Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
:new: Ja så er turen vist kommet til at kæresten og jeg retter blikket mod det svenske. Vi har "næsten" købt lejlighed på Västra Hamnen. Grunden til dette valg er mest at damen gerne ville have noget nyt, samt at jeg gerne ville bo centralt og i et mere roligt område. Meeen prisen er jo så også derefter, derfor denne lille tråd mere for at høre lidt holdninger og inputs. Hvor ville i anbefalde man søgte bolig i Malmø hvis man ville have lidt af samme stil (blandet arkitektur, grønne omgivelser, og "rolige" områder), håber at høre lidt inputs....
Guest Supermule
Besvaret

Västra Hamnen er et fantastisk område... ikke nogen tvivl om det. Det er nok det tætteste i kommer på et kompromis imellem at bo centralt og med "luft" omkring sig.... Min egen personlige holdning er at boligerne er for dyre i forhold til hvad man kan sidde for om måneden i hus.... Desuden er renten stigende. Det rammer bostadsrätter dobbelt så hårdt som dem i hus.... Ikke alene stiger din månedlige ydelse på dit eget lån, men det gør foreningens også.... Så det rammer dobbelt... Man kan så vælge at sidde for den samme ydelse, men så tager det bare længere tid at amortere sit lån!

Besvaret

Vi synes det er et vildt dejligt og spændende område! Vi flyttede ind for 2 måneder siden men er dog igang med en større ombygning af lejligheden da de gamle Bo01 lejligheder blev bygget lidt for hurtigt :surprise: Ang. priserne så er alt relativt, jeg tror de vil stige og hvis man sammenligner med tuborg havn/bryggen osv så er udviklingen virkelig igang herovre og her er faktisk LIV :) Jeg er spændt på at se hvordan det er om sommeren tror det bliver det fedeste :love2:

Besvaret

Västra Hamnen er efter min mening et dejligt sted at komme feks. en søndag hvor solen skinner for at nyde en is samt atmosfæren. Personligt vil jeg ikke selv bo der. Syntes at der er for meget liv og glade dage, og så ligger det ikke så centralt som de fleste mener. Er man til roligt, nyt og centralt havnemiljø kan jeg kun anbefalde Dockan. Her er der gå afstand til centrum og meget mere roligt end VH. Eneste minus er at prisen også er højere end VH. Ellers prøv at kigge nærmere i området Gamla Västra inde i centrum. Der bliver bygget en del nyt for tiden og der er både ro, grønne områder og gammelt charme. Og så er det meget centralt. Flytter selv dertil om laaaaaaaang tid (efteråret 2007), når min lejlighed bliver færdig.

Besvaret

Haløjsa, vi har efterhånden boet i Västra Hamnen i 1,5 år og er super tilfredse - var godt nok uheldige i forbindelse med byggeriet, men det er heldigvis ved at være på plads nu... Personligt mener jeg ikke der er meget, som slår sommeren stemningen i Västra Hamnen ;o) - Der kan dog godt være lige i overkanten af mennesker og dermed larm i weekenden - men (som der vist er én som skrev her i forum'et for et stykke tid tilbage) så føles det næsten som at tage på ferie når man tager hjem fra arbejde om sommeren ;o) Eneste minus til at starte med var, at indkøbs mulighederne herude var temmeligt begrænset (der var kun en lille kiosk) - men nu er der jo kommet en ICA Maxi som jo "næsten" har døgnåbent ;o) Fra Vh tager det 20 minutter at gå til Centralen og 25 minutter at køre i bil til Fields. Mvh Alex

