Toft Skrevet February 12, 2006 Rapporter Skrevet February 12, 2006 Nåh, jeg vil gerne lige informere/advare andre mod dette komplet latterlige bolig foretagende. Jeg boede de første to år i en HSB forening, og som alle andre, så betaler jeg 500 sek (obligatorisk) for et HSB medlemskab. De 500 sek får man så tilbage den dag man flytter ud af HSB igen, og det er jo en god ting. I juli 2005 flytter jeg så, og så går jeg bare og venter på at HSB får taget sig sammen til at sende mig en check med mine 500 sek, efter som jeg ikke bor i en HSB forening mere. I november kommer der så endelig brev fra HSB, men der ligger ingen check i brevet. I stedet beder de mig om at bevise at jeg har været medlem, da de ikke kan se jeg står i deres register. Nedtur, så jeg begynder at rode 50 kilo papir i gennem for at finde mit medlemsbevis, og hurra jeg finder det. Tager op til deres kontor, og fremviser brevet de har sendt, samt mit medlemsbevis. samtidig beder jeg dem om en forklaring, da jeg ærlig talt synes det er lige skrapt nok at jeg skal stå skoleret, og dokumentere oplysninger som de har (eller burde have) i deres kartotek. Damen oppe hos HSB er også meget ked af det, hun tager mit medlemsbevis og siger hun straks kommer tilbage. Efter fem minutter kommer hun da også tilbage, men desværre kan de ikke bruge mit medlemsbevis (som de selv har udstedt og sendt hjem til mig to år tidligere) som dokumentation. Nu vil de have en kvittering på at jeg har indbetalt 500 sek for to år siden!!! Jeg spørger så hvordan jeg skal vise en sådan frem, da jeg aldrig har modtaget en kvittering fra HSB om at de har modtaget mine 500 sek. Da jeg flyttede ind to år tidligere, da fik jeg bare en girokort på 500 sek der skulle betales inden 10 dage, og det blev 100% sikkert betalt rettidigt. Nu kunne jeg jo så få en kontoudskrift fra min bank, hvor det kan ses at jeg har betalt 500 sek til HSB en gang i juli 2003. Men desværre for mig, så har jeg skiftet bank fra SEB til Skandiabanken i januar 2004, så hvis SEB nu skal hjælpe med at fremskaffe beviset, ja så koster det mig 150 sek pr kontoudskrift. Da jeg havde tre konti i SEB den gang, og ikke lige kan huske hvilken en konto jeg betalte fra, ja så er det jo nærmere til mere besvær end til gavn (3 gange kontoudskrift af 150 sek/stk). For lige at runde det hele af, så har jeg nu gennem de sidste par måneder snakket med en hel del personer fra HSB, og de er pisse ligeglade og er absolut til INGEN hjælp. Jeg kan undre mig over, at hvis de mener jeg ikke har betalt mit medlemsskab i juli 2003, hvorfor sendte de så ikke den gang et nyt girokort + en rykker? I stedet modtog jeg mit medlemsbevis kort efter, med alt deres "Velkommen til HSB ævl om rabatter og pis og lort". Gennem de to år fik jeg desuden ca. fire breve fra HSB, om nye rabatter for medlemmerne, og hvorfor fik jeg det, hvis jeg ikke var medlem? Kan det overhovedet lade sig gøre at bo to år i en HSB forening, og ikke være medlem? HSB kan ikke besvare disse spørgsmål, men vil kun se en kvittering Jeg kommer ALDRIG NOGENSINDE til at flytte til en HSB forening igen, det er simpelthen for uprofessionelt det foretagende! Til gengæld vil jeg opfordre alle der bor i en HSB forening, om at tage kontakt til dem, og bede dem om en kvittering på at I i sin tid har betalt de 500 sek for jeres medlemskab. I får brug for denne kvittering en dag, for jeres HSB medlemsbevis kan I ikke bruge til andet end at tørre røv i. Bitter af erfaring kan jeg godt glemme at få mine penge fra HSB.
