Jump to content

pasning af kat

Recommended Posts

Skrevet

hejsa alle Tænker på at anskaffe mig en kat, da jeg er en stor dyre elsker, men men men, er osse glad for at rejse, ( kan li at holde mine 5 ugers ferie i udlandet), og derfor har jeg aldrig fået mig en kat!. men tænkte så på om der måske herinde var en chance for at finde en rar person som, selvfølgelig mod betaling kunne passe min kat, når jeg var ude og rejse . jeg kender ik nogen i malmø, og det ville jo alt andet lige være nemmere for en med fast bopæl herovre at se til den, end at mine venner skulle rejse over sundet hver dag for at se til den. Jeg bor på lindeborg. ser frem til jeres evt svar. mange hilsner Knud

Besvaret

Hejsa Knud! Det er noget af en dejlig ide du har fået med en kat... og dejligt at du tænker på kommende ferier... :) Jeg vil foreslå dig at snakke med dine naboer eller din kommende omgangskreds i Sverige, og høre om der var nogle af dem der ville passe katten... Vi han selv en seddel op i vores opgang for at finde en kattesitter i nogle dage, og det virker meget fint... og desuden er der en dejlig mulighed for at udvide omgangskredesen :) Vi har selv kat, men jeg synes det er meget lang tid at passe en andens kat i 5 uger. Desuden foreslåes det, at katte passes i deres eget hjem for at undgå stress, og det er lidt synd for katten ikke at have meget menneskelig kontakt i 5 uger... Katte er utrolig sociale og vil komme til at savne dig frygteligt mens du er væk, også selvom det bare er nogle dage..... og som tidligere nævnt er det meget krævende at passe en kat udenfor hjemmet... den skal besøges nogle gange om dagen, leges og snakkes med, og til sidst løber det op i en del tid der skal bruges der... En anden mulighed er at tage katten med... det er kun en god ide hvis du er det samme sted i 5 uger... Det kræver dog at katten er up-to-date med vaccinationer og dyrlægebesøg... Alt det her skal selvfølgelig overvejes nøje inden katten anskaffes, og måske bliver du så pjattet med det lille kræ, at du ikke nænner at tage på ferie... :p Held og lykke med det!

Besvaret

Hej Knud. Jeg er fuldstændig enig med Madsen, men hvis du kommer til at mangle en til at se efter en evt. kat, bor jeg selv på Lindeborg, og ville gerne hjælpe. Jeg er dog som regel kun hjemme sent om aftenen og tager afsted tidligt om morgenen, så jeg ville ikke kunne være så meget sammen med katten. Men jeg ville bare sige, at jeg eksisterer, hvis du kom til at mangle en dyrepasser i ny og næ. Vh Sanne

Besvaret

Passning af kat Hej alle Jeg bor også i lindeborg sammen med min kæreste. Vi er lige flyttet til Malmö og kender ikke nogen. Hun er hjemme gående for tiden og er helt vild med dyr. Hun kan godt hjælpe SanneJ hvis de kan dele lidt af opgaven. Hilsen Masoud, Lili

Besvaret

hvorfor ikke bruge den gode mulighed for at få dem passet i en pension. Det koster penge ja. Men finder du en god pension som der er mange af får din kat omgang med andre katte= social samvær + menneske kontakt dagligt.

Besvaret

Man skal nok bare lige huske at en kat som bor alene i lejlighed som regel ikke synes at andre katte i øjesyn er et hit, plus det faktum at de har det bedst i vante omgivelser. Med en udekat er det muligvis anderledes....

hvorfor ikke bruge den gode mulighed for at få dem passet i en pension. Det koster penge ja. Men finder du en god pension som der er mange af får din kat omgang med andre katte= social samvær + menneske kontakt dagligt.
Besvaret

tak for alle de søde svar *S*, men holder nu ik min 5 ugers ferie på en gang, plejer bare at holde den af 1 - til max 2 ugers varighed *S*. vil lige tænke lidt mere over det *S*

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...