Besvaret
Er man til roligt, nyt og centralt havnemiljø kan jeg kun anbefalde Dockan. Her er der gå afstand til centrum og meget mere roligt end VH. Eneste minus er at prisen også er højere end VH.
Spændende påstand, hvad bygger du den på? Det er spændende at følge prisudviklingen herovre men jeg har dog intet set der tyder på at Dockan skulle være dyrere. :o
Besvaret
eller hvis der er nogen der har nogle interessante emner i Dockan
Inden vi flyttede herud, gik vi ture på området og noterede os nogle af de webadresser, diverse byggeriskilte på området nævner. Efterfølgende fandt vi siderne på nettet og tilmeldte os de talrige nyhedsmailsmuligheder, siderne giver. Pt. er der vel de lejligheder, man bygger mellem Sundspromenaden og Dockan... Iøvrigt fandt vi vor bolig ved en tilfældighed, fordi vi reflekterede på en annonce et andet steds... :)
Besvaret
:new: Ja så er turen vist kommet til at kæresten og jeg retter blikket mod det svenske. Vi har "næsten" købt lejlighed på Västra Hamnen. Grunden til dette valg er mest at damen gerne ville have noget nyt, samt at jeg gerne ville bo centralt og i et mere roligt område. Meeen prisen er jo så også derefter, derfor denne lille tråd mere for at høre lidt holdninger og inputs. Hvor ville i anbefalde man søgte bolig i Malmø hvis man ville have lidt af samme stil (blandet arkitektur, grønne omgivelser, og "rolige" områder), håber at høre lidt inputs....
KØB for satan:) Da jeg flyttede til Ön Limhamn i 2001 sagde alle også til mig: Der er alt for dyrt derude og desuden stod der 30-40 ledige lejligheder til salg på Bo01.... Resultat i 2004: Jeg flyttede fra Ön Limhamn og havde tjent SEK 1.000.000 på små 3 år! Og siden da er min gamle lejlighed steget yderligere SEK 500.000 Bo01: Der står 3-4 lejligheder til salg!!!! De stiger mere endnu, tro mig!!!! Min påstand har altid været at Bo01, Ön Limhamn, Bunkeflo/Klagshamn er og bliver de største prisstigningsområder. Hovedparten af danskere og folk fra Göteborg/Stockholm som vælger Malmö går klart efter de attraktive områder som beskrevet ovenfor.
Besvaret
Spændende påstand' date=' hvad bygger du den på? Det er spændende at følge prisudviklingen herovre men jeg har dog intet set der tyder på at Dockan skulle være dyrere. :o[/quote'] De få gange jeg har set noget til salg i Dockan, syntes jeg at priserne har været en del højere en VH. Skal dog ikke kunne sige om de bostader i VH som ligger helt ud til vandet koster det samme som Dockan. Det er sjælden der er nogle af dem til salg. Men 5,1 mil for 103,7 kvm er sku mange penge http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=66006565&OBJTYPE=CMBoLgh
Besvaret
De få gange jeg har set noget til salg i Dockan' date=' syntes jeg at priserne har været en del højere en VH. Skal dog ikke kunne sige om de bostader i VH som ligger helt ud til vandet koster det samme som Dockan. Det er sjælden der er nogle af dem til salg. Men 5,1 mil for 103,7 kvm er sku mange penge [url']http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=66006565&OBJTYPE=CMBoLgh
Jeg tillader mig nu at tvivle på at lige præcis den der bliver solgt til 5,1 - det virker næsten som om den er sat en million for højt. Den har vist også været ude et stykke tid efterhånden. Fordi den er tom for møbler vil jeg gætte på, at det er en spekulant, som i sin tid har købt den, og nu hvor den står færdig håber han på at kunne støde på en person, der bare vil have luksus og er ligeglad med prisen. Der har været andre til salg på Dockan, men der var kvadratmeterprisen 30-50% lavere (meget groft slag på tasken ud fra hukommelsen). De er der så ikke mere, så de er nok solgt.
Besvaret

Ang Vestra Hamnen Yes, som folk siger, så er Hamnen et alletiders sted... er selv tilflyttet pr. 1.feb ... Dog er her p.t. lidt koldt, men mon ikke sommeren gør op for dette... :D

Besvaret

Vh Hej alle, bor desværre endnu ikke i VH. Vi håber på dokken på et eller andet tidspunkt. Ellers kan jeg kun sige at vi er MEGET derude om sommeren og leger "turister" stemningen er simpelthen for fed og bygningerne, luften er fantastisk

Besvaret

Ingen tvivl om at det er glimrende ar investere i VH. Det har jeg efterhånden mange eksempler på :)

• 2 weeks later...
Besvaret

Jeg har nu boet i Annestad, Bunkeflostrand... Hvilket jeg er meget tilfreds med. HAvde selv overvejet at købe i Bo01, men faldt fra pga. transport tid til DK ( ham der gør det på 25 min, er vist lidt optimistisk...:D ), prisen derude er høj, og kvaliteten er ikke derefter... Om sommeren er det som omtalt nærmest et turist område, der er masser af støj, masser af affald fra de besøgende og man kommer nok hurtigt til at føle sig som dyr i et bur da de fleste tager derud for at gå en tur.. Men hver person sin smag... Jeg er af den klare overbevisning at folk efter at have boet her et stykke tid vil sætte pris på at bruge kortere tid til og fra Dk, jeg har selv boet her i 3 år og startede med at bo i Malmø, centralt. Havde dengang ca. 3 kvarter til glostrup, og har i dag blot en halv time.. den halve time om dagen betyder trods alt en del når man har pendlet et stykke tid. Annestad som område er i rivende udvikling, og der er ingen tvivl om at det er i det område at priserne i % vil stige mest de kommende år. Begrundelse. Priserne er lave og der er mange der gerne vil bo tæt på broen, i roligt område, i nye lejligheder, nye omgivelser, tæt på vandet..Ja, jeg mener helt bestemt at have fundet et rigtigt lækkert sted at bo, samt en god investering. Min lejlighed er steget Sek. 560.000 på det første år. Her er et link såfremt du skulle være interesseret. www.annestad.nu Det skal også siges at der er en del at spare på bil / indboforsikringen, samt en nok noget større rådighedsbeløb til indkøb af bil... :th2:

Besvaret
...der er mange der gerne vil bo tæt på broen' date=' i roligt område, i nye lejligheder, nye omgivelser, tæt på vandet...[/quote'] ...tæt på motorvejen, tæt på jernbanen med godstog, tæt på braklagte marker...:p Men ellers langt fra alt andet...:confused:
Guest Supermule
Besvaret

Ja jeg må altså også tilstå at Annestad ikke siger mig det store.... Der er ikke rigtigt noget derude der trækker.... Så vil jeg hellere længere sydpå imod Stavsteensudde. www.boklok.com Godt nok er det de billige IKEA huse og ikke noget for mig, men beliggenheden er perfekt!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...