janlunde Skrevet February 11, 2006 Rapporter Skrevet February 11, 2006 Hejsa! Er der nogen der kender til JAK lån? Og kan fortælle hvilke fordele/ulmper der er ved at tage sådan et lån? Vi har hørt om dette, og det lyder næsten som en investering. Forklaring principielt (beløbene er fiktive): Om vi f.eks. låner 100.000 kr så skal der betales 200.000 kr tilbage over f.eks. en 10 årig periode. Og så vil vi få udbetalt 100.000 kr efter de 10 år. Det lyder umiddelbart som en god måde at låne på...
mrode Besvaret February 11, 2006 Rapporter Besvaret February 11, 2006 Hejsa! Er der nogen der kender til JAK lån? Og kan fortælle hvilke fordele/ulmper der er ved at tage sådan et lån? Vi har hørt om dette, og det lyder næsten som en investering. Forklaring principielt (beløbene er fiktive): Om vi f.eks. låner 100.000 kr så skal der betales 200.000 kr tilbage over f.eks. en 10 årig periode. Og så vil vi få udbetalt 100.000 kr efter de 10 år. Det lyder umiddelbart som en god måde at låne på... Jeg kender ikke JAK-lån, men hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det nok heller ikke sandt..
bananas Besvaret February 11, 2006 Rapporter Besvaret February 11, 2006 Har aldrig hørt om dem før. Men på google fandt jeg følgende link: http://www.jak.se/ http://www.jak.dk Jeg kan ikke rigtig se derudfra hvordan JAK-lån fungerer i praksis - der er sikkert også mange måder. Det eneste jeg kan sige er at deres egen beskrivelse af sig selv er nok til at skræmme mig meget langt væk. Jeg citerer: J.A.K. arbejder for et rentefrit samfund, hvor pengene tjener fælles-skabet - ikke private særinteresser. J.A.K. er imod brugen af penge som handelsvare. Penge skal alene være et mid-del til omsætning. Pengerente fører til et samfund ude af balance, hvor samfundets svage-ste altid må betale til samfundets rigeste via renter på gæld og ren-ters rente. Pengar utan ränta och inflation - ett bytesmedel som tjänar alla. Utvidgad och omarbetad version av ovan nämnda bok. En ränte- och inflationsfri ekonomi är möjlig, och dessutom en nödvändig väg bort från en hotande global ekonomisk och ekologisk kollaps. Utmärkt som studiecirkelbok Kennedy Margrit, Bokförlaget Korpen, . 1993 Vi lever i en fri verden og folk har lov til at deltage med deres penge, hvis de tror på sagen. Jeg ønsker dem mange gange held og lykke - de får brug for det! For mig ligner det et lige så "succesfuldt" projekt som: "Kommunistisk Planøkonomi - vejen til frihed og velstand!" "TVIND" "Flyv med viljen - ophæv tyngekraften med tankens kraft!"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu