Jønsson Skrevet March 7, 2006 Rapporter Skrevet March 7, 2006 Fik idag en faktura på 62 SEK. fra et firma der hedder Optimal Telecom. Ringede til dem for at høre hvad det drejede sig om, de sagde at vi havde tilmeldt os pr. telefon og hvis vi ikke betalte ville vores telefon blive lukket. Nu har vi abonnement hos Telia og bliver dagligt ringet op af 8-10 tlf.sælgere som vil sælge både det ene og det andet. Kan ikke helt frasige mig at jeg har sagt ja til at nogle måtte fremsende tilbud, men har ALDRIG sagt ja til at skifte tele-selskab. Derudover er efternavnet på fakturaen Tedisen istedet for Pedersen, men fornavnet er rigtigt. Har heller aldrig sat min namnteckning på noget, så jeg kan ikke se hvordan de vil opkræve pengene. Nogle der har haft lignende oplevelser?
BS Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Er rimelig sikker på at negativ aftalebinding ikke er tilladt i Sverige så du burde have dit på det tørre hvis du ikke hat din auto på noget papir udover hos Telia. Kontakt Optimal Telecom og bed dem afsende den aftale du har underskrevet. Så får du se hvor meget de har at have det i. Evt tag kontakt til Telia også for at høre om det er nogen de kender.
Guest Trine Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Jeg havde en overgang Telia som udbyder og skiftede til et eller andet pyramideopbygget selskab... (lovligt dog.. men har glemt hvad det hed) Der fik jeg skriftlig bekræftelse fra Telia om at nummeret var overgået til det andet selskab og jeg fik fremover kun kvartalsabonnementet fra dem. Det her lyder lidt som samme boldgade.... jeg ville klart spørge lidt ind til den aftale de siger du har indgået.
Gio Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Fik idag en faktura på 62 SEK. fra et firma der hedder Optimal Telecom. Har du ikke skrevet under på noget, digitalt som "analogt", så ville jeg bede dem hoppe og rende. http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-08,GGLG:en&q=%22Optimal+Telecom%22
credde Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Til at fjerne telefon sælgere, så er http://www.nix.nu/ perfekt. Har ikke haft en eneste i røret, siden jeg tilmeldte mig (gratis)
Gio Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Til at fjerne telefon sælgere' date=' så er http://www.nix.nu/ perfekt. Har ikke haft en eneste i røret, siden jeg tilmeldte mig (gratis)Samme erfaring hér! www.nix.nu er bestemt at anbefale - medmindre du synes det er sjovt at drive telefonsælgere til vanvid :D
larscph Besvaret March 7, 2006 Rapporter Besvaret March 7, 2006 Fik idag en faktura på 62 SEK. fra et firma der hedder Optimal Telecom. Ringede til dem for at høre hvad det drejede sig om' date=' de sagde at vi havde tilmeldt os pr. telefon og hvis vi ikke betalte ville vores telefon blive lukket. Nu har vi abonnement hos Telia og bliver dagligt ringet op af 8-10 tlf.sælgere som vil sælge både det ene og det andet. Kan ikke helt frasige mig at jeg har sagt ja til at nogle måtte fremsende tilbud, men har ALDRIG sagt ja til at skifte tele-selskab. Derudover er efternavnet på fakturaen Tedisen istedet for Pedersen, men fornavnet er rigtigt. Har heller aldrig sat min namnteckning på noget, så jeg kan ikke se hvordan de vil opkræve pengene. Nogle der har haft lignende oplevelser? [/quote'] Som minimum skal de da have fremsendt en bekræftelse med mulighed for at fortryde. Det er lovligt nok, at du accepterer et tilbud mundligt - de plejer vist så at optage det på bånd. Du bør også have modtaget brev fra Telia om bytte af operatør. Men bed dem om at dokumentere at du har bestilt det. Kan de det, kan du evt. fremføre at du aldrig har modtaget bekræftelse med fortrydelsesret og i øvrigt ønsker at blive hos Telia. Og ja - www.nix.nu virker!
Jønsson Besvaret March 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 8, 2006 Som minimum skal de da have fremsendt en bekræftelse med mulighed for at fortryde. Det er lovligt nok, at du accepterer et tilbud mundligt - de plejer vist så at optage det på bånd. Du bør også have modtaget brev fra Telia om bytte af operatør. Men bed dem om at dokumentere at du har bestilt det. Kan de det, kan du evt. fremføre at du aldrig har modtaget bekræftelse med fortrydelsesret og i øvrigt ønsker at blive hos Telia. Og ja - www.nix.nu virker! Mundtlig accept lyder sgu lidt fjollet, dvs. at enhver som tager tlf. i mit hjem kan gå med på hvad som helst, eller?!?
Jønsson Besvaret March 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 8, 2006 Så skal jeg da iøvrigt lige tilføje at vores telefon ikke virker her til morgen... Snakkede i den forbindelse med Telia og de sagde at det absolut ikke var første gang hun havde hørt dette. Så nu sender hun en blanket som vi skal underskrive og derefter skulle alting være tilbage som det var.
BS Besvaret March 8, 2006 Rapporter Besvaret March 8, 2006 Mundtlig accept lyder sgu lidt fjollet' date=' dvs. at enhver som tager tlf. i mit hjem kan gå med på hvad som helst, eller?!?[/quote'] Har en "fortid" som telesælger hvor der kunne indgåes en mundtilig aftale. Det foregik på den måde at man havde et manuskript der skulle læses op hvor bla navn og personnummer skulle oplyses af personen selv. Personen skulle så gentage at vedkommende indgik aftale om osv osv så der ikke var nogen tvivl når man lyttede på samtalen. Derefter fik kunden tilsendt en kopi af en skriftlig kontrakt som indholdt det samme som de vilkår man havde læst op for kunden. Kunden havde dog 14 dage til at fortryde aftalen. Så jo det kan lade sig gøre men tror aldrig jeg selv ville indgå sådan en aftale
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu