Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
HEj Jeg står og skal joine jer på den anden side og jeg skal derfor også finde ud af hvilken banker der med fordel kan benyttes??? Del jeres erfaringer og visdom med mig tak mvh Simon
Hejsa, Velkommen herover. Det er meget forskelligt med bank valg. Nogen vælger banker udfra renten, andre vælger måske en lidt dyere bank for at få følelsen af en bedre service. Prøv at søge lidt på forummet på nogle af bankerne. Hvis du gerne vil have en bank som kan snakke Dansk og kan ordne forholdene for dig i Danmark, så kan du kigge på Nordea, SEB eller Danske Bank. Föreningssparbanken som jeg har, har også kontor i DK, men de har p.t ikke nogen danske ansatte, så det er et krav du forstår lidt svensk. Det er dog ikke besværligt synes jeg men hvis du er mere tryg med en "dansker" så kig på ovenstående banker. Held og Lykke.
Besvaret

Jeg har i mange år haft Den Danske Bank i DK, men afdelingen i malmö er noget nær det mest inkompetente jeg har opleevet. De nægtede kjatagorisk at låne mig penge til lejlighed, da jeg ikke tjente nok... mente de, foreningsparbanken hostede straks op med et max på 800.000SEK at købe for, og de er faktisk, synes jeg, meget flinke, og behjælpelige. Kan anbefale et par rådgivere at kontakte hvis du ønsker.

Guest Supermule
Besvaret

Vi har selv Foreningssparbanken i Vellinge.... Trist at skulle sidde og forklare en rådgiver om hvordan et virksomhedsregnskab hænger sammen.... Vi overvejer kraftigt at skifte til Skandiabanken. Der kan man overføre penge ubegrænset og gratis via netbank til Sverige... Det kan man ikke via jyske bank mere. Det er en ting der betyder meget for os....

Besvaret
Vi har selv Foreningssparbanken i Vellinge.... Trist at skulle sidde og forklare en rådgiver om hvordan et virksomhedsregnskab hænger sammen.... Vi overvejer kraftigt at skifte til Skandiabanken. Der kan man overføre penge ubegrænset og gratis via netbank til Sverige... Det kan man ikke via jyske bank mere. Det er en ting der betyder meget for os....
Ja jyske og föreningssparbanken var gamle partnere, indtil FSB åbnede i DK. Jeg venter lidt spændt om om Jyske kommer med noget i Sverige, for personligt var jeg ked af at vinke farvel til en god bankrådgiver. FSB er jo kåret som årets erhvervsbank i 2005, mon ikke de har nogle kompetente erhvervsfolk inde i Malmö som kan hjælpe dig?
Besvaret
Er der Skandiabank på begge sider? hvis nej hvem arbejder de sammen med?? Simon
Skandiabanken findes på begge sider, de arbejder dog ikke sammen på samme måde som f.eks Nordea gør. Dog overføres penge mellem Skandiabanken-DK og Skandiabanken-SE samme dag, og det er vel det vigtigeste. Overførsler koster ikke noget gebyr, til gengæld er kursen dårligere (= skjult gebyr, som selvfølgelig er dyrer for dig, jo større beløb du overfører). Vær opmærksom på at du ikke kan oprette dig som kunde i Skandiabanken-DK, hvis ikke du har adresse i DK. Altså, er man interesseret i Skandiabanken-DK, så skal man være kunde der, inden man flytter adressen til SE.
Guest Supermule
Besvaret

Man kan godt oprette en konto Toft, men ikke få dankort osv.... Du kan bruge den som lønkonto osv......

Besvaret
Man kan godt oprette en konto Toft' date=' men ikke få dankort osv.... Du kan bruge den som lønkonto osv......[/quote'] Ok, så må de have lavet deres procedurer om. Der er flere der i sin tid ikke har kunne blive kunder i Skandiabanken-DK, fordi de havde adresse i SE.
Besvaret

Kan varmt anbefale Nordea... Havde dem i DK inden vi flyttede, og opreddede konti hos Nordea i Limhamn da vi flyttede over. De har godt styr på danskeres forhold, og overførsler klares nemt, hurtigt og gratis...

Besvaret

Generelt kan man vel sige at de fleste banker kan det "de skal", og det er vel individuelt hvad man lægger til vægt for, hvorfor den ene bank er bedre end den anden. Modsat Claus har jeg haft meget dårlig erfaring med SEB i DK, men det er jo ikke ensbetydende med at jeg vil fraråde folk at benytte denne bank. Andre folk har vel også haft dårlig erfaring med diverse banker, og ønsker derfor ikke at anvende pågældende bank. Man kan jo dårligt tale om konkurrence bankerne i mellem, så at den ene skal være bedre end den anden, det er jo sådan lidt hm-hm.. Spil evt i stedet bankerne ud mod hinanden omkring boliglån osv, og se om der er nogle der kan pruttes ned i pris. Man behøver jo ikke beholde sin nuværende bank, og det er jo heller ikke sikkert at det første alternativ, er det bedste alternativ.

