Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

så fik jeg endelig osse digital tv, med DR 2, gratis, og fremragende billed og lydkvalitet til følge, dejligt, og udgiften var såmæmd bare 1000dkkr, alt i alt, og en indedørs antenne fungere meget fint, så nu er det at se en alm tv udsendelse at sammenligne med en dvd film..skønt. ha en fortsat god dag til alle:)

Besvaret
så fik jeg endelig osse digital tv, med DR 2, gratis, og fremragende billed og lydkvalitet til følge, dejligt, og udgiften var såmæmd bare 1000dkkr, alt i alt, og en indedørs antenne fungere meget fint, så nu er det at se en alm tv udsendelse at sammenligne med en dvd film..skønt. ha en fortsat god dag til alle:)
Så glæd dig endnu mere til HDTV kommer.........:)
Besvaret

udstyr for digtital tv gik i SIBA, og købte en phillips digital dekoder til 795svkr, og en digtial indendørs antenne(faktisk ok pæn), antennen koster 495svkr, og det er alt, så nu kan jeg se dr2, dejligt. men bliver det endnu bedre kvalitet når der kommer HDTV??, synes det er ok flot nu nemlig *S*:)

Besvaret

Jep det bliver endnu bedre..... man regner med 700 linjer på tværs hen over skærmen..... Hvis du kender lidt til det , så optager et miniDV kamera med cirka 540 linjer og det er en rigtig god kvali.....

Besvaret
Jep det bliver endnu bedre..... man regner med 700 linjer på tværs hen over skærmen..... Hvis du kender lidt til det , så optager et miniDV kamera med cirka 540 linjer og det er en rigtig god kvali.....
Bedre endnu... Digital-HDTV:
  • 720p - 1280x720 progressive
  • 1080i - 1920x1080 interlaced
  • 1080p - 1920x1080 progressive

More Accurate - Listing the resolution and frame rate: 480i - The picture is 704x480 - (60/2 interlaced frames per second) = 30 complete frames per second. 480p - The picture is 704x480 - 60 complete frames per second. 720p - The picture is 1280x720 - 60 complete frames per second. 1080i - The picture is 1920x1080 - (60/2 interlaced frames per second) = 30 complete frames per second. 1080p - The picture is 1920x1080 - 60 complete frames per second.

Besvaret
Bedre endnu... Digital-HDTV:
  • 720p - 1280x720 progressive
  • 1080i - 1920x1080 interlaced
  • 1080p - 1920x1080 progressive

More Accurate - Listing the resolution and frame rate: 480i - The picture is 704x480 - (60/2 interlaced frames per second) = 30 complete frames per second. 480p - The picture is 704x480 - 60 complete frames per second. 720p - The picture is 1280x720 - 60 complete frames per second. 1080i - The picture is 1920x1080 - (60/2 interlaced frames per second) = 30 complete frames per second. 1080p - The picture is 1920x1080 - 60 complete frames per second.

Ja Gio , men 1080i er en amerikansk standard som vi ikke lige skal forvente os her i Europa foreløbig... der er også kun få skærme på markedet der kan klare denne opløsning... og panelet er iøvrigt i restordre mange måneder frem....
Besvaret
Ja Gio ' date=' men 1080i er en amerikansk standard som vi ikke lige skal forvente os her i Europa foreløbig... der er også kun få skærme på markedet der kan klare denne opløsning... og panelet er iøvrigt i restordre mange måneder frem....[/quote']Heldigvis...eftersom det er interlaced ;)
Besvaret

digital

Ups, glemte lige at spørge, hvilken Phillips model var det du købte? Jeg kan se en der hedder Phillips DTR320 til 695,- svkr. /Brian
jeg købte den phillips du her nævner og den er rigtigt god, flot billede og god lyd *S*:)
Besvaret
Kan du ikke taget et billede af det? Er ikke helt med på hvordan man kan det med indendørs antenne. Troede der skulle parabol til
Besvaret
Kan du ikke taget et billede af det? Er ikke helt med på hvordan man kan det med indendørs antenne. Troede der skulle parabol til
Der er tale om jordbaseret digitalt tv - altså udsendt via de tv-master vi kender. Mener betegnelsen er "DVB-T"...e.l.?
Besvaret

Heps. Betegnelsen er ganske korrekt DVB-T (Digital Video Broadcasting - Terrestrial) Man kan bl.a. læse mere om hvilke kanaler der er tilgængelig fra DK på siden http://www.digi-tv.dk. (Jeg fik DR1, DR2 og TV2 Lorry) Af svenske kanaler kan jeg modtage TV4, Kanal Lokal Skåne, TV4 Öresund, Barn/Kundskabskanalen, SVT1, SVT2, SVT24 og SVT Ekstra. Ved dog ikke hvor mange af de svenske der sender det samme under flere navne (kunne forestille mig at TV4 gør), da jeg gik direkte efter DR2 (Der var 10 min. til Dolph startede, da jeg gik i gang :)) Jeg modtager med en alm. ~12cm's indendørs antenne der lå i pakken til min DVB-T USB-modtager, og så længe den er i vinduet er der ingen problemer. Bor i Nydala-området på 3. sal, med udsigt mod Danmark (Hvis man da ellers kan kalde det udsigt, men på en go' dag, kan vi se broen herfra :))

Besvaret

Lidt Off topic men bare for at få min frustration ud et sted :fight: Jeg anskaffede en Comhen digitalbox for at få en fornuftig kvalitet og en tuner når man skal se tv på projektoren - men så kommer genierne med den meddelese:

Den 4 april upphör de digitala sändningarna av TV3 och ZTV hos Com Hem sedan företaget MTG sagt upp det löpande avtalet. Com Hems kunder kommer dock under tiden att kunna fortsätta titta på kanalerna analogt. – Det är beklagligt att 60 000 av våra digital-tv-kunder som själva valt att se på TV3 och ZTV drabbas. Tidigare hade vi ett löpande avtal som nu MTG har sagt upp eftersom vi inte är överens om betalningsmodellen. Vi jobbar på att kunna sända kanalerna digitalt igen, säger Janna Schibbye, informationschef på Com Hem.
Hva' fan' skal man bruge det til:confused: Nu bliver man, hvis man vil se TV3, nødt til at støve videoen af og sende det analoge signal,som holder en elendig kvalitet, op på skærmen :mad: Jeg tror ikke at de overvejet om der mon er grund til at man køber deres dyre digital-tv - vel ikke få at få analoge kanaler som deres box alligevel ikke kan vise :rolleye:
Besvaret
kan du ikke modtage tvdanmark2 også, de skriver her man kan? www.gundsoeantenneservice.dk
Guest ThomasO
Besvaret

He he he .... jeg skød nogle paintballfilm med 1080i *, og det var meget sjovt, indtil jeg skulle til at redigere. Et skalle bånd på knapt 50minutter fylder 20GB i avi formatet efter capture, og ændring af formatet fra M2T. Der var altså mange bånd. Da jeg med SONY Vegas skulle rendere 22 minutter helt ned i "over DVD kvalitet" med 740x480, gumlede min 3.2Ghz løs i lidt over 5 timer for fuld processor..... damn.... ikke for sarte sjæle - og svagt udstyr. Men det ser fedt ud i 740x480....selv på en 21" skærm i fuld screen. Glæder mig vildt til HDTV. *1080i - The picture is 1920x1080 - (60/2 interlaced frames per second) = 30 complete frames per second.

Besvaret

Er lige kommet hjem fra kursus..... og til at starte med i danmark , skal vi "kun" regne med 720p til at starte med , da vi kun har en MUX til at starte med.... Sverige har til sammenligning vidst nok 8.... Der er dog heller ingen skærme der helt optimalt kan køre 1080i endnu... så man kan med fordel godt vente lidt....

Besvaret
Heps. Betegnelsen er ganske korrekt DVB-T (Digital Video Broadcasting - Terrestrial) Man kan bl.a. læse mere om hvilke kanaler der er tilgængelig fra DK på siden http://www.digi-tv.dk. (Jeg fik DR1, DR2 og TV2 Lorry) Af svenske kanaler kan jeg modtage TV4, Kanal Lokal Skåne, TV4 Öresund, Barn/Kundskabskanalen, SVT1, SVT2, SVT24 og SVT Ekstra. Ved dog ikke hvor mange af de svenske der sender det samme under flere navne (kunne forestille mig at TV4 gør), da jeg gik direkte efter DR2 (Der var 10 min. til Dolph startede, da jeg gik i gang :)) Jeg modtager med en alm. ~12cm's indendørs antenne der lå i pakken til min DVB-T USB-modtager, og så længe den er i vinduet er der ingen problemer. Bor i Nydala-området på 3. sal, med udsigt mod Danmark (Hvis man da ellers kan kalde det udsigt, men på en go' dag, kan vi se broen herfra :))
Med lidt held går den sidste ledige pladse til lokal kanaler.... Ergo vi kan tage Kanal K i Malmö.... Det er der sikkert nogen der bliver glade for :rolleye:
Besvaret
jeg skal også hen og købe det her i weekenden, men jeg bor i hus 8-10km fra broen og mit stue vindue vender ikke mod dk, kan det så lade sig gøre???

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...