Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
:new: Nu har jeg boet til leje her i København for knap 7000kr om måneden og nu er jeg netop blevet ansat som bankelev i Nordea. Det er jo temmelig fedt, at jeg langt om længe får mig den elevplads jeg har drømt om. Men nu har jeg dog fået nok, af at betale én eller anden rigmandssøn for at bo til leje i hans lejlighed. Så jeg er flyttet hjem til mine forældre, hvor jeg kan bo et par år endnu indtil jeg er færdig med min elevplads(tager 2 år). Elevløn er heller ikke helt så fantastisk, skulle jeg hilse og sige. MEN nu husker jeg en tråd, om en fyr der gerne ville købe bolig i Malmø og blot leje den ud. Er der nogen af jer danskere, som er flyttet til Malmø, som ved hvordan sådan noget fungerer? Jeg har dog ingen opsparing eller noget som helst, så det nemmeste ville nok bare være at flytte til en billig bydel i Malmø og bo til leje igen. Ville dog bare rigtig gerne, købe en lejlighed i Malmø og selv leje den ud til andre? Er der bopælspligt på det hele derovre? Jeg kan absolut ikke købe noget her i København, det er simpelthen alt for dyrt... ærlig talt. Jeg har ganske enkelt ikke råd. Dog kunne jeg da godt købe 1 eller 2 små lejligheder for 1.000.000 danske kroner, hvis det var i Malmø? Fordi det er det lån jeg kan optage, hvis mine forældre også er lidt indblandet. Skal lige siges, at vi altid har boet til leje - Vi er ganske almindelige mennesker, med helt almindelige job. Vi har ikke millioner at danse med, men nu vil jeg bare gerne være den første i familien som gør noget godt - Og dermed købe lejlighed i Malmø og leje den ud. Desuden stiger de kraftigt i værdi i Malmø. ALT hjælp ville være helt fantastisk! P.S. Jeg vil gerne selv bo i Malmø på et tidspunkt, men jeg kan simpelthen ikke pt. da jeg gerne vil undersøge mine muligheder for at købe lejlighed og samtidig bo hjemme indtil min elevtid er overstået. Mvh Louise :) :new:
Besvaret

Hei Gio! tak for de links, jeg har fået læst dem igennem nu. Den ene tråd bar dog lidt præg af lidt vilde diskussioner omkring hvad der blev tjent eller ikke tjent på en bolig. Jeg forstod også, at man egentlig ikke kommer til at EJE en lejlighed, ligesom her i København. Hmm, og endda med åbne budrunder ... puha :eek::eek: Men jeg går såmænd ikke med de vilde kapitalistiske drømmer her. Ville såmænd bare eje en lejlighed i Malmø som jeg kunne leje ud til andre. Jeg vil jo gerne blive boende i Danmark 2 år endnu, indtil jeg er færdig udlært som bankelev. Og om 2 år er priserne jo steget 50% i malmø, og så kan jeg nok ikke købe lejlighed. Når jeg selv vil flytte til Malmø, kunne det sagtens bare være til leje/hyra. Men jeg er dybt forbavset, hvis det virkelig ikke kan lade sig gøre at købe en lejlighed som "ejerlejlighed" og dermed frit kunne leje den ud, til hvem man vil? Lyder ikke som om, at bolig foreningerne støtter op om sådan noget. Nogle som har erfaringer med at købe "ejerbolig" derovre? og hvad hedder det egentlig på svensk? :love2:

Besvaret

Det finns ingen motsvarighet i Sverige till den danska "ejerlejlighed". Och så enkelt är det inte att köp i Sverige. Har du inte råd med 7000 till hyra i Danmark, så kan du nog inte köpa i Sverige heller. Räntor, avdrag och utgifterna till föreningen blir högre än så.

Besvaret
Föoresten' date=' om du har 1 miljon danska kronor, varför köper du inte i Danmark?????[/quote']For 1 million dkr kommer du ikke langt...i Danmark. Det skriver Louise jo også. Priserne er, sagt på godt udenlandsk, totally F.U.B.A.R.!
Besvaret
For 1 million dkr kommer du ikke langt...i Danmark. Det skriver Louise jo også. Priserne er' date=' sagt på godt udenlandsk, totally F.U.B.A.R.![/quote'] En kammerat har lige købt en 2 værelsers i Albertslund tæt ved roskildevej for under 1 million. Så det er da muligt. :th2:
Besvaret

Ja, men så kan man jo ligeså godt bosætte sig i Jylland :) En kollega har lige sat sin 2V på 56m2 på Valby Langgade til salg for 2mio DKK - det er derfor jeg er glad for min lejlighed her i Malmø. Priserne virker pludselig meget mere rimelige herovre :)

Besvaret

Jeg købte en "bostadsrætt" i Malmø for ca 1.5 år siden som blev færdig for et par måneder siden. Da jeg i mellemtiden er flyttet til Honduras, fremlejer jeg lejligheden. Det regner jeg med at gøre i ca 2 år. Eftersom der er bopælspligt i de svenske "bostadsrætter" så skal du have en gyldig grund, fx. en tidsbegrænset udlandskontrakt eller lignende for at bestyrelsen skal godkende at den fremlejes, så JA, det kan lade sig gøre, hvis du har en gyldig grund.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...