Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Daginstitution billigere hahaha Det er vist en sandhed med modifikationer......Bortset fra mad er Danske daginstitutioner LANGT mere fleksible: 1: Får Du barn nr. 2, kan Du ikke få nr. 1 passet....jo på halvtid...fedt at amme sin nyfødte i 1,5 time og samtidigt have en 2-årige krudtugle løbende rundt!!! 2: Der bliver ser MEGET skævt på én vis man holder en fri dag eller en miniferie og man stadigvæk aflevere børnene i institution...Undskyld Frøken Sverige, men det kunne jo være man havde brug for at få ryddet huset op, købt ind og stresset lidt ned!! 3: Bliver man arbejdsløs, bliver dit barn smidt ud af daginstitution...man er ihvertfald ikke berettiget til en plads... Så det punkt holder simpelthen ikke......Venligst sammenlign bananer med bananer!!!!!!

Besvaret
Det er vist en sandhed med modifikationer......Bortset fra mad er Danske daginstitutioner LANGT mere fleksible: 1: Får Du barn nr. 2, kan Du ikke få nr. 1 passet....jo på halvtid...fedt at amme sin nyfødte i 1,5 time og samtidigt have en 2-årige krudtugle løbende rundt!!! 2: Der bliver ser MEGET skævt på én vis man holder en fri dag eller en miniferie og man stadigvæk aflevere børnene i institution...Undskyld Frøken Sverige, men det kunne jo være man havde brug for at få ryddet huset op, købt ind og stresset lidt ned!! 3: Bliver man arbejdsløs, bliver dit barn smidt ud af daginstitution...man er ihvertfald ikke berettiget til en plads... Så det punkt holder simpelthen ikke......Venligst sammenlign bananer med bananer!!!!!!
Aj, hvor latterligt. Det giver jo ingen mening.
Besvaret
2: Der bliver ser MEGET skævt på én vis man holder en fri dag eller en miniferie og man stadigvæk aflevere børnene i institution...Undskyld Frøken Sverige, men det kunne jo være man havde brug for at få ryddet huset op, købt ind og stresset lidt ned!! QUOTE] Hej Jens, Tilgiv mig hvis det er et dumt spørgsmål (jeg har ingen børn endnu)... men hvordan finder institutionen egentlig ud af at du holder en fridag??? Er du nødt til at fortælle dem alt?
Besvaret
Hej Jens, Tilgiv mig hvis det er et dumt spørgsmål (jeg har ingen børn endnu)... men hvordan finder institutionen egentlig ud af at du holder en fridag??? Er du nødt til at fortælle dem alt?
Nej ,der er ikke nogen der kan opdage det, og reglerne er heller ikke så stramme. Jeg kan da ikke se mig fri for at have tage en dag hvor jeg har lavet noget andet og afleveret mine børn, og jeg har ikke skjult det i inst. Og det har aldrig været et problem. Men jeg har svært ved at se jeres problem, i ville nok tænke anderledes hvis det var jer der skulle tilbage fra barsel og ikke kunne få en plads fordi der er en masse der render rundt der hjemme og stresser af ! Eller man har gået arbejdsløs og endelig har fået job, men er nød til at takke nej da man ikke kan få lille Emil passet og ikke har andre muligheder... Hvis du går arbejdsløs hvad skal du så bruge en fuld plads til ?
Guest Moerke ikke online....
Besvaret
Men jeg har svært ved at se jeres problem, i ville nok tænke anderledes hvis det var jer der skulle tilbage fra barsel og ikke kunne få en plads fordi der er en masse der render rundt der hjemme og stresser af ! Eller man har gået arbejdsløs og endelig har fået job, men er nød til at takke nej da man ikke kan få lille Emil passet og ikke har andre muligheder... Hvis du går arbejdsløs hvad skal du så bruge en fuld plads til ?
Ovenstående er jo fuldstændig samme problemstillling som mange forældre støder ind i Danmark. Jeg har kolleger der har mega krise fordi "pasningsgarantien" ikke er en garanti.. om ikke andet er der vel luft nok til lidt nanny når man ser på forskellen fra 1200 sek til 3300 dkk..... Jeg er enig i at daginstitution er godt, og at det er hårdt med en spæd og en pode på 2.... men kan ikke se 37 er en nødvendighed... laaaangt fra...
Besvaret
Nej ,der er ikke nogen der kan opdage det, og reglerne er heller ikke så stramme. Jeg kan da ikke se mig fri for at have tage en dag hvor jeg har lavet noget andet og afleveret mine børn, og jeg har ikke skjult det i inst. Og det har aldrig været et problem. Men jeg har svært ved at se jeres problem, i ville nok tænke anderledes hvis det var jer der skulle tilbage fra barsel og ikke kunne få en plads fordi der er en masse der render rundt der hjemme og stresser af ! Eller man har gået arbejdsløs og endelig har fået job, men er nød til at takke nej da man ikke kan få lille Emil passet og ikke har andre muligheder... Hvis du går arbejdsløs hvad skal du så bruge en fuld plads til ?
Hej Miriam, Tak for dit svar :) Ville bare vide om det nu også er så "slemt" som det blev formuleret af Jens. Egentlig har jeg ikke noget problem med noget - da jeg af gode grunde ikke har nogen erfaring på området endnu. Desuden er jeg enig i dine tanker mht. arbejdsløs og barn i institution. Smil, Winnie
Besvaret
Hej Miriam, Tak for dit svar :) Ville bare vide om det nu også er så "slemt" som det blev formuleret af Jens. Smil, Winnie
Det er det virkelig ikke, men det kan da sikkert komme af på dit forhold med inst. Og det kan da godt være det er sådan for nogle, men det er sikkert fordi de udnytter det !
Besvaret
Det er det virkelig ikke' date=' men det kan da sikkert komme af på dit forhold med inst. Og det kan da godt være det er sådan for nogle, men det er sikkert fordi de udnytter det ![/quote'] Ja, jeg tror du ret - det er vel som med så meget andet... det afhænger af øjnene som ser... :) Tak for dit svar

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...