Guest Supermule Skrevet February 7, 2006 Rapporter Skrevet February 7, 2006 Jeg har købt mig sådan et lille 205'er... Nu vil jeg gerne ha' det til at levere billeder til en hjemmeside på det eksterne netværk, dvs. internettet..... Jeg kan intet finde om det i manualen.... Det bruger port 80 på http.....
Gio Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Jeg har købt mig sådan et lille 205'er... Nu vil jeg gerne ha' det til at levere billeder til en hjemmeside på det eksterne netværk, dvs. internettet..... Jeg kan intet finde om det i manualen.... Det bruger port 80 på http.....Sødt lille legerøj :) De Axis´er jeg har rodet med har alle indeholdt en lille webserver, så du kan tilgå cam´et direkte. Derudover burde det være nemt og ligetil, via GUI´en, at sætte det op til at push´e billeder afsted til en given adresse. Ftp, http osv...
Guest Supermule Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Hell G!! Jeg har lige læst FAQ'en omkring kameraet... Det kan ikke pushe billeder til en FTP... :( Fedest.... Tror jeg vil omgåes det lidt og se om jeg kan køre en livestream via et link til port'en på router'en og så forward'e den til kameraserveren....
Gio Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Hell G!! Jeg har lige læst FAQ'en omkring kameraet... Det kan ikke pushe billeder til en FTP... :( Fedest.... Tror jeg vil omgåes det lidt og se om jeg kan køre en livestream via et link til port'en på router'en og så forward'e den til kameraserveren....Lurede lige...og kan se jeg heller ikke er bekendt med dén model. Dem jeg har rodet med er primært 210´erne.
Guest Supermule Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 210'erne er ikke noget skidt.... :) Jeg ville dog ikke lige punge de ekstra penge ud, da det er foreningen der primært skal bruge det... Men jeg kunne nok godt ha' brugt en mulighed for FTP upload, da jeg så ikke hele tiden skal tjekke om den eksterne IP adresse nu også er den rigtige.... Gider nemlig ikke bruge en ekstern DNS...
Gio Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Sæt noget op der hele tiden connect´er til Axis´ens webserver, og som kan push´e output´et videre. Der findes garanteret et eller andet smart på Nettet. Jeg er dog ikke liiige klar over hvordan GUI´en ser ud på 205´eren, og hvad man evt. kunne gøre for at fuske jpg´erne videre. Vi er enige om det er motion-jpeg og ikke en egentlig stream, ikke sandt!?
molnartos Besvaret February 7, 2006 Rapporter Besvaret February 7, 2006 Hell G!! Jeg har lige læst FAQ'en omkring kameraet... Det kan ikke pushe billeder til en FTP... :( Fedest.... Det kan man scriptet sig ud af!! Med mindre at du kører krypteret FTP.
Guest Supermule Besvaret February 8, 2006 Rapporter Besvaret February 8, 2006 Heyy Champ! Det lyder sgu godt... Du kan evt lige fange mig på msn... Så kan vi tage den derfra! Det kan godt smide still's via mail, men ikke via FTP.... Det kunne dog være godt, hvis man kunne streame fra det, men det er ikke nødvendigt.... Jeg kan bare lave et javascript der opdaterer siden med et fast interval... Det kan man scriptet sig ud af!! Med mindre at du kører krypteret FTP.
molnartos Besvaret February 8, 2006 Rapporter Besvaret February 8, 2006 Heyy Champ! Det lyder sgu godt... Du kan evt lige fange mig på msn... Så kan vi tage den derfra! Det kan godt smide still's via mail, men ikke via FTP.... Det kunne dog være godt, hvis man kunne streame fra det, men det er ikke nødvendigt.... Jeg kan bare lave et javascript der opdaterer siden med et fast interval... Du kan smide dette ind i et batchscript og ligge filen i mappen hvor dine billeder fra webcam ligger... Du skal bare rette de forskellige parameter til!! ------ kopier herfra --------- FTP -s:%0.bat open ftp.et-eller-andet.dk <-- din ftp server anonymous <-- dit username someone@spam.dk <-- password lcd c:\ <-- skifte til mappen hvori billedfilerne ligger cd <-- stien til mappen på ftp'en bin hash <-- progressbar mput *.jpg <-- multible files upload mput *.bmp mput *.gif quit <-- disconnect :D --------- stop kopieringen ------------ til lidt selvhjælp... kommandoer til ftp.exe help - gives a list off FTP commands. help [command name] - give brief help. open [server name] - opens a connection to a new web server. disconnect - terminates ftp session. bye - logoff & exit FTP. exit - Terminate FTP session and exit. lcd [directory name] - Change local working directory. cd - change remote working directory (at FTP site). get [filename] - download a file to your local working directory. get - will prompt for remote-file, then local-file. mget *.* - Get multiple files. If prompt is on, will prompt Y/N for each file matching the wildcard. prompt - toggles prompting on or off. ON by default. put [filename] - upload a file to the web server. put - will prompt for remote-file, then local-file. mput *.* - Put multiple files. If prompt is on, will prompt Y/N for each file matching the wildcard. prompt - toggles prompting on or off. ON by default. pwd - shows your current working directory on the remote server. mkdir [directory name] - creates (make) a new directory on remote server. rmdir [directory name] - removes (delete) a directory on remote server - if empty. delete [filename] - deletes a remote file. user [username] - changes current user on current server quote - sends a command to the ftp server. binary - switches to binary file transfer mode. hash - This is to show you the progress of the upload. ls or dir - List contents of remote directory. Warning: This may kick you off of the server (close the connection). I think this might happen if you don't have directory listing rights. Other FTP commands append - append to a file. ascii - set ascii transfer type. bell - beep when a command completes. close - terminate ftp session. glob - Toggle metacharacter expansion of local file names. literal - send arbitrary ftp command. mdelete - delete multiple files mdir - list contents of multiple remote directories mget - get multiple files. mls - list contents of multiple remote directories mput - send multiple files prompt - force interactive prompting on multiple commands quote - send arbitrary FTP command recv - receive file remotehelp - get help from remote server (list of remote server commands) rename - rename a file. send - send one file. status - show current status trace - toggle packet tracing user - send new user information (??? verbose - toggles verbose mode (default: on)
Guest Supermule Besvaret February 8, 2006 Rapporter Besvaret February 8, 2006 Tak!!! :) Det tager jeg lige en kigger på....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu