge til serveren.
Besvaret

Min test. Hej Steen, har osse 8 mbit hos com hem, mine værdier er Tcp Sändning 957,47 kbit/s Motttagning 4.07 Mbit Udp sändning 1.02 Mbit Motttagning 7,49 Mbit Bor osse selv i Helsingborg. Og man deler ikke sin forbindelse med andre hos comhem, den der mente det.

Besvaret
Nej' date=' men du skriver : "din upload (som folk jo ikke udnytter nær så meget) ser fornuftig ud.". Og det var jo netop uploaden jeg skulle bruge til serveren.[/quote']Klart.... Serveren skal jo netop bruge upload. Tanketorsk herfra :rolleye:
Besvaret
Og man deler ikke sin forbindelse med andre hos comhem' date=' den der mente det.[/quote']Ok...super - mente bare jeg havde læst noget brok et sted for et stykke tid siden. Men eftersom jeg ikke kan hitte noget om det på Google, så var det nok "dengang". Men så er der jo også et eller andet grueligt galt med Steens forbindelse. *hmm*
Besvaret
2mbps ADSL er lig med 2048kbps i download, og typisk 512kbps i upload. Altså 8x/4x minimumskravene for at det skal have en chance for at fungere bare nogenlunde. Så hvad er problemet, Skallstorp? Hvad fik du ud af den der Tp-Test? Alternativt kan du prøve den her: http://speedtest.raketforskning.com/testing-your-speed.html - det er bare én blandt utallige hastigheds-tests du kan køre direkte fra din browser. Kopiér resultatet herind bagefter.
Skallstorp: Hvad blev det til med den test? Hvis vi skal kunne hjælpe dig, så må du lige spænde hjelmen ;) Medmindre det ikke var så vigtigt alligevel *s*
Besvaret

Mht IP-Telefoni - så kører vi på en 500/400 kbit forbindelse (0,5 mbit bredband hos Telia) og det fungerer udmærket med G.711 protokollen. Dog kan det godt give lidt knas hvis man samtidig loader en grafiktung side eller allokerer for meget båndbredde til anden brug på PC'en. Jeg syntes ikke helt QoS funktionen i LinkSys routeren fungerer optimalt til at forhindre hakker i lyden. Men kort - hvis du ikke sender/henter for store datamængder samtidig med at der ævles i telefonen kører det fin på en relativt langsom forbindelse.

Besvaret

Du må være uheldig... Jeg har ip telefoni, fra telsome og det fungere udmærket, faktisk har jeg ikke hørt noget brok. Men sidder selvfølgeligt også på en lidt større forbindelse end din, teoretisk skulle det være en 100mbit, men det er vist snare nærmer 17-20 mbit begge veje. Men din linie skulle være stor nok, hvem har du ip telefoni igennem ?

Besvaret
...teoretisk skulle det være en 100mbit' date=' men det er vist snare nærmer 17-20 mbit begge veje.[/quote']Var det ikke dig der havde 100mbit via Ownit? Overvejer nemlig at opgradere min 10´er hos selvsamme firma. (edit 060118: 100Mbit er nu en realitet.)
Besvaret
Gio: Jeg har nok opgivet det med IP telefon. Det kan ikke svare sig ifölge min söns udregninger. Jeg vil bare kunne spare på Dk samtalerne og de koster bare 21 öre/min så... Men tak for hjälpen.
Helt iorden, Skallstorp. Husk dog på at de fleste VoIP-udbydere i DK har interne aftaler, der gør at opkald fra én VoIP-bruger til en anden er gratis. Så eftersom udbredelsen tager fart, så er det måske værd at overveje på et senere tidspunkt. Bare sådan til information :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...