TTT Skrevet January 31, 2006 Rapporter Skrevet January 31, 2006 Hej Forum Håber der er en der kan hjælpe med et svar på nedenstående. Jeg har lavet en del search på siten, men føler ikke at jeg får mine spørgsmål besvaret. Jeg har kig på en ny Mazda 3 touring i DK til 96.000 ex moms. Forhandleren har tilbudt at sørge for grænseplader så jeg kan få den til SE. Jeg har undersøgt markedet for bilen i sydsverige, men der er leverings ventetid og jeg skal bruge bilen snart. Spørgsmål 1. Er det muligt for en dansk forhandler at skaffe SE nummerplader? 2. Hvor henvender man sig (i givet fald med grænse plader) og indregistrere bilen i SE og betaler de 25pct i moms? 2.1 Hvad er prisen for en sådan øvelse? 3. Jeg ved at man skal lave en ordning med sit forsikringsselskab, men er der andre ting man skal være opmærksom på!?
Michael Rasmussen Besvaret January 31, 2006 Rapporter Besvaret January 31, 2006 Som tidligere skrevet i en tråd, så ved jeg at visse Ford forhandlere kender proceduren, og er behjælpelige hele vejen igennem. Så hvorfor skulle mazda ikke gerne ville gøre det samme.
Guest Mogens Besvaret February 1, 2006 Rapporter Besvaret February 1, 2006 Spørgsmål 1. Er det muligt for en dansk forhandler at skaffe SE nummerplader? 2. Hvor henvender man sig (i givet fald med grænse plader) og indregistrere bilen i SE og betaler de 25pct i moms? 2.1 Hvad er prisen for en sådan øvelse? 3. Jeg ved at man skal lave en ordning med sit forsikringsselskab, men er der andre ting man skal være opmærksom på!? Start med punkt 3 - forsikringen. Det er meget besvaerligt. Da jeg flyttede til Malmo, ville jeg have koebt en vogn paa graenseplader. 2 ting afholdt mig fra det - det var naesten umuligt at finde ud af forsikringen, samt at forsikringen er hamrende dyr. Mit selskab kendte ikke til, hvorledes man erhvervede graensepladeforsikring, men det goeres som regel via et faelles selskab, som forsikirngselskaberne har. Prisen er 3.000 kr pr. maened !
jimmy Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 moms på NY DK IMPORT BIL Hej, Et spørgsmål. ang. import af ny dansk bil. Hvis jeg skal importere en fabrik ny Passat (koster 120.000DK) fra DK til Sverige, så skal jeg betale: 1 - 25% mom af 120.000 DK dvs. 30.000 SEK eller 30.000DKK ELLER 2- Omregnet 120.000 DK til SEK dvs. 150.000SEK og betale 25% moms (omkring 37500SEK) i moms. vh/jimmy
Guest Trine Besvaret February 23, 2006 Rapporter Besvaret February 23, 2006 Hej, Et spørgsmål. ang. import af ny dansk bil. Hvis jeg skal importere en fabrik ny Passat (koster 120.000DK) fra DK til Sverige, så skal jeg betale: 1 - 25% mom af 120.000 DK dvs. 30.000 SEK eller 30.000DKK ELLER 2- Omregnet 120.000 DK til SEK dvs. 150.000SEK og betale 25% moms (omkring 37500SEK) i moms. vh/jimmy Hmm du er vist lidt for optimistisk.... 25 % af 120.000 DKK skulle gerne være det samme som 25 % af 150.000 SEK hvis du antager en valutakurs på 0,80.... Hvis du får noget andet så vil jeg anbefale dig at regne forfra:)
Peter H. Besvaret February 24, 2006 Rapporter Besvaret February 24, 2006 Jimmy: det er lige meget hvor du betaler momsen.. en ting er sikkert , du skal betale den :):)
jimmy Besvaret February 24, 2006 Rapporter Besvaret February 24, 2006 Hej igen, Spg. var om at jeg skal betale moms af dansk bil pris eller omregnet svensk bil pris! Er der nogen der kender om import af biler fra DK? vh/j
Guest Trine Besvaret February 24, 2006 Rapporter Besvaret February 24, 2006 Hej igen, Spg. var om at jeg skal betale moms af dansk bil pris eller omregnet svensk bil pris! Er der nogen der kender om import af biler fra DK? vh/j Ja, men Jimmy det er jo samme beløb!!! ligemeget hvordan du regner.....
Mouse Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Som tidligere skrevet i en tråd' date=' så ved jeg at visse Ford forhandlere kender proceduren, og er behjælpelige hele vejen igennem. Så hvorfor skulle mazda ikke gerne ville gøre det samme.[/quote'] For lige at tage en gammel tråd op igen: Kan du give et hint om, hvilke Ford-forhandlere der kan være så behjælpelige ? Jeg var for en måneds tid siden forbi Ford ved Ellebjerg St., og de havde da solgt til S før, men kunne i øvrigt ikke være behjælpelige (brillerede bl.a. ved at påstå, at den svenske moms er 17% - så helt tjek har de vist ikke på tingene). Ved du tilfældigvis også noget om, hvordan 'vægtafgiften' bliver fastsat, hvis det er en model, som normalt ikke bliver importeret til Sverige?
Xenius Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 ...Ved du tilfældigvis også noget om' date=' hvordan 'vægtafgiften' bliver fastsat, hvis det er en model, som normalt ikke bliver importeret til Sverige?[/quote'] Min vejede de blot til synet hos "Bilprovningen", og det var så vægten på den :)
Mouse Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 Min vejede de blot til synet hos "Bilprovningen"' date=' og det var så vægten på den :)[/quote'] Med sitationstegnene mente jeg selvfølgelig Vägskattskalkyl ... ;)
Michael Rasmussen Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 For lige at tage en gammel tråd op igen: Kan du give et hint om, hvilke Ford-forhandlere der kan være så behjælpelige ? Jeg var for en måneds tid siden forbi Ford ved Ellebjerg St., og de havde da solgt til S før, men kunne i øvrigt ikke være behjælpelige (brillerede bl.a. ved at påstå, at den svenske moms er 17% - så helt tjek har de vist ikke på tingene). Ved du tilfældigvis også noget om, hvordan 'vægtafgiften' bliver fastsat, hvis det er en model, som normalt ikke bliver importeret til Sverige? Prøv Bent Sørensen biler i Helsinge, og hils fra Michael "VIP Showtime". Hans to sønner der driver og har forretningen deroppe er så vidt jeg husker i kontrol med disse ting. Jeg tror også at Ford ude i Kastrup har styr på tingene. Ellers send mig en PM og jeg hooker dig op med dem
Mouse Besvaret March 9, 2006 Rapporter Besvaret March 9, 2006 Prøv Bent Sørensen biler i Helsinge, og hils fra Michael "VIP Showtime". Hans to sønner der driver og har forretningen deroppe er så vidt jeg husker i kontrol med disse ting. Jeg tror også at Ford ude i Kastrup har styr på tingene. Ellers send mig en PM og jeg hooker dig op med dem Tak for det hurtige svar :th2: Vi skal lige have aftalt en overtagelsesdato før jeg går i krig...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu