Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Det skal lige siges, jeg har fejlmeldt, og der kommer en tekniker ud og tjekker :) Derudover kan jeg fortælle, at jeg bor i en bostadretsforening, hvor vi tilsynladende får leveret fælles signal. Ville bare høre andre der eventuelt havde haft lignende oplevelser eller erfraringer omkring problematikken: Vi har Canal Digital Kabel TV i huset, et analogt udbud med ca. 18 kanaler. Man kan så ligeledes tilkøbe en digital pakke hvor man yderligere får ca. 25-30 kanaler, et ganske udemærket udbud med blandt andet de 4 Discovery kanaler. Så sådan en pakke, "Familjepakken", valgte vi at hoppe på sidste lørdag, og sikke et "eventyr" det har været foreløbigt: 1. Det viste sig, at jeg ikke kunne blive almindelig abonnent, da jeg arbejdede i Danmark. Derfor skulle jeg først på posthuset og forudbetale et depositum på skr. 1500, og derefter kunne jeg blive kunde, ved at fremvise denne kvittering hos forhandleren. Så langt så godt. 2. Kommer hjem, slutter boksen til (som ligner, og opfører sig som noget fra den tidlige stenalder) sætter en kanalsøgning i gang, som i øvrigt tager en halv time, og "slår over" med spænding. Jeg bliver bedt om at foretage nogle SW opdateringer af boksen, hvilket jeg gør, og er nu klar til kamp. 3.Til min store forskrækkelse har boksen kun fundet ca. 1/3 af de kanaler som er med i den tilkøbte pakke (den digitale, og selvfølgelig mangler de 4 Discovery kanaler..), og har ligeledes ikke kunnet finde en del af de analoge kanaler jeg havde i forvejen. Ligeledes er der blot sort skærm på en del af de kanaler boksen har kunnet finde. Dette finder jeg meget mærkeligt, da kanalerne er en del af ef en digital pakke. Den burde vel enten finde alle, eller ingen tænker jeg. Laver yderligere 3 kanalsøgninger samme dag med samme resultat og opgiver. 4. Ringer til kundeservice dagen efter, der fejlsøger sammen med mig uden held. Hun konkluderer at det må skyldes at jeg bruger et antennekabel som er mere end 1.5m langt! Vi diskuterer lidt frem og tilbage om denne begrundelse, jeg ikke køber, da jeg finder det meget mærkeligt at den så kan finde nogle af kanalerne. Den køber hun så egentlig selv lidt, og konkluderer at der må være fejl på mit antennenet. Hun vælger derfor at sende en tekniker ud, der kommer og tjekker i næste uge. Jeg har siden af ren nysgerrighed foretaget yderligere kanalsøgninger, med samme resultat: 2/3 af mine kanaler mangler. Jeg lavede så endnu en søgning i går, og til min forskrækkelse fandt den "antalsmæssigt" samtlige kanaler. Men da jeg så gik ind på kanallisten, manglede stadig blandt andet Discovery-kanalerne, og der var blot sort skærm på langt de fleste af kanalerne. Derudover havde jeg et par kanaler som slet ikke var med i brochuren! Så foreløbig en meget mærkelig oplevelse, der forhåbentlig løser sig efter teknikeren har været her. :rolleye:

Besvaret
Er da godt nok spændt på opfølgeren til den her. Om det er lidt i stil med Lars CPH's oplevelse med hans internet og gårdlampe :D
Jeg vender tilbage når teknikeren har været forbi på mandag. :) Jeg er også selv lidt spændt på, hvad det kan være af tudetossede ting, da boksen nærmest opfører sig besat :D
Besvaret

Så var han forbi... Tjekkede installationerne i huset igennem, og konstaterede at det ikke var dem det var galt med, men signalet fra hovedfordeleren som var for svagt. Det kunne han ikke gøre noget ved, uden at jeg hev fat i ansvarlige i foreningen, så de kunne få adgang. Har nu skrevet en mail, og venter igen igen :sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...