Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvad sker der lige med de stik der sidder på vægge som lampeudtag? Kan man købe matchende han-stik til at montere på sine lamper eller skal ud i noget Ole-Opfinder? PS: Nogen der ved hvor (i SE) man kan købe nogen lamelgardiner?

Besvaret

Hvis du mener de små runde med en lille kant på, så købte jeg han-stik i den lokale ICA (Malmborg i Mobilia) - sikkert ikke det billigste sted, men nu fandt jeg dem lige der. Gætter på de også må have den i diverse gør-det-selv-butikker.

Besvaret

Jeps.. De kan købes i enhver lidt større butik (dem der har el-ting), byggemarked, osv. Vær opmærksom på at få de rigtige, de fås nemlig også uden jordben. Det er standardstikket for udtag i loft og vægge heroppe så vidt jeg kan se.

Besvaret
Allrighty' date=' må prøve at se om jeg kan nå at finde sådan en byggebiks inden de lukker idag (kl 12 alle steder, velsagtens) .. takker for hjælpen[/quote'] Ikea har dem også....
Besvaret
Ikea har dem også....
Jep, en femmer billigere pr stk end i Bauhaus (10 SKR) Iøvrigt kunne man forleden købe 3-stik (mener faktisk det var 5-stik). 2 stk for 18 SKR !
Besvaret
Jep, en femmer billigere pr stk end i Bauhaus (10 SKR) Iøvrigt kunne man forleden købe 3-stik (mener faktisk det var 5-stik). 2 stk for 18 SKR !
Bauhaus og Ikea har ofte også 10 stk. 40/60w Osram-pærer til 20 kr. Endnu en ting der er forrygende billigt herovre.
Besvaret

Jeg har et lampeudtag, som har tre huller (danner en trekant) og en "pind" i midten. Jeg kan ikke umiddelbart finde et stik, som passer. Er der nogen som kender til et sådant lampeudtag? Det er det eneste jeg - alle de andre er "almindelige" svenske

Besvaret
Jeg har et lampeudtag, som har tre huller (danner en trekant) og en "pind" i midten. Jeg kan ikke umiddelbart finde et stik, som passer. Er der nogen som kender til et sådant lampeudtag? Det er det eneste jeg - alle de andre er "almindelige" svenske
Lyder en smule specielt ... Sidder det i loftet - måske i midten af et rum? Er den omtalte "pind" måske en krog? Eller resten af en krog? - og sidder denne "pind" i midten af en dækplade? - og sidder de tre huller lidt forsat for midten? Hvis JA til alt dette ... - så er det måske et udtag til en lysekrone - herved mener jeg, at der i to af hullerne er fase, og i det sidste 0 (nul) - og du har sikkert en dobbeltafbryder et sted på væggen Så skal du have et stik med tre ben - og du kan så tilslutte dem, således at du kan tænde 2 forskellige belysninger fra dine afbrydere på væggen Det kan også være, at jeg tager HELT fejl ... I så fald må jeg opfordre til at du giver en mere detaljeret beskrivelse.
Besvaret
Der er faktisk to "standarder". Den med tre huller, og den med to huller og en monteret pind til jord. Stikkene er til at koebe i Bauhaus, Ikea osv.
Besvaret

Lampeudtaget sidder på væggen ca. 20 cm. fra loftet. Jeg har taget et billede af udtaget. "Hullet" til stikket er 3,5 cm i diameter, hvilket er lidt større end de andre lampeudtag, jeg har. Så for at citere et godt gammelt tv-program: Hvad er dette???

Besvaret
Lampeudtaget sidder på væggen ca. 20 cm. fra loftet. Jeg har taget et billede af udtaget. "Hullet" til stikket er 3,5 cm i diameter, hvilket er lidt større end de andre lampeudtag, jeg har. Så for at citere et godt gammelt tv-program: Hvad er dette???
Et billede siger som bekendt mere end mange ord ... Det viste stik svarer ikke helt til hvad jeg oprindelig troede. Men jeg tror nu stadig, at det er til en lysekrone. Sådan en, hvor man kan tænde lamperne i flere sektioner. Derfor tror jeg, at du må have en dobbelt-afbryder på væggen. Jeg tror aldrig, at jeg har set et stik, som passer. Var det mig, ville jeg først prøve med en pol-søger i de forskellige huller. Næste skridt kunne være at tage fotoet med til en - svensk - elektriker. Eller måske bare til dit lokale byggemarked ... Held og lykke med eftersøgningen.
Besvaret
Jeg har aldrig set sådan et stik før...
Besvaret
Hvor mange ledninger er der tilsluttet det udtag ?????????.
Guest ThomasO
Besvaret

Måske http://www.kjell.com/ har sager der passer ind i det stik? Sludrede lidt med svigerfar om detm han er elektrikke rog har rejst meget som montør i udlandet. Sverige kørte jo indtil deres medlemskab af EU i 70èrne med Svensk standard. Og det afsted kommer den dag idag nogle underlige installationer, som er svære at passe sammen med EU standarder.

Besvaret

Jeg har faktisk samme åndsvage stik (2 stks) i min lejlighed Har endnu ikke kunne løse problemet, så kunne være man skulle overveje bluee's forslag og sætte et andet udtag op.

Besvaret

Tak for alle jeres mere eller mindre brugbare oplysninger :-) Det er godt at høre, at det ikke kun er mig, som ikke kan hitte ud af det. Jeg tror enden på det bliver, at jeg sætter et nyt udtag op.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...