cbpwr Skrevet January 22, 2006 Rapporter Skrevet January 22, 2006 Hejsa. Hvad bør man vælge ? Har brug for at komme fra Landskrona til Lyngby, men kan ikke rigtig gennemskue hvad der er bedst. Jeg har udregnet mit befordring fradrag til at være ca. 10.000 større med broen end med færgerne. Færge=76.998kr Bro =87.338kr. Men mange spørgsmål melder sig. 1: med færgen sparre jeg ca.72km pr dag, hvilket med min diesel bil er 30dkr pr dag. 2: med brobiz betaler man ca. 2600dkr og med færgen ca. 3100dkr pr. måned, men med færgen kan man overføre brugte ture til næste måned, dvs med mit forbrug, er der ca. 10,15 50tures kort på færgen, pr år mens med brobiz er det vel 2600 x 12 pr år. så det er nogle lunde samme pris. 3: med færgen kan man trække de faktisk udgifter fra. alså 3100dkr for de 50 ture, mens med broen 50kr pr tur, hvis man fx. er syg i en måned fx. bare 2-3 dage, så betaler man for at køre over broen, men kan man trække de dage fra da man ikke har været på arbejde ? 4: Hvis scanlines/hh indføre olietillæg (gør de vidst allerede nu), vil man da kunne trække dette fra også ? 5: acceptere skattevæsenet at man trækker de mange extra km fra, når man faktisk kunne tage en kortere vej med færgen ? 6: positiv for færge er man lige kan få en slapper i forhold til broen med mindre der er KØ :D men omvendt kan man ricikere at komme forsent til færgen, og skulle vente 15min extra :D Tidsmæssigt tror jeg bro og færge er det samme +/- 15min. Prisen på 3100dkr er på scanlines, igennem pendlerforeningen. er hh billigere ? Hvad bør man vælge Er der foresten nogle der kan oplyse hvilken trækprocent jeg får i sverige sådanne ca. betaler ca. 43% nu. toldogskat øresund fablede noget omkring 32% kan det passe ? -Claus-
Karina Besvaret January 22, 2006 Rapporter Besvaret January 22, 2006 Hvis du har brug for information om prisen hos HH, så prøv at skrive til Dorthe herinde fra. Hun er noget ved musikken i deres pendlerforening. Vedr. skat, så er din skatteprocent det samme med undtagelse af kirkeskat. Det skal du ikke betale.
cbpwr Besvaret January 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2006 tak :) og øv ang. skatte træk procenten :( havde håbet den var lidt lavere, forhørte mig hos told og skat øresund, da jeg spurgte hvad man regner ud fra nu da jeg ikke har nogle dansk komune, de sagde man brugte et gennemsnit lige nu vist 32% men det hænger ikke samme med det du fortæller lige nu er mine procenter som følgende: Bundskat = 5,48% amtsskat = 12,50% kommuneskat = 22,90% kirkeskat = 1,25 Trækprocenten på mit skattekort står til 43% -Claus-
larscph Besvaret January 22, 2006 Rapporter Besvaret January 22, 2006 Mht skat så betaler du 32% i amts+kommuneskat som er et gennemsnit af de forskellige satser i DK. I dag betaler du 35,4% i samme så vidt jeg kan se, så lidt lavere slipper du. Samtidig skal du som Karina skriver heller ikke betale kirkeskat når du er udenlandsdansker. Med hensyn til fradrag mm - ring til Skat*Øresund eller book et møde med dem - de kan nok bedst forklare hvad de accepterer af fradrag og hvordan.
cbpwr Besvaret January 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2006 takker for svarene :) men har ingen nogle mening omkring hvad der er bedst bro/færge ? Pris messigt ser der jo ud til jeg kan trække 10.000 mere fra pr. år over broen. -claus-
Admin Besvaret January 22, 2006 Rapporter Besvaret January 22, 2006 Jeg kan kun sige at hvis jeg havde en reel mulighed for at slippe for de skod-færger så gjorde jeg det sq med det samme, men en cykeltur fra Helsingborg til Espergærde er altså kun muligt via færgerne. Skamlines stinker!
Nif Besvaret February 13, 2006 Rapporter Besvaret February 13, 2006 Jeg forstår ikke hvad du mener med at med færgen kan man overføre brugte ture til næste måned. Hvis der skulle stå ubrugte ture, anede jeg så bare ikke man kunne det. Så der vel ikke nogen ide i at kortet har en udløbsdato. Og ja som Steen skriver så stinker Scanlines. De har ikke andet end politibetjente og dårlig service. De folk skulle aldrig være ansat sådan et sted. Men HH sejler jo bare ikke om natten. Og lidt nederen at skulle nogle ting evt. i weekenden og så alligvel skulle købe biletter hos Skamlines udover pendlerkortet til HH. Ja og så har HH de klammeste færger. Så klamme at det aldrig har været en overvejelse at tage med dem.
leon Besvaret February 21, 2006 Rapporter Besvaret February 21, 2006 Færger Hej Jeg tager scanlines hverdag på cykel og min kone tager hh i bil. Det eneste minus jeg ser ved scanlines er, at der ikke er en adskilt ryger- afdeling, så når man som jeg er ikke ryger kan de godt være lidt belastende. Men jeg elsker færgen specielt om morgenen, den giver mig et pusterum inden arbejdet kalder og om sommeren er det bare super at sidde udenfor og nyde vejret. Ja hh er ikke så lækker som scanlines, men de har da fået bygget lidt om, så det er da blevet lidt bedre. Men da der tit ikke er så mange med er røgproblemet der ikke så stort. Færgerne kan også benyttes til ting man ikke når hjemmefra(børste tænder etc.) ;-) Mvh Leon
Fagerborn Besvaret June 15, 2006 Rapporter Besvaret June 15, 2006 Jeg kan kun sige at hvis jeg havde en reel mulighed for at slippe for de skod-færger så gjorde jeg det sq med det samme, men en cykeltur fra Helsingborg til Espergærde er altså kun muligt via færgerne. Skamlines stinker!vandcykel ?? du ku' jo også svømme her i det gode vejr. der er faktisk kun 4 kilometer over til kronborg.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu