Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Min kone og jeg tog idag turen over sundet med toget for at se på lejlighed i Annestad, og jeg blev mildest talt overrasket over de dårlige transportmuligheder dertil med offentlig transport! Såvidt vi lige kunne bedømme, efter at have brugt 30 min på Malmø Syd station, kan man kun komme med det offentlig ved at tage helt ind til Malmø Central og derefter bus 4 eller 5B ud mod Bunkeflostrand... Er det korrekt, eller er der nogen der har andre forslag til hvordan man nemmest kommer til og fra Annestad med det offentlige?

Guest Supermule
Besvaret

Jeg ville cykle hvis jeg var dig.... Det er ikke langt og man sparer en frygtelig masse tid.... Der er ikke overdrevet gode forbindelser fra Malmø og sydpå. Det gælder Vellinge, Höllviken, Trelleborg osv.... Herovre finder man ud af at man IKKE kan leve uden bil og hele samfundet er indrettet efter det faktum.

Besvaret

Jeg har også tænkt en cykel ind i scenariet, men mit spørgsmål gik mere mhp. hvad min kone skal gøre når vi efter al sandsynlighed om et års tid bliver én mere i familien:) Nogle nybagte mødre eller fædre her på forum, der bor i Annestad og kan bidrage lidt til hvordan I evt. klarer det uden bil? Vi har skam tænkt os at have en bil, men den skal jeg jo bruge til at køre på arbejde mens min kone er på barsel...ak ja, disse bekymringer:) Det minder mig om...hvordan er indkøbsmuligheder etc. i Bunkeflostrand eller hvad den lille nærliggende by nu hedder?

Besvaret
Jeg har også tænkt en cykel ind i scenariet, men mit spørgsmål gik mere mhp. hvad min kone skal gøre når vi efter al sandsynlighed om et års tid bliver én mere i familien:) Nogle nybagte mødre eller fædre her på forum, der bor i Annestad og kan bidrage lidt til hvordan I evt. klarer det uden bil? Vi har skam tænkt os at have en bil, men den skal jeg jo bruge til at køre på arbejde mens min kone er på barsel...ak ja, disse bekymringer:) Det minder mig om...hvordan er indkøbsmuligheder etc. i Bunkeflostrand eller hvad den lille nærliggende by nu hedder?
Der er lidt skrabede indkøbsmuligheder i Bunkeflostrand, men ellers er der 10 min med bussen til Limhamn. Der er næsten alt. Dagligvarer, banker, apotek, systembolaget:), tøjbutikker, bager og lign. Kan ikke hjælpe med offentlig transport...den er fravalgt:)
Besvaret
Hej UlliDK! Har du tænkt på, at DU kunne cykle til Svågertorp og lade bilen stå til din kone??? ;) Undskyld, jeg kunne ikke lade være.:)
En mulighed, bestemt. Alternativt kunne Ulli & Co. investere i en lille billig potte som bil nummer to. Priserne herovre giver jo, alt andet lige, lidt flere muligheder. Med et lille barn hjemme, så ville jeg også være mest tryg ved at ha´ en bil stående, i det tilfælde der skulle ske noget. Plus, selvfølgelig, det praktiske i ikke at skulle drøne rundt på cykel med poden bagpå, og fire bæreposer på styret, og en mobiltelefon der ringer midt i et lyskryds.
Guest Supermule
Besvaret

Du glemte noget G.... Der var rødt og der holdt en højresvingende lastbil ude i krydset .... ;)

Besvaret

Ja, en ekstra bil er skam også en ting vi overvejer... Mht. hvofor jeg ikke tager cyklen til stationen, så er udsigten til at betale 100-150 kr om dagen i togbilletter for at tage på arbejde ikke umiddelbart tiltalende:)

Besvaret

Ja, ja, Mette, men cykelparkeringen koster ingenting. :rolleye: Togkortet koster nu dkk 1330,oo pr. måned, og skal det lige tilføjes gælder også til hele Malmö's busnet og zone 1 i København.

Besvaret
Er det "kun" i zone 1 den er gyltig' date=' er det ikke i zone 1, 3 og 4?[/quote'] Jo standardkortet gælder til zone 1,3 og 4. Zone 3 og 4 er vist lige så vigtige som zone 1 hehe :)
  • 2 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...