Guest PeterK Skrevet February 26, 2006 Rapporter Skrevet February 26, 2006 Hej, Kan man bo i Sverige og drive en webbutik i DK f.eks www.tojbutikken.dk ?? Dvs. man fører regnskab i DK etc...... Webbutikken "ligger" i DK....dvs den bliver hosted af en dansk udbyder!!!
thomas_lund Besvaret February 27, 2006 Rapporter Besvaret February 27, 2006 Det kan du naturligvis Det store spørgsmål er, hvor du vil blive beskattet. Hvis du laver et ApS i DK, så bliver du bare ansat der. Kører du det som enkeltmand, så vil du blive beskattet i Sverige - med alle de konsekvenser det så har
Guest Supermule Besvaret February 27, 2006 Rapporter Besvaret February 27, 2006 Jeg kører da mit som enkeltmand og bliver beskattet i DK........... Tjener mine penge i dk og betaler skat i dk. Er firmaet lokaliseret på en dansk adresse, så betaler man i dk....
Guest PeterK Besvaret February 27, 2006 Rapporter Besvaret February 27, 2006 Jeg kører da mit som enkeltmand og bliver beskattet i DK........... Tjener mine penge i dk og betaler skat i dk. Er firmaet lokaliseret på en dansk adresse' date=' så betaler man i dk....[/quote'] Hvordan vil du definere lokaliseret, hvis det er en webshop som bliver "hosted" i DK af en DK udbyder, men vores varer ligger i vores kommende hus i Sverige? Er det umiddelbart en fordel at lave et Aps hvis man bor i Sverige og har pengene? Vores webshop skal primært sælge tøj til danske kunder i DK!!
mrode Besvaret February 27, 2006 Rapporter Besvaret February 27, 2006 Dit firma skal have fast driftssted for at kunne køre som et enkelmandsvirksomhed i Danmark. Jeg er ikke sikker på Skat vil definere driftsstedet for værende hvor serveren står, da de jo ikke kan komme på inspektion der. Jeg er personligt med i et I/S og da jeg flyttede til Malmø kunne min adresse ikke længere bruges som adresse for firmaet overfor Skat, så det må kræve en eller anden form for dansk post-adresse. Om hvorvidt det kan svare sig at have et ApS.. så kan jeg fortælle det fylder et helt kapitel i min bog om selskabsret. Det er et spørgsmål om hvor store risici man vil tage og er villig til at binde i selskabet. Man skal også huske på at det ofte koster ekstra i revisor/advokat. Et ApS skal også have en dansk adresse at være registreret på. En del laver også et personligt selskab til at starte med, da de starter ud med at have et arbejde ved siden af og på den måde kan modregne underskud i lønindkomsten. Derefter omdannes det til et ApS når det begynder at give overskud. Men det er blot en måde at anskue det på - der er mange rådgivere der tjener mange penge på at rådgive om den slags.
Guest Supermule Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 Det er ligegyldigt hvor dit varelager ligger.... Bare din virksomhed har fast driftadresse i dk. Få en adresse hos din mor og far eller noget familie.... Alternativt kan du jo se om du kan få noget billigt et eller andet sted på amager. Det koster ikke mange slanter for et kontor på 10m2.... Hvordan vil du definere lokaliseret, hvis det er en webshop som bliver "hosted" i DK af en DK udbyder, men vores varer ligger i vores kommende hus i Sverige? Er det umiddelbart en fordel at lave et Aps hvis man bor i Sverige og har pengene? Vores webshop skal primært sælge tøj til danske kunder i DK!!
Guest PeterK Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 Ok tak for svarene... Men "summa sumarum" drejer sagen sig ganske enkelt om at min kone skal drive en webbutik med børnetøj fra vores nye hjem i Malmø, men hun ønsker en .dk adresse!!! Er der nogle problemer i dette?
thomas_lund Besvaret February 28, 2006 Rapporter Besvaret February 28, 2006 Placering af webserver og domæne navn på denne har absolut intet at gøre med hvor du beskattes. Din server kan stå i Timbuktu, og det ville ikke betyde noget Hvis dit firma har adresse i DK, så beskattes du i DK. Har firmaet adresse i Sverige (som jeg initielt gik ud fra i mit første svar), så beskattes du i Sverige
PeterN Besvaret March 1, 2006 Rapporter Besvaret March 1, 2006 Beskatning Reglerne for beskatning er desværre ikke så enkle som de gøres til her i denne tråd. Prøv evt. at kigge på de andre tråde om beskatning, jeg har tidligere svaret på et par spørgsmål vedrørende dette. Men for at slå det fast, så afhænger jeres beskatning af hvor I har fast driftssted og dette er en definition som du kan læse mere om i den nordiske dobbeltbeskatningsoverenskomst. Man kan ikke udlede beskatningen udfra hvor dit firma har adresse. F.eks. er der særlige regler for tilfælde hvor adressen kun benyttes som lagerlokale. Det logiske i dette er jo at man ellers ved hjælp af en adresseflytning kunne flytte sin beskatning og skattemyndighederne er meget klogere end som så:-) Held og lykke med jeres virksomhed
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu