Jump to content

Omkostninger i forbindelse med at pendle?

Recommended Posts

Skrevet

Halløjsa Folkens Efter at have læst en hel hel masse om at flytte til malmø og stadig arbejde i kbh så havde jeg først (efter at have læst bogen "flyt til malmø") fået indtryk af at de fradrag man fik i forbindelse med transport i egen bil, betalt for... - Brobizz - Benzin - det meste af forsikringen - en del af afdrag på bilen ..... MEN ! så fik jeg læst en del mere... og blev så rigtigt meget i tvivl og prøvede at regne lidt på det, og kunne finde frem til at hvis jeg havde ca 60 km til arbejde og kørte over broen fik jeg så vidt jeg kunne regne ud et ekstra fradrag på ca 5500kr, hvilket jo så bliver omsat til ca. 1800kr ekstra på bankbogen om måneden i dkk... hvilket jo så betyder at fradraget faktisk ikke en gang dækker udgiften ved brobizz, (forudsat den koster ca 2500 pr mdr)? Hvis der er nogen der har nogle praktiske erfaringer de vil dele med mig (og andre), i forhold til hvad det koster at arbejde i kbh, og kører i egen bil fra malmø. Så ville jeg i hvert fald blive meget glad :) MVH Rasmus

Guest Supermule
Besvaret

Søg på emnet herinde.... Det har været oppe og vende adskillige gange... Er det et spørgsmål om fradrag osv, så lad være med at flytte herover... Man skal gøre det fordi man har lyst og kan se en mening med det og ikke fordi man skal regne sig frem til om man vil eller ej.... Det er der nogle der gør og de flytter som regel tilbage til DK ret hurtigt. De falder ganske enkelt ikke til herovre....

Besvaret

Tak for svaret.... Jeg heldigvis fundet en del svar ved at bruge søg funktionen :) (havde ellers kigget de første 6-7 sider igennem manuelt uden held, men der skal jo være plads til at lærer :)

Besvaret

Tak Supermule. Lige mine ord. Der er mange Svenskere der er rigtig trätte af at få Danskere til nabo der flytter tilbage i löbet af kort tid. Problemet er jo ofte at der bliver budt over ved hushandler af Danskere, og kort tid efter er de väk igen. Ikke så populärt.

Besvaret
Tak Supermule. Lige mine ord. Der er mange Svenskere der er rigtig trätte af at få Danskere til nabo der flytter tilbage i löbet af kort tid. Problemet er jo ofte at der bliver budt over ved hushandler af Danskere' date=' og kort tid efter er de väk igen. Ikke så populärt.[/quote'] ..medmindre man er sælger sit hus ved så'n en handel... (eller er ejendomsmægler..) :p :D
Besvaret
..medmindre man er sælger sit hus ved så'n en handel... (eller er ejendomsmægler..) :p :D
...det er nok der kameluldssutskoen trykker, hvis den trykker: En dansker, der rejser, :cry: er én mindre til at presse priserne i vejret. :D
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Besvaret

Hvis vi går ud fra de 1800 ekstra pr. måned, så betaler du 700kr selv for broen. De andre ting som forsikring, benzin, afdrag og afstand til arbejde kunne også sagtens være det samme herhjemme. Vejer du så de 700kr op mod alle de andre goder, så er det absolut det værd. Men som andre siger, det skal ikke kun være for pengepungens skyld at man flytter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...