Besvaret

Jeg havde også FSB i Vellinge, men på grund af, de er lettere inkompetente, så skiftede jeg til FSB i Höllviken og se, der har de altså fuldstændig check på sagerne. Selvom jeg skal køre lidt længere de få gange, jeg skal i banken, så gør jeg det gerne for at få god service hos nogle, der har check på sagerne!

Besvaret

Jeg har Foreningssparbanken, boliglån i stor afd i midten af malmø, ka ikke huske adressen, samt lokal afd på värnhemstorget. Rare, flinke, og dygtige folk, og ikke en masse lort, undskyld, når man skal låne penge. Lånte for nylig til min bil, tog 5 min fra jeg var kommet ind, til hun havde skrevet papirerne ud, og jeg havde skrevet under og var gået igen. Ikke som i DK hvor printerne åbenbart skal bruge flere dage for at skrive 2*4-5 sider ud.

Besvaret
Det kan man ikke via jyske bank mere. Det er en ting der betyder meget for os....
Det er godt nok lidt underligt, men jeg har aldrig fået noget som helst at vide (officielt altså ;) ) om at FSB og Jyske samarbejdet skulle ha´ ophørt.. Får stadig min løn via ovenstående ordning og det funker perfekt på 2´et år.. Men besynderligt er det, i følge div. indlæg skulle den ordning være ophørt i efteråret, men de har måske bare glemt mig i farten ?! :lol:
Guest Supermule
Besvaret

Du finder ud af det her den 1..... Den ophørte nemlig 31.12..... ;)

Besvaret

Jeg har Nordea både i DK og SE. Får en fortræffelig betjening. Fedt med MEGET velfungerende netbanke som er enkle og nemme at have med at gøre. Har en månedlig gratis overførsel, og skulle lige sende nogle penge fra SE til DK. 2 kroner, så det kunne jeg lige klare. Ved ikke hvad det koster den anden vej. Er du Fordel+ kunde (i sverige hedder det Fårmundskund) så har du egen rådgiver som svarer på dine henvendelser (hvor dumme de end måtte være) meget hurtigt og hjælper dig med alle de svenske rutiner du ikke forstår fordi du ikke er indfødt. Min rådgiver sendte mig sgu lokalavisen med posten hvori der stod at vi havde overtaget huset. Bare hvis ikke vi havde set det.

Besvaret
Jeg har Nordea både i DK og SE. Får en fortræffelig betjening. Fedt med MEGET velfungerende netbanke som er enkle og nemme at have med at gøre. Har en månedlig gratis overførsel, og skulle lige sende nogle penge fra SE til DK. 2 kroner, så det kunne jeg lige klare. Ved ikke hvad det koster den anden vej. Er du Fordel+ kunde (i sverige hedder det Fårmundskund) så har du egen rådgiver som svarer på dine henvendelser (hvor dumme de end måtte være) meget hurtigt og hjælper dig med alle de svenske rutiner du ikke forstår fordi du ikke er indfødt. Min rådgiver sendte mig sgu lokalavisen med posten hvori der stod at vi havde overtaget huset. Bare hvis ikke vi havde set det.
Det lyder som rigtig god service. Jeg vil sige at det er en af de ting vi havde det lidt hårdt med, FSB sagde farvel til en dansk medarbejder vi havde snakket med. Nu foregår alt dialog på svensk og med svenske rådgivere og nogen gange havde det nok været nemmere med en dansk kontakt som kunne sætte en ordenligt ind i tingene.
Besvaret

Vi har Skånes Provinsbank på Stortorget i Malmø og har altid fået upåklagelig service. De gav ok til lån stort set med det samme. Netbanken fungerer helt uden problemer.

Besvaret
Jeg har Nordea både i DK og SE. Får en fortræffelig betjening. Fedt med MEGET velfungerende netbanke som er enkle og nemme at have med at gøre. Har en månedlig gratis overførsel.
Enig, vi har også Nordea i begge ender ;) og er glad for det.............
Besvaret
Vi har Skånes Provinsbank på Stortorget i Malmø og har altid fået upåklagelig service. De gav ok til lån stort set med det samme. Netbanken fungerer helt uden problemer.
Den service giver de åbenbart ikke til alle. Er nu i gang med at skifte væk fra Skånes Provinsbank pga. deres dårlige service. :D
Guest Ikke registreret1
Besvaret

Overførsler

hvordan er det så med prisen for overførsler fra Danske Bank i DK til Skånes Provinsbank (som jo er Danske Bank i SE) Har du nogen erfaring med dette? MVH Simsen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...