birkster1977 Skrevet January 19, 2006 Rapporter Skrevet January 19, 2006 Min kæreste er fra fillipinerne og har kørekort fra fillipinerne, hun bor så i sverige, hvor hun har boet i 4 år nu og er for 3 måneder siden blevet svensk statsborger. Hendes kørekort er udløbet, og skal derfor fornyes, spørgsmålet er så.. kan hendes kørekort fra fillipinerne bruges i sverige? Jeg fandt frem til noget information hos Länsstyrelsen, men det virker ikke helt som en entydig forklaring, mere som en "i tilfælde af" "og hvis nu det er" information, som mere eller mindre ligger op til en tolknings-sag. http://www.m.lst.se/index.cfm?page=0DA16F00-DC70-204C-ECBAEDDFC23B5AB9&markwords=k%C3%B6rkort Er der nogen som har erfaring med at få byttet et kørekort fra et Ikke EU land? eller som kender til den helt konkrete tolkning af reglerne?
bluee Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Hvad end der er nogen der tror herinde så er det vel bedst bare at tage hen på hvorend kørekort kontoret er og be om at få det ombyttet - og derfra se hvad de siger :)
birkster1977 Besvaret January 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2006 Det er også lidt min tanke, siden reglerne er så utydelige, kan jeg jo hårdnakket stå derhenne og påstår jeg har ret. Måske kan jeg hive den hjem på at hun er svensk statsborger nu og derfor ikke kan få fornyet kortet i fillipinerne. ;-)
bluee Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Men skriv endelig hvordan det gik, kan være der er andre i samma situation :-) Jeg mener at have læst herinde at vi (danske statsborgere) skal vente 1 år med at få SE kørekort.
birkster1977 Besvaret January 19, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2006 Länsstyrelsen starter nemlig med at skrive " Grundprincipen är att utländska körkort gäller i Sverige. Men det finns undantag." og så kommer der ellers adskellige kriterier for hvornår det ikke gælder, så det er jo lidt at modsige sig selv i den forklaring de kommer med, men tolker man overskriften, jo men så skulle hun jo uden problemer kunne få byttet sit kort. Jeg skal nok give en melding når vi har været en tur over hos dem ;-)
ulmus Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Umiddelbart kan jeg da ikke se noget problem. Kvinden er svensk statsborger og har boet i landet i 4 år. Hvis ikke hun skulle kunne får et svensk kørekort, hvem kan så?
Gio Besvaret January 19, 2006 Rapporter Besvaret January 19, 2006 Umiddelbart kan jeg da ikke se noget problem. Kvinden er svensk statsborger og har boet i landet i 4 år. Hvis ikke hun skulle kunne får et svensk kørekort' date=' hvem kan så? [/quote']Hun har jo et udenlandsk der skal ombyttes til et svensk...og hun har taget det på Philipinerne. Kan jo godt være man kan få et kørekort på postordre dér - og det vil de svenske myndigheder ikke sådan lige konvertere til et svensk. Ikke uden hun tager køretimer/prøve her i landet først ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu