Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Jeg skal over og have nøglerne til min nye lejlighed idag og har brug for et posthus i eller omkring Bunkeflostrand, er der mon nogen herinde der lige kender adressen på nærmeste? I øvrigt velkommen til mig selv :new: , flytter officielt til SE pr. 1/1-06 - men får som nævnt nøglerne idag :thumbup: PS: Er der iøvrigt nogen der kender til et billigt sted (DK eller SE) at leje en bil der er større end alm kassevogn (jeg har stort kørekort, men har ikke brug for en sættervogn eller noget :laugh: , bare een der kan tage de store ting i en enkelt tur over broen) /Henrik

Besvaret

mange tak :th2: - kan se på ICA's webside at det ligger Klaghamnsvägen 40, det ser ud som om det lige rundt om hjørnet når man kommer fra Annestad ad Gottorpsvägen - kan ikke være meget nemmere. Thanx.

Besvaret

tak for hjælpen begge - jeg skulle jo så have skrevet i mit spørgsmål hvad jeg skulle bruge posthuset til :sick: , så havde jeg nok fået at vide at man ikke kan betale regninger på posthuset men skal til "Svensk Kassaservice" ... jeg fandt da frem til Järnvägsgatan (tror jeg det var) i Limhamn :new: <- både herinde og i Sverige :flov:

Besvaret
tak for hjælpen begge - jeg skulle jo så have skrevet i mit spørgsmål hvad jeg skulle bruge posthuset til :sick: , så havde jeg nok fået at vide at man ikke kan betale regninger på posthuset men skal til "Svensk Kassaservice" ... jeg fandt da frem til Järnvägsgatan (tror jeg det var) i Limhamn :new: <- både herinde og i Sverige :flov:
He he...det kan jo smutte. Men så fik du også oplevet SK´s uhyrlige gebyrer - og fundet ud af at regninger helst skal betales via Nettet ;)
Besvaret

ja, det var godtnok et sygt gebyr - men procentmæssigt var det ikke så slemt, da det var depositum samt første måneds leje, der skulle betales ... og jeg kan ikke betale via nettet endnu, da jeg ikke har fået svensk personnummer (hurra julelukket på CPR-kontoret, så ender det vel med at jeg først får mit flyttebevis i midten af januar :mad: ) og derfor ikke har fået en svensk bankkonto/netbank

Besvaret
ja' date=' det var godtnok et sygt gebyr - men procentmæssigt var det ikke så slemt, da det var depositum samt første måneds leje, der skulle betales ... og jeg kan ikke betale via nettet endnu, da jeg ikke har fået svensk personnummer (hurra julelukket på CPR-kontoret, så ender det vel med at jeg først får mit flyttebevis i midten af januar :mad: ) og derfor ikke har fået en svensk bankkonto/netbank[/quote'] Jeg vil nu lige sige at mine forældre har fået bank konto og netbank herover uden person nr, da de ikke er flyttet over på papiret endnu men bare har købt huset, så det kan lade sig gøre uden. De har fået et fiktivt et !
Besvaret

Det kan jeg bekræfte at jeg også fik. Nordea oprettede mig og min netbank virker fint - jeg skal bare taste mit aftalenummer ind ved login til netbank i stedet for mit personnummer. Så skal jeg bare tage mig sammen en dag og fortælle Nordea sverige at de gerne må få mit personnummer nu og til at ændre det :)

Besvaret

ahh :eek: ok .. det er bare fordi jeg har Skandiabanken herhjemme og ville have den samme derovre, og hos dem opretter man bare sig selv som kunde på nettet og modtager så adgangskoder mv. med posten - jeg prøver at ringe til dem straks og klage min "nød" :laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...