BS Besvaret February 12, 2006 Rapporter Besvaret February 12, 2006 Nu skriver du forening. Det er vel en sekt at dømme ud fra din historie her:scared: Skræmmende læsning!
almir.dk Besvaret February 12, 2006 Rapporter Besvaret February 12, 2006 Nåh, jeg vil gerne lige informere/advare andre mod dette komplet latterlige bolig foretagende. Jeg boede de første to år i en HSB forening, og som alle andre, så betaler jeg 500 sek (obligatorisk) for et HSB medlemskab. De 500 sek får man så tilbage den dag man flytter ud af HSB igen, og det er jo en god ting. I juli 2005 flytter jeg så, og så går jeg bare og venter på at HSB får taget sig sammen til at sende mig en check med mine 500 sek, efter som jeg ikke bor i en HSB forening mere. I november kommer der så endelig brev fra HSB, men der ligger ingen check i brevet. I stedet beder de mig om at bevise at jeg har været medlem, da de ikke kan se jeg står i deres register. Nedtur, så jeg begynder at rode 50 kilo papir i gennem for at finde mit medlemsbevis, og hurra jeg finder det. Tager op til deres kontor, og fremviser brevet de har sendt, samt mit medlemsbevis. samtidig beder jeg dem om en forklaring, da jeg ærlig talt synes det er lige skrapt nok at jeg skal stå skoleret, og dokumentere oplysninger som de har (eller burde have) i deres kartotek. Damen oppe hos HSB er også meget ked af det, hun tager mit medlemsbevis og siger hun straks kommer tilbage. Efter fem minutter kommer hun da også tilbage, men desværre kan de ikke bruge mit medlemsbevis (som de selv har udstedt og sendt hjem til mig to år tidligere) som dokumentation. Nu vil de have en kvittering på at jeg har indbetalt 500 sek for to år siden!!! Jeg spørger så hvordan jeg skal vise en sådan frem, da jeg aldrig har modtaget en kvittering fra HSB om at de har modtaget mine 500 sek. Da jeg flyttede ind to år tidligere, da fik jeg bare en girokort på 500 sek der skulle betales inden 10 dage, og det blev 100% sikkert betalt rettidigt. Nu kunne jeg jo så få en kontoudskrift fra min bank, hvor det kan ses at jeg har betalt 500 sek til HSB en gang i juli 2003. Men desværre for mig, så har jeg skiftet bank fra SEB til Skandiabanken i januar 2004, så hvis SEB nu skal hjælpe med at fremskaffe beviset, ja så koster det mig 150 sek pr kontoudskrift. Da jeg havde tre konti i SEB den gang, og ikke lige kan huske hvilken en konto jeg betalte fra, ja så er det jo nærmere til mere besvær end til gavn (3 gange kontoudskrift af 150 sek/stk). For lige at runde det hele af, så har jeg nu gennem de sidste par måneder snakket med en hel del personer fra HSB, og de er pisse ligeglade og er absolut til INGEN hjælp. Jeg kan undre mig over, at hvis de mener jeg ikke har betalt mit medlemsskab i juli 2003, hvorfor sendte de så ikke den gang et nyt girokort + en rykker? I stedet modtog jeg mit medlemsbevis kort efter, med alt deres "Velkommen til HSB ævl om rabatter og pis og lort". Gennem de to år fik jeg desuden ca. fire breve fra HSB, om nye rabatter for medlemmerne, og hvorfor fik jeg det, hvis jeg ikke var medlem? Kan det overhovedet lade sig gøre at bo to år i en HSB forening, og ikke være medlem? HSB kan ikke besvare disse spørgsmål, men vil kun se en kvittering Jeg kommer ALDRIG NOGENSINDE til at flytte til en HSB forening igen, det er simpelthen for uprofessionelt det foretagende! Til gengæld vil jeg opfordre alle der bor i en HSB forening, om at tage kontakt til dem, og bede dem om