Jump to content

Svensk kontakthjælp ved afsoning af fængselssdom i danmark

Recommended Posts

Guest Ikke registreret 2
Skrevet

Jeg sidder i øjeblikket og afsoner en dom i et åbent fængsel i danmark. Jeg bor i malmö i sverige. Mine danske "kollegaer" her kan få betalt deres husleje i mens de er her af deres socialforvaltning i den kommune hvor de er tilmeldt folkeregistet. Der er et par socialrådgivere tilknyttet til stedet, men de har desværre ikke kendskab til regler, adresser og steder i sverige. Men de vil meget gerne hjælpe mig med at ansøge etc, hvis de ved hvor de skal sende noget hen. Er der nogen kender noget til dette område? På forhånd tak.

Guest Supermule
Besvaret

Det aner jeg ærlig talt intet om.... Jeg ved faktisk heller ikke, hvor du skal søge den information. Jeg tror desværre du falder ind under de nicher, hvad angår integration osv, hvor der ikke er beskrevet regler for det....

Besvaret

Svaret findes på en af disse adresser: Malmö Kommune www.malmo.se eller Försäkringskassan www.forsakringskassan.se , som ikke er nogen forsikring, og ikke noget, man skal være medlem af, men den institution, der forvalter de fleste sociale ydelser. Kommunerne yder "försörjningsstöd" eller "socialbidrag" - svarende til bistandshjælp, men hvor du skal hen, har jeg ingen bud på.

Besvaret

Øøøhhh, Supermule, hvorfor er det lige, at du synes, du skal besvare alle indlæg? Og når du så ovenikøbet svarer, at det ved du ikke noget om, så virker det altså noget tåbeligt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...