en kvittering på at I i sin tid har betalt de 500 sek for jeres medlemskab. I får brug for denne kvittering en dag, for jeres HSB medlemsbevis kan I ikke bruge til andet end at tørre røv i. Bitter af erfaring kan jeg godt glemme at få mine penge fra HSB. Skræmende Jeg har netop efterlyst den regning på 500,00 som er betalt 100% til tiden. Den har jeg ikke fået endnu. Jeg kan bedre forstå det nu efter den historie du skriver om. Nå men så tag jeg bare på kontoret imorgen, bliver såændende hvilet forklaring de kommer med? HSB Hilsen Almir
elpedro Besvaret February 12, 2006 Rapporter Besvaret February 12, 2006 Oh great... Fedt at læse når man lige har købt rækkehus igennem HSB hehe... Nåh så må man jo bare håbe at det går ;-(
Gio Besvaret February 12, 2006 Rapporter Besvaret February 12, 2006 Nu er det nok mere princippet der er kernen i sagen, end det er selve de 500,-...har jeg opfattelsen af. Selv bor jeg i en HSB-forening, og har også indbetalt de famøse 500,- via giro - og derefter modtaget medlemskort og velkomst-brev. Mit problem (jeps, for sådan ét er der nemlig) er bare at Nordea har "forlagt" mine originale HSB-dokumenter, da disse skulle bruges til endelig godkendelse af lån osv. Så det går rigtig godt, må jeg sige....og de leder stadig
vincent Besvaret February 16, 2006 Rapporter Besvaret February 16, 2006 Da jeg solgte min lejlighed og var nede hos HSB, fik jeg mine 500,- tilbage. Ved ikke om det har nogen betydning, men når nu jeg får nosset mig sammen til at flytte tilbage vil jeg tage det op til overvejelse :p
ulmus Besvaret February 17, 2006 Rapporter Besvaret February 17, 2006 Hejsan Vincent! Kommer du tilbage til Sverige, det var da hyggeligt. Vi har savnet dine skarpe indlæg. :)
Guest ThomasO Besvaret February 22, 2006 Rapporter Besvaret February 22, 2006 Det er jo heller ikke nogen hemmelighed at HSB sucks, en del boligforeninger er begyndt at bryde løs fra dem. De der storforeningsaftaler man kommer ind under, har jo vist sig at være så herligt som varm luft. Løsgænger foreninger eller andre sammenslutninger kan jo forhandle lige så gode rabatter, så HSB har et problem med deres varemærke, hvis ikke de har noget virkeligt konkret at vise deres medlemmer. Service er nok et område de ikke har tænkt sig at gøre det helt store. Tror også at vores medlemskab af HSB er det mest ligegyldige passive medlemskab vi nogensinde har haft - nogensteder. Synd for Sverige at de har så mange skrankepaver. Det minder om det offentlige i DK for år tilbage, eller andre steder man kan blive ansat som tjenestemand, uden ansvar for det man laver overfor kunden. Sverige er på mange måder et meget meget perfekt land, men kors hvor de bliver østtyskere når man snakker papirer eller en hurtig beslutning. Man får snart bedre behandling hos T&S i DK, end som kunde i Nordea.se eller HSB. Jeg skulle en dag sætte 400SEK ind fra en bankgiroblanket til min konto. Skulle bruge alt muligt ID, for at veksle den til trods for at jeg havde mit fine hævekort. Først da jeg sagde at da jeg fik oprettet bankkontoen fik de kopi af alt fra personnummerbevis, pas, og alt muligt.... sæt nu de fucking penge ind istedet for alt det pis.... hjalp det. Nøj hvor folk i køen dernede gloede, men enkelte syntes den var meget sjov. Skægtnok KUNNE det hele lade sig gøre alligevel, når man trykkede dem lidt på maven. Hej Vince.... Long time no see....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu